Przepis na beagles - buleczki amerykanskie

1. Data: 2003-04-08 15:18:51

Temat: Przepis na beagles - buleczki amerykanskie
Od: "Robik" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z szanownych grupowiczow posiada przepis na buleczki z dziurka (nie
wiem czy pisze sie to beagles czy bagles czy jakos inaczej) i moglby mi
udosteopnic ? Sa to bardzo popurarne bulki pakowane w woreczki po 5-6 w
stanach i Anglii.
Albo link do jakiejs strony z przepisami anglosaskimi i amerykanskimi ?

z gory bardzo dziekuje,
Maka

1. Data: 2003-04-08 15:49:01

Temat: Re: Przepis na beagles - buleczki amerykanskie
Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

Oleńka <o...@b...wroc.pl> wrote in

> He, he....to są nasze środkowoeuropejskie bajgle - specjał kuchni Żydów
> polskich,
> przetransoprtowane na kontynent amerykański.

oj tak. widok murzynow na manhattanie sprzedajacych bajgle jest
zaskakujacy :-)

--
Diese E-Mail enthaelt vertrauliche und/oder
peyton rechtlich geschuetzte Informationen.

1. Data: 2003-04-08 15:59:01

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem czy pisze sie to beagles czy bagles czy jakos inaczej)

He, he....to są nasze środkowoeuropejskie bajgle - specjał kuchni Żydów
przetransoprtowane na kontynent amerykański. Może jak będziesz szukał
przepisu na bajgle, to łatwiej znajdziesz?
:)

Ola

1. Data: 2003-04-08 16:58:20

Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robik" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos z szanownych grupowiczow posiada przepis na buleczki z
dziurka (nie
> wiem czy pisze sie to beagles czy bagles czy jakos inaczej) i moglby
mi

Hehehehe, zobacz www.beagle.pl ale chodzi Ci zdecydowanie raczej o
bajgle niz beagle :-)))))))

:-) Monika

1. Data: 2003-04-08 17:27:05

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Ole=F1ka?= <o...@b...wroc.pl> wrote:

> (nie
>
> He, he....to są nasze środkowoeuropejskie bajgle - specja" kuchni Żydów
> polskich,

Po polsku to skadinad obwarzanki i podejrzewam, ze tego typu ciasto
bylo znane w Europie od sredniowiecza, i ich pochodzenie nie ma nic
wspolnego z Zydami.

Wladyslaw

1. Data: 2003-04-08 18:10:35

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po polsku to skadinad obwarzanki i podejrzewam, ze tego typu ciasto
> bylo znane w Europie od sredniowiecza, i ich pochodzenie nie ma nic
> wspolnego z Zydami.

Czytałam w kilku miejscach, że obwarzanki różnią się nieco od bajgli, są
niejako ich "pochodną". Nie jest to to samo. Przepisów na nie jest pewnie
tyle, co na pierogi :)
A ich pochodzenie JEST żydowskie.
o.

1. Data: 2003-04-08 18:17:43

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
Żydów

To znalazlam :)

BAJGLE. Inaczej obwarzanki lub precle. Symbol Krakowa, jedyny fast-food na
świecie o kilkusetletniej tradycji. Wałek z drożdżowego ciasta gęstości
makaronu skręca się w śrubę, formuje w wieniec, gotuje w wodzie z
przyprawami (niegdyś z miodem), potem posypuje makiem lub solą (ostatnio
również sezamem) i piecze. Nazwa bajgle pochodzi od protoplastów
dzisiejszych obwarzanków, żydowskich bajgele, wypiekanych kiedyś masowo na
Kazimierzu. Słowo obwarzanek wzięło nazwę od sposobu produkcji - obwarzania,
czyli wstępnego gotowania. Precel to spolszczenie niemieckiego Prezel, choć
pierwotnie preclami zwano jedynie ciasto zwinięte w ósemkę.

Marta

1. Data: 2003-04-08 18:21:31

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jeszcze w inszym miejscu - bajgiel - zydowski obwarzanek

Marta

1. Data: 2003-04-08 20:46:07

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Apr 2003 15:49:01 +0000 (UTC), Peyton
19.98.04> wrote:

>Ole?ka <o...@b...wroc.pl> wrote in

>oj tak. widok murzynow na manhattanie sprzedajacych bajgle jest
>zaskakujacy :-)

???????????
Tak samo jak widok polakow sprzedajacych banany w Warszawie...
:-/
Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-04-08 21:01:13

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"Art(Gruby)" <j...@p...net> wrote in

> ???????????
> Tak samo jak widok polakow sprzedajacych banany w Warszawie...

to bylo moje osobiste wspomnienie, a nie uogolnione prawo nauk spolecznych
:-)

--
Diese E-Mail enthaelt vertrauliche und/oder
peyton rechtlich geschuetzte Informationen.
Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugte
Weitergabe dieser Mail ist nicht gestattet.

przygotowany warchlak na grilla z nadzieniem
[gdzie] duże stoły - Wawa
Ile mięsa potrzeba?
Patelnia
Co zamiast oleju arachidowego, wina ryżowego...