Przepis na barszcz czerwony.

1. Data: 2001-06-04 19:03:27

Temat: Przepis na barszcz czerwony.
Od: o...@u...edu (Alex Odyniec) szukaj wiadomości tego autora

> From: MN (w...@p...com)
> Subject: barszcz czerwony po angielsku
> Newsgroups: pl.rec.kuchnia
> Date: 2000/10/26
>
> Znajomemu Anglikowi baaaardzo zasmakowa? czerwony barszczyk. Czy ma kto?
> przepis na ten smako?yk w j?zyku angielskim i mo?e si? nim podzieli??

Ja sam szukam smacznego przepisu na dobrze przyprawiony barszcz
czerwony. Bede wdzieczny jak ktos sie podzieli wlasna receptura.

W drodze experymentacji zrobilem nastepujacy przepis. Na okres
gotowania dodaje celera, zielona pietruszke, i lisc bobkowy, ktore
wyrzucam. Dodatkowe skladniki do burakow to marchewka, rosol z kostki,
czosnek, sol, pieprz, sok z cytryny, i opcjonalnie jajko.

Alex

RED BORSCHT RECIPE

INGREDIENTS:

6 cups of water
1 large red beet with leaves
2 celery sticks
1 carrot
1/2 cup of parsley
1 tablespoon of chicken bouillon
1 clove of garlic
1 bay leaf
1/2 teaspoon of salt
1/4 teaspoon of pepper
1 tablespoon of lemon juice
optional: 1 egg

Chop the leaves, add celery, parsley, bay leaf (and water); cook 10
minutes. Hard-boil the egg in a separate pot. Dice the beetroot,
finely chop or press the garlic, add the rest of ingredients, and cook
another 10 minutes. Remove celery, parsley, and bay leaf. Add the egg
(sliced in half).

Serve with boiled potatoes.

1. Data: 2001-06-05 07:51:25

Temat: Parapetówa - po raz kolejny wielkie dzięki.
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

No, przetrzeźwiałam, to mogę opowiedzieć jak było ;-)))

Super!!!

Zgodnie z planem zrobiłam sałatkę tuńczykową, moi znajomi zrobili
grecką, bo ja już nie byłam w stanie (musiałam dodawać sobie energii w
czasie gotowania, no i jakoś mi nie wyszło ;-)), parówki z boczkiem i
śliwką suszoną (miałam w planie obsmażać je na patelni, ale było tego
tyle, że się zniecierpliwiłam i wrzuciłam w naczyniu żaroodpornym do
piekarnika. Też było świetne). Oprócz tego wykorzystałam sugestie
szanownych grupowiczów - ziemniaczki pieczone z dipami (to była
kompilacja sugestii ;-)). Wyszło rewelacyjnie, a do tych ziemniaczków
i parówek świetnie pasuje piwo ;-)).

W sumie zrobiłam wszystkiego bardzo małe porcje i dobrze - zjedli
wszystko i sobie poszli ;-)))

Jakby co, to za mniej - więcej miesiąc się sprowadzam i zapraszam na
dobry obiadek (niekoniecznie wirtualny ;-)) (żeby wreszcie przestali
na mnie krzyczeć szanowni grupowicze ;-))

Buzi buzi
--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-06-05 07:51:36

Temat: RE: Przepis na barszcz czerwony.
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Odyniec

> [...]
> rosol z kostki,
> czosnek, sol, pieprz, sok z cytryny, i opcjonalnie jajko.

Aaaaa, to dlatego nie wychodzi pyszny!!!! Rosół z kostki????
Profanacja!!!!

;-))

Ale na serio, znacznie lepiej jest ugotować esencjonalny rosół z kury
na ten przykład, z warzywami, pieprzem ziarnistym, liściem laurowym i
maggi jak kto lubi (ja nie), wyjąć z zupki zawartość, dodać utarte
surowe buraczki, pogotować jeszcze chwilę, przecedzić, doprawić cukrem
i sokiem z cytryny.

Tak robi moja ciocia, podejrzałam, popróbowałam niejednokrotnie (ale
dla cioci zostawiłam trochę ;-))

Można też z kwasu buraczanego, ale nigdy nie robiłam. Mam zamiar to
zmienić ;-))

1. Data: 2001-06-05 08:19:24

Temat: Re: Parapetówa - po raz kolejny wielkie dzięki.
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klient - rzeczoznawcyap - info wrote:

> No, przetrzeźwiałam, to mogę opowiedzieć jak było ;-)))

Hihi no i wytrwale do konca sie ukrywasz z ta parapetówa pod innymi
watkami ;)
Gratulacje z powodu nowego mieszkanka :)
pzdr
agi

1. Data: 2001-06-05 11:09:06

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl>
napisał w wiadomości
p.com.pl...
, dodać utarte
> surowe buraczki, pogotować jeszcze chwilę, przecedzić, doprawić cukrem
> i sokiem z cytryny.

a ja gotuje buraki w lupinkach i dopiero potem je scieram na grubej tarce
(wprost do gara z wywarem). Potem barszczyk przelewam przez sitko i w garku
mam czysty, klarowny barszczyk. Acha ... dodaje tez zmiazdzony zabek
czosnku.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-05 13:07:30

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie barszcz czerwony nie na zakwasie
buraczanym to po prostu zupa buraczana.

pozdrawiam,

Slav

P.s. U nas ciagle zimno wiec wczoraj ugotowalem gar pysznego zurku na
zakwasie zytnim i na wedzonej kielbasce, radosc na podniebieniu.

1. Data: 2001-06-05 14:00:17

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrzucam. Dodatkowe skladniki do burakow to marchewka, rosol z kostki,
> czosnek, sol, pieprz, sok z cytryny, i opcjonalnie jajko.

Jest to przepis mojej teściowej. Jest wypróbowany, ale niestety trochę
pracochlonny;

ok. 4 kg buraków obrać i zetrzeć na grubej tarce(do tego używam mojego męża)
, zasypać cyukrem (ok 0,5 kg i kwaskiem cytrynowym, i zostawic do następnego
dnia - zrobi się dużo soku.
ugotować wywar z warzyw z dodatkiem ziela i listka (można z dodatkiem mięsa,
ale ja nie lubię jak mi pływa na wierzchu tłuszcz)
dodać połowę buraczków i pogotować trochę, na sam koniec dodać resztę
buraków i sok i dobrze podgrzać ale pilnować, żeby się nie zagotowało (bo
straci kolor. zostawić na kilka godzin do naciągnięcia. potem przecedzić i
doprawić do smaku pieprzem, kwaskiem cytr. solą. My lubimy dość słodki, kwaśny
i ostry.

Robię ten barszcz najczęściej oczywiści na Wigilię i wychodzi cały gar, ale już
w drugi dzień świąt nie ma po nim śladu

1. Data: 2001-06-05 20:37:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

ssiegmund <s...@s...com> wrote:

> Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie barszcz czerwony nie na zakwasie
> buraczanym to po prostu zupa buraczana.
>
> pozdrawiam,
>
> Slav

To nie wiesz, ze tu nie wolno krytykowac, a tym bardziej pisac
pogardliwie o czym, co ktos w pocie czola wymyslil, z trudem ugotowal, a
co byc moze komus bedzie smakowac?! Najpierw ugotuj sam i sprobuj tego
barszczo na kostce roslowej i kwasku cytrynowym, a potem podaj lepszy
sposob, jezeli potrafisz ;-)

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-06 01:14:48

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> To nie wiesz, ze tu nie wolno krytykowac, a tym bardziej pisac
> pogardliwie o czym, co ktos w pocie czola wymyslil,

Oj, podpuszczasz, metasz, nie mozesz usiedziec spokojnie....

:)))))
MB

1. Data: 2001-06-06 08:24:39

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co byc moze komus bedzie smakowac?! Najpierw ugotuj sam i sprobuj tego
> barszczo na kostce roslowej i kwasku cytrynowym, a potem podaj lepszy

widzę, żeś przejął moją rolę ;-))
Mam lepszy przepis na barszczyk: słoik kiszonych buraków, suszone
farfocle warzywne i rosołek w kostce (lub słoiku). Kwasku cytrynowego
nie potrzeba, ale pieprzu trzeba dać. Wbrew pozorom zjadliwe, choć
barszczem bym tego nie nazwał. Nadaje się jednak do demonstracji
barszczu na obczyźnie.

Waldek

salatka - grecka
KNORR