Przedawkowanie amfy

1. Data: 2000-03-14 19:55:49

Temat: Przedawkowanie amfy
Od: "Stefan" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie srodki mozna zazyc w przypadku przedawkowania amfetaminy lub podobnych
(ecstasy)itp.

Czy mozna brac nitrogliceryne ?

Chodzi o palipitacje serca i przyspiszone tetno np 180/130 ?

Bo na pogotowie raczej niechetnie sie dzwoni w takich sprawach, z reszta oni
pewnie nie zostawia tego tak potem w spokoju (skad, ile itp....)

Pozdrufka
Wojtek

2. Data: 2000-03-15 02:10:54

Temat: Odp: Przedawkowanie amfy
Od: "Fakir" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oni
>pewnie nie zostawia tego tak potem w spokoju (skad, ile itp....)

To, że niechętnie - rozumiem. Ile - rozsądne pytanie, a skąd - to nie
dochodzeniówka, zresztą zależy ile masz lat. Jeśli jesteś po 18-stce to
spokojnie. Jeśli jesteś nieletni - to udzielanie Ci wszelkich informacji na
ten temat byłoby zbrodnią.

--
f...@p...fm

3. Data: 2000-03-15 06:27:37

Od: "* piotr'ek *" <p...@g...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli jesteś nieletni - to udzielanie Ci wszelkich informacji na
> ten temat byłoby zbrodnią.

Cenzura, pornografia, czy jak. Chce żreć amfe niech żre. Jego problem.

--
Umrzyj młodo! Zostaw atrakcyjne zwłoki.
Inż nauk medycznych Piotr'ek N. - Volna Republika Olkusz

4. Data: 2000-03-15 12:19:06

Temat: Re: Przedawkowanie amfy
Od: "Enio" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stefan <s...@p...pl> wrote in message
> [...]
> (ecstasy)itp.
> Czy mozna brac nitrogliceryne ?
> Chodzi o palipitacje serca i przyspiszone tetno np 180/130 ?

Nie biore zadnej odpowiedzialnosci za to co teraz napisze,
ale ja odruchowo siegnalbym po beta-blokery.
Tak mi sie przynajmniej wydaje.

Jesli sie myle, to prosze o sprostowanie....

Pozdrawiam,

Enio.

5. Data: 2000-03-15 12:48:41

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stefan napisał(a) w wiadomości: <9Pwz4.2182$K3.40060@news.tpnet.pl>...
>Jakie srodki mozna zazyc w przypadku przedawkowania amfetaminy lub
podobnych
>(ecstasy)itp.

Postepowanie ogolne:
- pierwotna eliminacja trucinzy (podac wymiotnice a nastepnie wegiel); w
przypadku depresji oddechowej - plukanie zoladka
- w przypadku zapasci sercowo-naczyniowej podtrzymac cisnienie krwi
- w przypadku sinicy - wspomaganie oddechu; oddechowa objetosc minutowa
powinna wynosic 1-1,5 l/10 kg; nie podawac lekow zwezajacych naczynia
- w przypadku drgawek - podac diazepam;
- w przypadku zatrucia amfetamina - mozna podac chlorpromazyne w dawce 0,5-1
mg/kg co 30 min, w miare potrzeby;
- w przypadku hipertermi - chlodne zawijania i deksmetazon 1 mg/kg dozylnie
powoli
- forsowana diureza przy zwiekszonych ilosciach CK

Postepowanie swoiste:
- w przelomie nadcisnieniowym podac nitroprusydek sodu 0,0005-0,01 mg/kg/h
lub fentolamine 5 mg dozylnie lub 100 mg p.o.
- dozylnie droperidol 2,5 mg/min do lacznej dawki 10-15 mg
- w przypadku ostrej niewydolnosci nerek lub rabdomiolizy - hemodializa

Po przezyciu pierwszych 6 godzin od zatrucia - rokowanie pomyslne.

>Czy mozna brac nitrogliceryne ?

Doustnie - nie, ale mozna sobie wsadzic wieksza ilosc w dupe i podpalic.
Wtedy odechce sie brania MDMA itp.

Adam B.

6. Data: 2000-03-15 17:27:38

Od: "Fakir" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W sumie racja - trochę się zagalopowałem

--
f...@p...fm

7. Data: 2000-03-15 20:35:43

Od: "Stefan" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Enio <t...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8a
nv37$sub$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
> ale ja odruchowo siegnalbym po beta-blokery.
> Tak mi sie przynajmniej wydaje.
>
> Jesli sie myle, to prosze o sprostowanie....

A KONKRETNIEJ ? JESTEM PELNOLETN (OD DAWNA :)))

8. Data: 2000-03-15 21:31:51

Od: Pawel Niezabitowski <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ju tu jestem _prywatnie_, a nie zawodowo Enio dobrze trafil. Konkretnie
- propranolol tbl 40 mg ( mozna zaczac od polowy) Sectral 200mg (j.w) -
te leki wchlaniaja sie szybko. Trzeba jednak uwazac bo z betablokerami
zazywanymi "w ciemno" nie ma zartow. W razie niewykrytych (EKG)
zaburzen w ukladzie przewodzacym serca moze skonczyc sie nawet smiecia.
Jezeli ktos jest astmatykiem propranolol _bezwzglednie_ przeciwskazany.
--
Pawel Niezabitowski M.D.
mobile:(+48602)223293

9. Data: 2000-03-16 10:16:50

Od: Pawel Niezabitowski <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spoko, to nie jest grupa profesjonalna. Pisanie o nitroprusydku to niedobry
pomysl. Niech ktorys eksperymentator sobie go "zorganizuje"- to sie podaje w
ilosciach max. ok 5/10000 g na godzine, a nie poprzez oblizanie palca wlozonego
do odzczynnika, bo wtedy zadziala jak cyjanek. Widzisz amatorow mocnych wrazen
pieczolowicie wazacych 0,0005 g na wadze za jakies skomne 200 starych baniek?
Tak ponadto to czemu opusciles betaadrenolityki? Przedawkowanie zaczyna sie od
tachykarii(arytmii) i wysokiego cisnienia. Mozna ich nielubic, niemniej zawsze
nalezy je brac pod uwage w stanach krazenia hyperdynamicznego.
--
Pawel Niezabitowski M.D.
mobile:(+48602)223293

10. Data: 2000-03-16 21:14:49

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Niezabitowski napisał(a) w wiadomości:
<3...@c...edu.pl>...

> [...]
zawsze
>nalezy je brac pod uwage w stanach krazenia hyperdynamicznego.

Jak jestes taki madry, to dlaczego sam nie napisales postepowania przy
zatruciu? Widze, ze tylko ciagle o beta-blokerach piszesz. Czy przepisujesz
je na wszelkie przypadlosci?
Co mnie obchodzi ze nie maja dostepu do nitroprusydku? Niech zdychaja.

Adam B.

Badanie nasienia w Lodzi
RZS
Koks!!!