Przędziorki

1. Data: 2005-12-19 16:29:08

Temat: Przędziorki
Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
W końcu stało się coś co mnie zmusiło do ujawnienia się tutaj :)

Lawenda, przeniesiona z balkonu do domu, co by bezpiecznie przezimowała
zaczęła marniec. Po dokładnych oględzinach okazało się, że coś jej dolega.
Po intensywnym googlaniu diagnoza brzmi: przędziorki.
Dokładne sprysznicowanie nie rozwiązało problemu - po 5 dniach znowu
pojawiły się pajęczynki.
Czym to świństwo utłuc? Biorąc pod uwagę, że roslina jest w domu, a nie na
świeżym powietrzu (chyba że ileś czasu przeżyje na tym mrozie), i że w domu
są zwierzęta, na podtruciu których mi nie zależy ;) Chyba, że nie stosuje
się oprysku tylko jakies bardziej wysubliowane metody :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*
http://www.voila.pl/7ufx3/

2. Data: 2005-12-19 17:06:27

Temat: Re: Przędziorki
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dolega.
> Po intensywnym googlaniu diagnoza brzmi: przędziorki.

Ja bym potraktowała jednak chemia, łagodniejsze metody spowodowały, ze
przedziorki wpierdzieliły mi prawie cała szeflere.O, ile dobrze pamietam
Baletus w chemii byl niezły;-)

Gosia

3. Data: 2005-12-19 17:09:36

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Witam serdecznie,
> W końcu stało się coś co mnie zmusiło do ujawnienia się tutaj :)

Jednak zle pamietałam;-(Dirko, uzycz swojej wiedzy;-)

Gosia

4. Data: 2005-12-19 17:15:52

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Baletus w chemii byl niezły;-)

Baletus w balecie ;-)))
--

pozdrawiam :-) pithal

5. Data: 2005-12-19 17:38:37

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-19 18:06:27 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Gosia Plitnik* skreślił te oto słowa:

> Ja bym potraktowała jednak chemia, łagodniejsze metody spowodowały, ze
> przedziorki wpierdzieliły mi prawie cała szeflere.O, ile dobrze pamietam
> Baletus w chemii byl niezły;-)

Jak się tylko dowiem konkretnie czym to potraktuję. Szkoda mi tej lawendy,
pięknie się rozrosła latem. Inne kwiaty już od niej odseparowałam.

6. Data: 2005-12-19 18:09:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:do6pge$p43$1@news.onet.pl Gosia Plitnik

> Jednak zle pamietałam;-(Dirko, uzycz swojej wiedzy;-)

Hejka. Ja zajmuję się amatorsko ochroną roślin ozdobnych a boletus jest
fachowcem. :-) Na przędziorki na szałwi proponuje się oprysk preparatem
Talstar 100 EC (0,05% - 0,5 ml/1ltr wody), Karate Zeon 050 CS (0, 05%) lub
Polysect 003 EC (6,7 ml/litr). Należy powtarzać oprysk, bo te insektycydy
nie niszczą jaj przędziorków. Na jaja są akarycydy Apollo lub Nissorun,
które zwalczają wszystkie stadia oprócz osobników dorosłych. A wszystkie
formy przędziorków zwalcza za jednym zamachem Magus 200 SC (0,06%) :-)
Pozdrawiam kompetentnie Ja...cki

7. Data: 2005-12-19 18:25:55

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-19 19:09:58 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Dirko* skreślił te oto słowa:

> [...]
> które zwalczają wszystkie stadia oprócz osobników dorosłych. A wszystkie
> formy przędziorków zwalcza za jednym zamachem Magus 200 SC (0,06%) :-)

Nie będę udawać, że rozumiem. Ale stawiam na Magusa z nadzieją, że posiada
dokładna instrukcję obsługi :]

Bardzo dziękuję za pomoc.

8. Data: 2005-12-19 18:26:29

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które zwalczają wszystkie stadia oprócz osobników dorosłych. A wszystkie
> formy przędziorków zwalcza za jednym zamachem Magus 200 SC (0,06%) :-)

Roślinę można wstawić do wanny,opłukać, opryskać Talstarem,
całą z doniczką włożyć do worka foliowego, zawiązać i na parapet.
Po kilku dniach sprawdzić, w razie potrzeby zrobić poprawkę.
Zwierzęton nie zaszkodzi,zapachu nie będzie w mieszkaniu.
Pozdrawiam.mirzan

9. Data: 2005-12-19 18:27:42

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1niczqox71xqs$.dlg@iska.from.poznan Lia
<L...@p...onet.pl> napisał(a):

> psy mają właścicieli, koty mają służących

Hejka. Jak wszystkie tego typu złote myśli i ta też nie jest
uniwersalna. Wystarczy nabyć jamnika, by ją zweryfikować. :-)
Pozdrawiam konstatująco Ja...cki

10. Data: 2005-12-19 18:34:25

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-19 19:27:42 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach

No ale czy jamnik wygląda jak pies? ;)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*
http://www.voila.pl/7ufx3/

Budka dla ptaków
Liliowce
Iglaki po śnieżycy. :-(