Prozac

1. Data: 2002-08-11 05:27:11

Temat: Prozac
Od: "Aladdin" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!

Wiele nasluchalem sie na temat leku o nazwie Prozac. Podobno jest to
istny "poprawiacz" osobowosci. Podobno daje bardzo dobre rezultaty
w leczeniu depresji i nerwic. Mam wiec do Was pytanie, czy ktos uzywal
tego leku? Jakie jest jego faktyczne działanie i ewentualne skutki uboczne?
Ciekawi mnie takze, czy jest on dostepny na polskim rynku, pod jaka nazwa
ile kosztuje i czy jest na recepte ? Bede wdzieczny za wszelkie opinie,
szczegolnie od osob ktore mialy stycznosc z Prozaciem.

Pozdrawiam
Ralfik

2. Data: 2002-08-11 09:31:26

Temat: Re: Prozac
Od: "L'e-szczur" <l...@a...bezspamu.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aladdin" <a...@p...fm> wrote in message
> Ciekawi mnie takze, czy jest on dostepny na polskim rynku, pod jaka nazwa

Prozac, Andepin, Bioxetin, Deprexetin, Fluoksetyna, Seronil i Fluoxetin.
Najtańszy jest Andepin (ok. 6 PLN).

> ile kosztuje i czy jest na recepte ?

Oczywiście, ze jest to lek etyczny (czyli na receptę).

>Bede wdzieczny za wszelkie opinie, szczegolnie od osob ktore mialy
stycznosc z Prozaciem.

No cóż - można się od niego uzależnić. Na początek zamiast Prozacu
proponowałbym dobrą komedię, albo wyjście do restauracji.

Pozdro

L'e-szczur

3. Data: 2002-08-11 19:10:11

Od: "chris" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aladdin" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> istny "poprawiacz" osobowosci. Podobno daje bardzo dobre rezultaty
> w leczeniu depresji i nerwic. Mam wiec do Was pytanie, czy ktos uzywal

Fluoksetyna (jednym z jej preparatow jest Prozac) jest przedstawicielem
szeroko obecnie stosowanej grupy inhibitorow wychwytu zwrotnego serotoniny -
czyli lekiem zwiekszajacym stezenie serotoniny w mozgu.
Daje dobre rezultaty w leczeniu depresji, ale nie sa one jakims wielkim
przelomem, przewrotem w porownaniu z niektorymi wczesniej stosowanymi
lekami.

> Jakie jest jego faktyczne działanie i ewentualne skutki uboczne?

Istotna cecha tej grupy lekow jest stosunkowo mala liczba dzialan ubocznych,
najczestsze to zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego: nudnosci, brak
apetytu, ze strony ukladu rozrodczego: zaburzenia orgazmu, rzadziej
potencji.

Opinie mowiace ze ten lek uzaleznia sa NIEPRAWDZIWE.

Chris

4. Data: 2002-08-11 20:28:15

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli branie prozacu ma jakis sens to tylko w polaczeniu z psychoterapia
pozdr

5. Data: 2002-08-12 10:49:10

Od: Rafał <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

chris wrote:

> [...]
> Daje dobre rezultaty w leczeniu depresji, ale nie sa one jakims wielkim
> przelomem, przewrotem w porownaniu z niektorymi wczesniej stosowanymi

w porównaniu z imipraminą to pewnie tak,
ale o ile pamietam historię prozacu to zrobił on dużą 'karierę'
znaczy był dobrze nagłośniony - jeśli można użyć takiego
określenia.
gdzieś czytałem, iz brał go Woody Alen ?

> [...]
> najczestsze to zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego: nudnosci, brak
> apetytu, ze strony ukladu rozrodczego: zaburzenia orgazmu, rzadziej

i chyba to, iż jako jedyny z tej grupy leków nie powoduje przyrostu
masy ciała
- w większych dawkach (60 mg ?) stosowany jest przy leczeniu bulimii.

> Opinie mowiace ze ten lek uzaleznia sa NIEPRAWDZIWE.

oczywiście, jeśli mamy tu na myśli uzależnienie fizyczne,
bo uzależnienie psychiczne wystepować moze ...

R.

6. Data: 2002-08-12 13:52:29

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> jesli branie prozacu ma jakis sens to tylko w polaczeniu z psychoterapia

Niekoniecznie. Jak ktoś ma klasyczną depresję endogenną, czyli niespowodowaną
żadnymi czynnikami zewnętrznymi, to psychoterapia jest mu na kija potrzebna.
Wystarczy zrobić porządek w chemii mózgu i po sprawie.

JoP

7. Data: 2002-08-16 23:31:22

Od: "remi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a także Bill Clinton
kiedy ja miałem depresję endogenną
psychiatra na moją sugestię o wypisanie "prozac" skasił minę i rzekł
"słabe", po czym wypisał mi pramolan

poczułem się dobrze po 2 miesiącach zażywania, bez psychoterapii

torbiel
pytanie o ASO
gronkowiec w gardle i w nosie...
gronkowiec w gardle i w nosie...