drozdze_Londyn_gdzie?

21. Data: 2006-05-12 14:18:34

Temat: Re: drozdze_Londyn_gdzie?
Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cherokee <n...@n...pl> wrote:
> Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
> napisal w wiadomosci
>
> Mam przepis na prawdziwie polski chleb pszenno-zytni z tutejszych
> skladników, jakby ktos reflektowal.
>
> pozdr
>
> cherokee

ja reflektuję :)

M.K. i świeże drożdże z Sainsburego

22. Data: 2006-05-12 21:11:13

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 12 mai 2006 ? 04:37:56, dans <e40sef$8ss$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Juz dawno mnie tam nie ma:)
> ps. obys miala to szczescie i omijali Cie z daleka

przede wszystkim mam szczescie omijajac takich jak ty,

> a przy okazji chyba nie ma takiej drugiej nacji ktora z 1 strony jest taka
> skora do zaczepek i prowokacji a z 2 tak szybko podnosci lament i biadoli o
> rasizmie-mowie o czarnoskorych

nie mowiac oczywiscie o rasie nienawistnych i glupawych piotrasow.

> piotras

plonk

--
Niesz

23. Data: 2006-05-13 18:31:33

Temat: Przepis na chleb dla emigrantów w UK
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> ja reflektuję :)

Przepis oparty jest na składnikach dostępnych w UK: mące wholemeal strong
bread flour Allinson w ciemnozielono-żółtej torebce, L 0,99 oraz maki
pszennej strong white bread flour w zielonej torebce Allinson także, L 0, 81
oraz drożdzach w proszku Allinson.

Zakwas:
3 łyzki mąki zytniej (wholemeal) zalewamy w słoiku letnią przegotowaną wodą
(1,5 szklanki), dodajemy 2-3 ząbki czosnku, przykrywamy ściereczką i
odstawiamy w ciepłe miejsce na 3-4 dni. Kiedy zapach będzie przypominał
zapach ogórków kiszonych, zakwas jest gotowy do uzycia.

Wykorzystując zakwas do ciasta chlebowego najlepiej jest zostawic troszkę
"papki" na dnie słoika na nastepny zakwas.

Przygotowanie ciasta:

Do zakwasu dodajemy 10 dag mąki wholemeal, mieszamy i odstawiamy na pół
godziny. Następnie dodajemy 90 dag mąki strong white, czubatą łyżkę soli,
dwie torebki drożdzy (1 torebka=2,5 łyżeczki gdyby ktoś kupił drożdze w
jednej duzej torebce) oraz 2 szklanki zimnej wody.

Ciasto należy pożądnie wyrobić - przyda się tutaj męska ręka, nastepnie
uformować dwa bochenki i ułożyć je na zwykłej blasze z piekarnika w sporym
odstępie i odstawić na godzinę aż urosnie. Przed włożeniem do piekarnika
posmarować wierzch białkiem jajka i posypać makiem. Piec godzinę w temp. 200
stopni C (6), po godzinie wyłaczyc piekarnik i zostawić chleb w piekarniku
do wystygniecia.

Zyczę powodzenia i smacznego!

pozdr

cherokee

24. Data: 2006-05-14 05:10:15

Od: "Piotr" <p...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie mowiac oczywiscie o rasie nienawistnych i glupawych piotrasow.

chyba krotko jeszcze jestes w londynie czy tez w anglii, rzeczywistosc moze
byc bolesna i odlegla od tej rzewnej z chaty wuja toma.
poza tym chyba jestes bardzo mloda osoba skoro okreslasz mnie mianem
"glupawy" przyszlo cI do glowy ze ja Ciebie nie obrazam. widac z tego ze
brak argumentow nadrabiasz wyzwiskami. i ten plonk na koncu:))) wazelina za
rozbawienie. niemniej chyba lepszym miejscem bedzie dla ciebie chat sekcja
nastolatki

nie pozdrawiam ciebie

piotras

25. Data: 2006-05-14 06:41:55

Temat: Re: Przepis na chleb dla emigrantów w UK
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 May 2006 19:31:33 +0100, "cherokee" <n...@n...pl>
wrote:

> [...]
>godziny. Nast?pnie dodajemy 90 dag m?ki strong white, czubat? ?y?k? soli,
>dwie torebki dro?dzy (1 torebka=2,5 ?y?eczki gdyby kto? kupi? dro?dze w
>jednej duzej torebce) oraz 2 szklanki zimnej wody.
>
>Ciasto nale?y po??dnie wyrobi? - przyda si? tutaj m?ska r?ka, nastepnie
>uformowa? dwa bochenki i u?o?y? je na zwyk?ej blasze z piekarnika w sporym
>odst?pie i odstawi? na godzin? a? urosnie. Przed w?o?eniem do piekarnika
>posmarowa? wierzch bia?kiem jajka i posypa? makiem. Piec godzin? w temp. 200
>stopni C (6), po godzinie wy?aczyc piekarnik i zostawi? chleb w piekarniku

Czy wholeaml maka, ktora wymieniasz ma w sobie make zytnia? Bo
samo "wholemeal" jeszcze na to nie wskazuje : Ja kupuje make
zytnia w health food shop, maja woreczki po pol kilo. Bron bogini
nie Holland & Barrett (oni np uzywaja olejow (olei) mineralnych
do mazania po rodzynkach, ze sie swiecily i nie sklejaly,
modyfikowanej soi w roznych zdrowotnych i zdrowie niosacych
pastylkach i takie tam inne - dla mnie - przestepstwa...moze im
sie odmienilo, ale ja ich mam w nosie, wole maly sklep, firma
rodzinna, wszystkie osoby w biznesie z duza wiedza.

Pierz
K.T. - starannie opakowana

26. Data: 2006-05-14 09:02:16

Temat: Re: Przepis na chleb dla emigrantw w UK
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:hvjd62ha9kip55ldfqi75drg24lh4stfoa@4ax.com...
> On Sat, 13 May 2006 19:31:33 +0100, "cherokee" <n...@n...pl>
> Czy wholeaml maka, ktora wymieniasz ma w sobie make zytnia? Bo
> samo "wholemeal" jeszcze na to nie wskazuje

Wygląda na taką, jest brązowawa, poza tym chleb wychodzi jak polski
baltonowski, który jest pszenno-żytni.

pozdr

cherokee

27. Data: 2006-05-14 09:59:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 May 2006 10:02:16 +0100, "cherokee" <n...@n...pl>
wrote:

>U?ytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisa? w
>wiadomo?ci news:hvjd62ha9kip55ldfqi75drg24lh4stfoa@4ax.com...
>
>Wygl?da na tak?, jest br?zowawa, poza tym chleb wychodzi jak polski
>baltonowski, który jest pszenno-?ytni.
>
>pozdr
>
>cherokee

wholemeal to jest pelnoziarnista zmielonosc, niekoniecznie
powchodzenie. Zytnia maka jest bardziej szara. na torebce tego
Allinson powinno byc napisane, jaka to maka
Ale tez coraz wiecej supermarketow, w czesciach maczno-chlebowych
maja jakies mieszanki zytnie (rye)

Pierz
Pierz

K.T. - starannie opakowana

28. Data: 2006-05-14 11:32:52

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cherokee <n...@n...pl> wrote:
> [...]
> makiem. Piec godzinę w temp. 200 stopni C (6), po godzinie wyłaczyc
> piekarnik i zostawić chleb w piekarniku do wystygniecia.

dzięki

M.K.

29. Data: 2006-05-15 07:18:06

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> [...]
> rozbawienie. niemniej chyba lepszym miejscem bedzie dla ciebie chat sekcja

po pierwsze primo, Ewa nie ma nic wspólnego z Anglią, może jakbyś umiał
czytać, to po nagłówkach byś rozpoznał. Po drugie primo, może nie jesteś
głupawy, ale coś ci rasizm w głowę strzelił. W sumie mam nadzieję, że
jest to głupota. Statystycznie rzecz biorąc, nożem w plecy możesz dostać
od każdego, niezależnie od koloru skóry. Gnojki i złodzieje są w każdej
nacji.

Waldek

30. Data: 2006-05-15 08:06:29

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 15 mai 2006 ŕ 09:18:06, dans <4...@u...de> vous écriviez :

> [...]
> jest to głupota. Statystycznie rzecz biorąc, nożem w plecy możesz dostać
> od każdego, niezależnie od koloru skóry. Gnojki i złodzieje są w każdej

Ja nie wiem co ci ludzie maja, co ich splonkuje to odpisuja, jakby to
jakis sens mialo:p

Co do Anglii, to troche mam wspolnego, w tym sensie ze jak wyladawalam
na pogotowiu w Londynie to jedyna osoba z ktora moglam sie bez
problemu dogadac to byla czarna pielegniarka, jedyna na oddziale ktora
mowila po francusku. Akurat doceniam kiedy przed operacja 4-godzinna i
pod srodkami znieczulajacymi nie musze sobie lamac glowy jak sie cos
tam nazywa po angielsku, a od prawidlowego zrozumienia zalezy moje
zdrowie.

To tak przy okazji, czytanie ludzi typu piotrasa nie ma dla mnie
najmniejszego sensu. "Z przymruzeniem oka" opowiadaja co im wlasna
glupota dyktuje, i tyle.

See you ;)

Ewcia

--