Przebaczenie

1. Data: 2000-02-21 17:54:37

Temat: Przebaczenie
Od: p...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl (piomia) szukaj wiadomości tego autora

Wiecie co?!
Jest w moim zyciu (nie dziele z nia zycia) osoba, ktora lekko skrzywdzilam
(tylko raz okrzyczalam), ktora potem przeprosilam i do dzis nie chce mi tego
wybaczyc (2 lata).
Ta osoba o ile wiem nikomu niczego nie wybacza. Ja bym nie potrafila zyc z
taka nienawiscia do ludzi za to, ze "prawie" mnie skrzywdzili.

Aga

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-02-21 19:40:50

Temat: Re: Przebaczenie
Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, p...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl (piomia) na
pl.sci.psychologia napisał(a):

>wybaczyc (2 lata).

Chory... ?

>Ta osoba o ile wiem nikomu niczego nie wybacza. Ja bym nie potrafila zyc z
>taka nienawiscia do ludzi za to, ze "prawie" mnie skrzywdzili.

Umiejetnosc przebaczania, wybaczania to zalety, ktore nie kazdy w sobie
dobrze rozwinal..

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl

...There are no bugs, only unrecognized features.

1. Data: 2000-02-21 21:45:23

Temat: Odp: Przebaczenie
Od: "Muun" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piomia <p...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> [...]
> Ta osoba o ile wiem nikomu niczego nie wybacza. Ja bym nie potrafila zyc z
> taka nienawiscia do ludzi za to, ze "prawie" mnie skrzywdzili.

Ja też

1. Data: 2000-02-21 21:59:17

Od: "POOH" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ta osoba o ile wiem nikomu niczego nie wybacza. Ja bym nie potrafila zyc z
> taka nienawiscia do ludzi za to, ze "prawie" mnie skrzywdzili.

Może wpierw wybacz Ty tej osobie, że nie chce Tobie wybaczyć. Zastanów się!

Pozdrawiam
POOH

1. Data: 2000-02-22 11:14:31

Od: "Bartosz Kaminski" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

piomia <p...@p...t19.ds.pwr.wroc.pl> wrote in message
> [...]
> Ta osoba o ile wiem nikomu niczego nie wybacza. Ja bym nie potrafila zyc z
> taka nienawiscia do ludzi za to, ze "prawie" mnie skrzywdzili.

Skoro to juz grupa o psychologii ;) to radze poszukac
u tej osoby POWODOW, dla ktorych nigdy nie przebacza.
Zle doswiadczenia z przeszlosci? Jesli to Cie pocieszy
(chociaz watpie :), to ta osoba ma pewnie wiecej problemow
niz Ty...

PS moglabys podac jakies blizsze informacje o tym, w jakich
okolicznosciach ja skrzyczalas? Przy ludziach? Ona ma swoje
powody. Prawdziwa sztuka wybaczania to zrozumienie motywow
postepowania ktore okreslamy jako 'zle'...

Pozdrowienia,

==============
Bartosz Kaminski
r...@k...net.pl

1. Data: 2000-02-22 15:18:41

Od: "Lukasz Rzepinski" <y...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest napisane u mnie w miescie na murze (Krakow) - Bog wybacza,
Cracovia (klub pilkarski) nigdy.

Taka osoba sama sobie szkodzi.
Podobno u Hebrajczykow (???) albo innego ludu byl taki zwyczaj: jezeli ktos
popelnil wine wobec kogos i przyszedl po przebaczenie i skrzywdzony nie
udzielil mu go, winowajca odchodzil obciazony wina. Jezeli znowu przyszedl i
pokrzywdzony nie udzielil mu przebaczenia znowu odchodzil ze swoja wina. Gdy
przyszedl po przebaczenie trzeci raz i pokrzywdzony nie wybaczyl winowajca
odchodzil czysty a ciezar winy spadal na pokrzywdzonego ktory nie umial
przebaczyc.

Lukasz Rzepinski, y...@c...edu.pl
Homepage: http://mops.uci.agh.edu.pl/~rzepinsk

1. Data: 2000-03-26 11:08:04

Od: "Maggie" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ta osoba o ile wiem nikomu niczego nie wybacza. Ja bym nie potrafila zyc z
> taka nienawiscia do ludzi za to, ze "prawie" mnie skrzywdzili.

Nie no faktycznie akurat w tym przypadku to lekka przesada, ale generalnie
rzecz biorąc to przebaczenie to przecież nie jezt żadne "widzi mi się"
człowieka. Nie można tak po prostu powiedzieć , że się wybacza i uważać
sprawę za załatwioną, bywa i tak że nawet mimo chęci, pewnych rzeczy
zapomnieć nie można.

1. Data: 2000-03-26 13:49:35

Od: "bary" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>sprawę za załatwioną, bywa i tak że nawet mimo chęci, pewnych rzeczy
>zapomnieć nie można.

Ciężka sprawa... dużo czynników wpływa na to czy komuś wybaczamy... przede
wszystkim nasz model zachowań społecznych... czy powinniśmy czy... może nam
nie wypada... zapomnieć...

1. Data: 2000-03-28 21:06:52

Od: "Joanna Ćwikła" <a...@e...icslab.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tego

Hehe to cos, jak z mojego zycia. Pewien facet obrazil sie na mnie
smiertelnie za jakies glupstwo, i pierwszy raz odezwal sie po 3 ltach -
tylko dlatego, ze mial do mnie interes...
To juz chyba zla wola wybaczajacego.....od razu zastrzegam, ze to bylo
glupstwo, i w zasadzie ja sie powinnam obazic, a nie on, no ale......

Pozdrawiam,

Aska

Cos od Iwony
Trenerzy i wykladowcy