Re: Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego

From: biggero <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego
Date: Tue, 16 Dec 2008 15:29:33 -0800 (PST)
<gi39kc$bom$1@achot.icm.edu.pl> <gi3au1$dg0$1@achot.icm.edu.pl>
<gi3che$gjs$1@inews.gazeta.pl> <gi3ena$jcv$1@achot.icm.edu.pl>
<gi3j93$ifh$1@inews.gazeta.pl> <gi831c$3cq$1@achot.icm.edu.pl>
<gi889i$6d2$1@inews.gazeta.pl>
<2...@f...googlegroups.com>
<gi8j1f$ohv$1@inews.gazeta.pl>
<7...@r...googlegroups.com>
<gi904a$r9r$1@inews.gazeta.pl>
<7...@o...googlegroups.com>
<gi98u2$dmf$1@inews.gazeta.pl>

> raczej nie wyrobisz sobie prawidłowej opinii, jeśli nie sięgniesz do
> jednych i drugich.
Podaj te, które przeczą poglądowi, że witaminę D trzeba uzupełniać.
Dociągnijmy tę sprawę do końca i niech wiedza będzie pełna dla
zainteresowanych. Ja podaję te potwierdzające:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18698173?ordinalp
os=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resul
tsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17641030?ordinalp
os=22&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17699936?ordinalp
os=20&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18089676?ordinalp
os=15&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18190877?ordinalp
os=14&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18594491?ordinalp
os=7&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resul
tsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

Ale to tylko pojedyncze badania. Jest przegląd, w którym występuje
tylko jedno badanie negatywne (na modelu mysim) i przegląd ten jest
przecież poparty wiedzą ludzi, którzy go wykonywali:

"Vitamin D in Systemic Lupus Erythematosus"
http://www.medscape.com/viewarticle/579395_1

Dostęp do tego artykułu może wymagać bezpłatnej rejestracji, więc
podaję ustęp końcowy.

"The physiologic and clinical significance of vitamin D deficiency in
SLE is not entirely known. Multiple SLE cohorts have low 25D levels;
many extraordinarily low. To date, there are no prospective studies of
disease parameters and vitamin D. The full effects of repleting
deficient vitamin D levels to 'sufficiency', the 25D level necessary
for immunologic homeostasis and what dose of vitamin D this might
require are not known. Given its relative safety in conjunction with
its beneficial immunomodulatory effects, there is optimism that
correcting vitamin D deficiency will lead to better outcomes for
patients with SLE."

> huh? Od kiedy witamina D jest na receptę? Mam kupiony bez recepty vigantol,
> w sumie 200 000 jm, do tego kupione bez recepty A + D3... coś zmienili?
> Nawet witaminy nie można sobie kupić bez płacenia haraczu białej mafii?

http://www.domzdrowia.pl/66679,vigantol-20-000jm-ml-
krople-doustne-10ml.html

Cytat: "Lek dostępny wyłącznie na receptę !"

B.