Przeprosic Owsiaka

1. Data: 2006-03-01 14:13:04

Temat: Przeprosic Owsiaka
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Wyglada ze nastapil ciekawy precedens.

Sad nakazal telewizji przeprosiny, za to ze pokazano w negatywnym swietle
Przystanek Woodstock.
Dziwne jest to ze program nie odbiegal w swoim kanonie od tego typu
programow
w innych mediach, ktore do tej pory ogladalem.

Uzasadnienie sądu:

"
Nie można odmówić stronie pozwanej prawa do publicznego wyrażania swoich
opinii, takie jest bowiem jej zadanie, jako jednego z mediów. Jednak prawo
to pociąga za sobą obowiązki, w tym obowiązek rzetelności. Wyrażanie opinii
nierzetelnych i niemających oparcia w faktach należy uznać za działanie
bezprawne. Pozwany przekroczył granice dozwolonej krytyki - podkreśliła
sędzia.
"

Ciekawe jest to ze 90% przekazu tego programu to po prostu
filmowanie zdarzen z samego koncertu (widac tam np. ~10 letniego chlopca
pijacego piwo),
natomiast kwestia sporna byl komentarz do reportazu.
Czyzby sad odmówił prawa do krytyki?

Ciekawie jest to zagadnienie w kontekscie karykatur Machometa.

Wiecej:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,8207289,wiadomo
sc.html?P%5Bpage%5D=2&ticaid=112b8&_ticrsn=5

Pozdrawiam,
Duch

2. Data: 2006-03-01 15:20:47

Temat: Re: Przeprosic Owsiaka
Od: zielsko <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01-03-2006 o 15:13:04 Duch <n...@n...com> napisał:

[...]
> Czyzby sad odmówił prawa do krytyki?

Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?
"Wyrażanie opinii nierzetelnych i niemających oparcia w faktach należy
uznać za działanie
bezprawne."
Jest krytyka i jest łganie udające komentarz. Czy gdybym napisał, że radni
mojego miasta upijają młodych, narkotyzują ich i do tego pozwalają na
stanizm i w trakcie tej wypowiedzi pokazał zdjęcia ze zbiórki finału
Orkiestry-pacyfa=znak satanistyczny, zdjęcie UM pod drzwiami którego pija
się piwo i fotki narkotyzujących się ludzi 500m. od tegoż urzedu to to by
była krytyka?

BTW. to jest NTG
pl.soc.prawo
--
Paweł Zioło
http://my.opera.com/zielski/albums/

3. Data: 2006-03-01 21:54:46

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> Wyglada ze nastapil ciekawy precedens.

W tzw ~naszych warunkach to rzeczywiscie
Precedens i to przez duze "P".

Coz... oby takich wiecej, to moze [nareszcie!!! daj Boze]
staniemy sie krajem, gdzie taki dajmy na to PiS, czy
Samoobrona z LPR-em [a wlasciwie kompletni pomylency
~reprezentujacy te ugrupowania] nie beda mialy istotnego
wplywu na zycie "normalnego czlowieka"... i obywatela
[niestety] PL. ;)

--
Czarek

4. Data: 2006-03-02 06:42:02

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> Wyglada ze nastapil ciekawy precedens.
>
> Sad nakazal telewizji przeprosiny, za to ze pokazano w negatywnym swietle
> Przystanek Woodstock.

swiatelko w tunelu, kropla w morzu potrzeb
--
careful with that axe Eugene!

5. Data: 2006-03-02 08:35:42

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

> się piwo i fotki narkotyzujących się ludzi 500m. od tegoż urzedu to to by

Sam wiesz ze nie o to chodzi. Picie POD drzwiami urzedu to nie to samo co,
picie na terenie kocertu Woodstock,
za ktory ktos jest odpowiedzialny. Dodatkowo na imprezie sa ludzie maloletni
a za malolata
ktory pije piwo ktos odpowiada. Jest to organizator imprezy.
Zreszta wszysto dzieje sie na terenie imprezy, widziales material?

Zreszta umowmy sie - po to nielaty (i nie tylko oczywiscie) tam jadą zeby
dac w palnik.
Ktos moze powiedziec ze to nic takiego, inny powie ze to rozpijanie
mlodziezy.
I ktos taki powinien miec prawo do swojego zdania - na tym chyba polega
wolnosc wypowiedzi,
tym bardziej jesli poparta konkretnym meterialem filmowym. Wyglada na to ze
jednak nie,
sa rowni i rowniejsi. Czyzby ewolucja w kierunku Bialorusi?

Zauwaz ze przeciez w nieodleglej hstorii bylo wiele roznego typu zdan i
artykulow,
duzo ostrzejszych, za ktore nikt nie musial przepraszac. Np. "jest pan
zerem"
wypowiedziane w telewizji przez premiera, oskarzenie Samsona przez media,
jeszcze bez wyroku,
albo ze katolicy sa zrodlem przemocy wobec kobiet, albo satyra na mahometa
itd. itd.
Nikogo sad nie skazywal na przeprosiny.

Taki jest koszt wolnosci wypowiedzi i nie slyszalem zeby ktos musial kogos
przepraszac za tego typu wypowiedz.
Tutaj mamy do czynienia z materialem popartym konkretnym filmem, widac
wszystko czarno na bialym.
I okazuje sie ze na temat niektorych mozna mowic tylko dobrze.

Pozdrawiam,
Duch
P.S. Przy okazji wyszlo wiele ciekawych informacji, okazuje sie WOSP
finansuje przystanek Woodstock -
10% z datkow na dzieci przeznaczone jest na finansownie WOSP. Nie
wiedzialem.

6. Data: 2006-03-02 15:16:19

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

[...]
> Zreszta umowmy sie - po to nielaty (i nie tylko oczywiscie) tam jadą
> zeby dac w palnik.
[...]

A oto kwintesencja pewnej formy duchowości :)

Paff
--
"Where are the borders of the Israel we are supposed to recognize? Are the
settlements included in the borders? Is the return of the refugees

7. Data: 2006-03-02 16:57:20

Od: zielsko <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-03-2006 o 09:35:42 Duch <n...@n...com> napisał:

[...]
> [...]
> ktory pije piwo ktos odpowiada. Jest to organizator imprezy.
> Zreszta wszysto dzieje sie na terenie imprezy, widziales material?

[....]

> [...]
> wszystko czarno na bialym.
> I okazuje sie ze na temat niektorych mozna mowic tylko dobrze.

Duch nie pieprz.
Powtórzę raz jeszcze
Picie pod drzwiami urzędu (na schodach) nie oznacza, że radni upijają
młodych.
Gdyby ten materiał mówił na Przystanku zdarzają się przypadki picia piwa
przez dziecaki, uprawiania seksu w miejscach publicznych itd. To jestem
pewien, że nikt by się nie procesował. Zarzut niedostatecznej kontroli nad
tym co się dziej a na imprezie nie jest tożsamy ze stwierdzeniem, że
organizatorzy przyczynieją się do doemoralizacji czy też sami do tej
prowadzą. Jeszcze jaśniej:
Jeśli dzieciaki na wycieczce się upiją to powiesz, że nauczyciel ich spił,
czy że nie wypełnił swoich zobowiązań? W pierwszym przypadku można cię
ciągać po sądzach, w drugim nie.
Przeczytaj raz jeszcze uzasadnienie.
Wolność słowa nie oznacza, że można kłamać publicznie bez żadnej miary.
Czyż nie o to chodzi Miłościwie Panującym?

> P.S. Przy okazji wyszlo wiele ciekawych informacji, okazuje sie WOSP
> finansuje przystanek Woodstock -

LOL
Powszechnie znany fakt ogłaszany za każdym razem przez fundację wyszedł
dzięki temu materiałowi.
Fiu fiu.

> 10% z datkow na dzieci przeznaczone jest na finansownie WOSP. Nie
> wiedzialem.

A w rozliczeniu tego nie ma?

8. Data: 2006-03-03 09:49:10

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <p...@g...com> napisał w wiadomości

To o co sie spieramy to podobno wypowiedziane slowa "organizatorzy
rozpiajaja mlodziez".
Tak bylo w piewrszej informacji na onecie, ale potem w TV byl inny powód
procesu
- straty poniesione przez fundacje Owsiaka.
Bede sprawe drazyl bo jestem ciekawy o co poszlo, czy rzeczywiscie Onet
napisal prawde.

A specjalnie sciagnelem ten material, i nie pamietam zeby taki zwrot jak
"organizatorzy rozpijają mlodziez"
byl uzyty (ale moglem nie zauwazyc) -
ten program to jest relacja na zywo gdzie prowadzacy - uczestnik na zywo
mowi tekst "widze pijaną mlodzież"
i jest pokazany obrazek: leza na ziemi pijane osoby. Jest dziesieciolatek
ktory pije piwo itd. itd.

Mam wrazenie, ze problemem jest to ze material jest dla Owsiaka niewygodny i
stad taki wyrok.

Pozdrawiam,
Duch

9. Data: 2006-03-03 10:39:22

Od: zielsko <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-03-2006 o 10:49:10 Duch <n...@n...com> napisał:

[...]
> Mam wrazenie, ze problemem jest to ze material jest dla Owsiaka
> niewygodny i
> stad taki wyrok.

Sugerujesz, że sąd nie kierował się prawem?
A, tak zapomniałem, że sądy też należą do obrońców układu.

10. Data: 2006-03-03 10:46:13

Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch w news:du93hq$93i$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

> Bede sprawe drazyl bo jestem ciekawy o co poszlo,

W wiadomościh które oglądałem wspomniano, że Owsiak wytoczył proces dlatego,
że nie pozwolono mu się ustosunkować do tego materiału. Był on jednostronny.

> Mam wrazenie, ze problemem jest to ze material jest dla
> Owsiaka niewygodny i stad taki wyrok.

Swoją drogą to ciekawe. Jeszcze nie tak dawno mówiło się, że to Trwam, Radio
Maryja są faworyzowane, pozwala im się na zbyt wiele... teraz zwrot o 180° -
inni są faworyzowani. Nihil novi - punkt widzenia zależy od punktu
siedzenia.

pozdrawiam
Greg

Re: Odp: Jak pogodzić się z wypadkiem dziecka?
Babcia 76lat dyktatorką w rodzinie
agresja
czy dobry tytul ksiazki
znacie jakas ksiazke, ktora...?