Przepis na bigos w jez.niemieckim_prosba

1. Data: 2006-11-05 23:03:46

Temat: Przepis na bigos w jez.niemieckim_prosba
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z uwagi na to, ze niestety nie znam niemieckiego mam prosbe do tych, ktorzy
maja przepis na bigos wlasnie w tym jezyku. Gugle mi wywala troche tych
przepisow, ale nie potrafie ocenic, czy bedzie to wlasciwy i sprawdzony
przepis.
Interesuje mnie przepis, ktory zawiera mieszane miesa, wedliny, grzyby,
sliwki, wino. No i zeby byl naprawde smaczny:)
Znajomi Niemcy slyszeli tyyyle dobrego o polskim bigosie, ze obiecalam im
takowy, sprawdzony przepis podeslac.
Dziekuje

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

2. Data: 2006-11-06 07:02:55

Temat: Re: Przepis na bigos w jez.niemieckim_prosba
Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s schrieb:
> [...]
> sliwki, wino. No i zeby byl naprawde smaczny:)
> Znajomi Niemcy slyszeli tyyyle dobrego o polskim bigosie, ze obiecalam im

tu jest jeden: (po jaką cholerę dają czosnek i majeranek, nie wiem)
http://www.marions-kochbuch.de/rezept/1219.htm

tu są goździki i cynamon, ale do mięsa jelenia by pasowało:
http://www.chefkoch.de/rezepte/73921027849520,68/Big
os.html

tu też jest, bardziej klasyczna wersja, tylko piszą o mięsie indyka. Ale
pozwalają wziąć też inne, za wyjątkiem wołowiny i jagnięciny. Też czort
wie dlaczego:
http://polnischkochen.de/bigos

żadnego z tych przepisów nie sprawdzałem praktycznie

Waldek

3. Data: 2006-11-06 07:49:19

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> Z uwagi na to, ze niestety nie znam niemieckiego mam prosbe do tych,
ktorzy
> maja przepis na bigos wlasnie w tym jezyku.

Tu masz przepis ze strony Krysi Rysch, dawnej grupowiczki:

http://www.rysch.com/kuchnia/polnischer_bigos.htm

pozdr

cherokee

4. Data: 2006-11-06 09:13:40

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> tu jest jeden: (po jaką cholerę dają czosnek i majeranek, nie wiem)
> http://www.marions-kochbuch.de/rezept/1219.htm

Bez czosnku i majeranku bigos???

> tu są goździki i cynamon, ale do mięsa jelenia by pasowało:
> http://www.chefkoch.de/rezepte/73921027849520,68/Big
os.html

Cynamon? do bigosu?
jakos mi nie poasuje...
Gozdziki ... ewentualnie

5. Data: 2006-11-06 09:27:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eimuho$ete$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Misiek" <p...@o...pl>
wrote:

> Bez czosnku i majeranku bigos???

A skąd niby czosnek do bigosu? Przecież bigos to tradycyjna polska
potrawa. Majeranek też mi raczej nie pasuje.

Władysław

6. Data: 2006-11-06 09:32:58

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> A skąd niby czosnek do bigosu? Przecież bigos to tradycyjna polska
> potrawa. Majeranek też mi raczej nie pasuje.

Majeranek do kapuchy... jaknajbardziej, czosnek (jesli nie lubisz nie musiz)
jak dla mnie tez...
ale... to juz kwestia gustow po prostu...

zauwaz ze modyfikacji bigosu jest jak mrowkow :-)
(lacznie z "bigosem" z soji hehehe)

A faktyczny "bigos po staropolsku" moze faktycznie nie zawierac ani
majeranku ani czosnku...
Musialbym sprawdzic u rodzicow w Kuchni Polskiej (wydanie przedwojenne)

7. Data: 2006-11-06 13:07:37

Od: Kyllyan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cherokee napisał(a):

> http://www.rysch.com/kuchnia/polnischer_bigos.htm

Przepis raczej bigosopodobny niż tradycyjny
--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

8. Data: 2006-11-11 10:52:46

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

Dzieki wszystkim za wysilek, ale niestety nie o takie przepisy mi chodzilo.
Jak sami zauwazyliscie w tradycyjnym polskim bigosie nie ma majeranku,
czosnku, gozdzikow czy cynamonu...
Naprawde nikt nie ma przepisu na bigos polski przetlumaczonego na
niemiecki??? Interesuje mnie przepis, ktory zawiera mieszane miesa, wedliny,
grzyby,
sliwki, wino.
Bardzo prosze o pomoc:)

9. Data: 2006-11-11 11:16:41

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s <i...@T...pl> napisał(a):

> [...]
> maja przepis na bigos wlasnie w tym jezyku. Gugle mi wywala troche tych
> przepisow, ale nie potrafie ocenic, czy bedzie to wlasciwy i sprawdzony

Przepis ze strony www.kochmix.de "Bigos nach Gauner-Art" najbardziej
przypomina taki, który ja robię. Bo wiadomo - ilu kucharzy, tyle przepisów.
Tyle, że dałabym więcej grzybów suszonych.

Ania

10. Data: 2006-11-11 11:24:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona_s" <i...@T...pl> wrote in message

> //Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
Tak blisko masz odpowiedź - twoje motto...

Kto Ci powiedział o tym, że nie ma czosnku? Albo, że nie możesz dodać
gałki muszkatołowej, czy nawet kurkumy? To twój smak decyduje jaki bigos
ugotujesz.
Jest to potrawa z serii "na winie" - albo "czym chata bogata"...
Raz będzie ci smakować ubogi zestaw, raz bogaty, a raz luksusowy -
trzeba być pewnym i próbować, próbować - na maleńkich partiach, aż
dosmakujesz się tego co Ci się najbardziej spodoba...

Smacznego!

szybkowar
moderacja - pomysl na kuchnie
Szynka z sarny
oliwa do chleba
czy mozna zastąpić proszek do pieczenia sodą