Re: Przedszkole publiczne a niepubliczne ...

From: "Marchewka" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Przedszkole publiczne a niepubliczne ...
Date: Mon, 12 Oct 2009 14:40:32 +0200

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
news:8667cac0-b7d2-40be-809f-db965befc89a@l2g2000yqd
.googlegroups.com...
> Czym tak naprawdę różni się przedszkole prywatne od publicznego ?

Trudno zgadnac obcym ludziom, czym roznia sie TE wlasnie, opisywane przez
Ciebie, przedszkola. Ja ich nie znam.

> Czy
> publiczne jest "pewniejsze" ze względu na "nadzór" odpowiednich władz
> i przestrzeganie "standardów" (wyżywanienie,kadra i itd) ?

Niekoniecznie. Zaleznie od gminy - bogata vs. biedna, dbajaca o mieszkancow,
czy srednio, stawiajaca na wychowanie przedszkolne, czy nie.

> Czy w prywatnym wszystko jest wliczone w cenę czy trzeba (powinno) się
> jeszcze coś "dopłacać" ?

Zalezy. Za niektore zaj. dodatkowe trzeba dodatkowo placic, jak sama nazwa
wskazuje. ;-)

> Czy lepiej przedszkole publiczne czy jednak prywatne ?

_Dla nas_ lepiej prywatne. Publicznych placowek nie znam.

> A czy prywatne nie jest nastawione na "zysk" więc "oszczędności" kosztem
> ... dzieci

Zalezy. W _naszym_ b. duzo sie inwestuje w dzieci - szkolenia wychowawczyn,
nowe zabawki/pomoce do nauki, znakomite zajecia edukacyjne, super kontakt z
rodzicami, nowe podloze na polacu zabaw, podglad internetowy itd.
Generalnie - wlascicielki nie oszczedzaja na rozwoju swojego biznesu. Ale
cena czesnego tez ciagle rosnie, choc chetnych nie brakuje. Ostatnia
podwyzka: 25%. :-/
Iwona
PS: zmien kodowanie, prosze