Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "kiwiko" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci
References: <6...@k...googlegroups.com>
<jf9rir$in3$1@inews.gazeta.pl>
<5...@r...googlegroups.com>
<jfa1bt$9cm$1@news.dialog.net.pl> <jfa418$spt$1@news.icm.edu.pl>
<jfa4fv$b1l$2@news.dialog.net.pl> <jfbu74$a5v$1@inews.gazeta.pl>
<a...@c...googlegroups.com>
<jfc247$lpk$1@inews.gazeta.pl> <jfc65i$3jo$4@inews.gazeta.pl>
<jfc8s4$cn4$1@inews.gazeta.pl> <jfc9m4$epv$2@inews.gazeta.pl>
<jfca1d$fsb$3@inews.gazeta.pl> <jfcbke$d7c$1@news.dialog.net.pl>
<6...@f...googlegroups.com>
<jfcfra$fjl$1@news.dialog.net.pl> <jfd2gp$m6$3@inews.gazeta.pl>
<jff7s7$ou0$1@news.dialog.net.pl> <jff9fg$2fb$1@node2.news.atman.pl>
<jffaa8$q4u$1@news.dialog.net.pl> <jfhn2s$4mi$1@node2.news.atman.pl>
<jfkjm8$a01$1@news.dialog.net.pl>
Subject: Re: Przedszkola
Date: Tue, 24 Jan 2012 22:55:39 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 77
Message-ID: <4f1f28d2$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.24.137
X-Trace: 1327442130 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1262 83.30.24.137:4090
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:619590 pl.soc.dzieci:594482
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jfkjm8$a01$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2012-01-22 20:12, Paulinka pisze:
>> Stalker pisze:
>
>> Produkowanie wzięte w cudzysłów, no tak. Ideologię dorabiają ci, którym
>> ten stan w jakiś sposób uwiera, a nie chcą się do tego przyznać.
>> Rodzina, która posyła dziecko do przedszkola, bo musi mu zapewnić opiekę
>> w czasie, kiedy pracuje zawodowo, nie bardzo ma powód, żeby produkować
>> jakiekolwiek wyjaśnienia. Posyła, bo musi, jeśli nie ma w obwodzie
>> innych rozwiązań. Co by zresztą nie gadać dziadkowie i opiekunka to też
>> forma przechowalni, tylko bardziej przypominająca dom.
>
>
>> Chociaż de facto to właśnie przedszkole często weryfikuje, sposób w jaki
>> rodzice zaangażowali się w naukę podstawowych umiejętności u dziecka.
>> Bowiem okazuje się, że dzieci przychodzą do najmłodszej grupy i np. nie
>> potrafią samodzielnie jeść albo nie potrafią założyć butów, albo...
>
> Już wiem, czego mi w tej dyskusji brakowało!
>
> Kurczę, takie miałem wrażenie, że coś mi tu umyka i dzięki twojemu
> ostatniemu zdaniu już wiem o co mi chodziło: o żłobek :-)
>
> W dyskusji "zagubiono" 3 długie lata edukacji, kiedy dziecko jest
> "żłobkowe". Cała para poszła w przedszkola, a tak naprawdę bycie rodziców
> z dziećmi zaczyna się przecież od urodzenia i kwestia podejście do opieki
> nad dzieckiem powinien być rozpatrywany od tego momentu.
>
> Iwon(k)a gdzieś tam też w jakimś dosłownie jednym zdaniu napomknęła o
> żłobku i mi się to wszystko w głowie poukładało :-):
>
> Bo też nie wiem jak to się stało, że w tej dyskusji nagle dostałem łatkę
> "niekonsekwentnego przedszkolożercy" :-) Podczas, kiedy ja widzę problem
> zupełnie inaczej:
>
> Żłobek: absolutnie nie
> Przedszkole: opcjonalnie
> Szkoła: koniecznie (chociaż nadal uważam, że do III klasy większość
> materiału są w stanie przepracować z dziećmi rodzice)
>
> Dla nas najważniejsze jest, żeby dzieci miały zapewniona opiekę rodziców
> przez wiek "żłobkowy". To wtedy nabywają umiejętności, które tak jak
> właśnie zauważyłaś MOŻE ZWERYFIKOWAĆ przedszkole.
> I na tym, etapie życia małego człowieka pojawiają się pewne aspekty (np.
> właśnie interakcja z rówieśnikami), które zapewnia przedszkole.
>
> ALE. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowania monopolu przedszkola jako
> jedynego wyboru na tym etapie. I paradoksalnych tłumaczeń roli
> przedszkola, bazujących właśnie na tym monopolu :-)
>
> - Prowadzę dziecko do przedszkola, bo tam ma możliwość interakcji z
> rówieśnikami
> - Ha, widzisz jakie potrzebne jest przedszkole? Nie możesz mówić, że
> przedszkole jest niedobre
>
> No kuśfa, a jak ma być niepotrzebne, jak jest jedyną opcją na rynku? :-)
>
> W sprawie przedszkola najnormalniej w świecie jestem zwolennikiem wyboru.
> Ale żeby ten wybór był, to trzeba wspierać też inne formy opieki nad
> maluchami - bo teraz tego nie ma.
> I odmitologizować rolę przedszkola jako koniecznie niezbędnej konieczności
>
> Może się okazać, że w ostateczności te formy organizacyjnie będą nawet
> bardzo zbliżone do zajęć przedszkolnych (jak się skrzyknie kilkoro
> rodziców na plac zabaw, albo na wożenie dzieci na basen, albo na lekcje
> angielskiego) - ale one zbudują zdrową opcję.
>
> Stalker, w sumie nie wiem co wytłumaczyłem, ale czy to ważne? ;-)
właśnie, skoro sugerujesz, że dziecko przebywające w żłobku przez brak
opieki rodziców nie nabywa umiejętności, które np. można zweryfikować w
przedszkolu
kiwiko
|