Przesadzanie rabarbaru

1. Data: 2013-05-18 23:15:05

Temat: Przesadzanie rabarbaru
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pasowałoby mi przesadzić 2 duże rabarbary. Nie za bardzo chcę czekać z
tym do jesieni. W związku z tym mam pytanko, czy takie przesadzenie ich
teraz mocno im zaszkodzi? Wstępne kopanie wykazuje, że korzenie mają
dość potężne, więc sporo ich trzeba będzie przyciąć.
Jacek

2. Data: 2013-05-19 11:45:16

Temat: Re: Przesadzanie rabarbaru
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 23:15:05 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> teraz mocno im zaszkodzi? Wstępne kopanie wykazuje, że korzenie mają
> dość potężne, więc sporo ich trzeba będzie przyciąć.

Też mam zamiar przesadzić 3 sztuki, ale myślę, że lepiej zrobić to
jesienią.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2013-05-20 08:29:49

Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 23:15, Jacek pisze:
> Pasowałoby mi przesadzić 2 duże rabarbary. Nie za bardzo chcę czekać z
> tym do jesieni. W związku z tym mam pytanko, czy takie przesadzenie ich

Wlasnie przesadzalem - bez ryzyka, bo nie bardzo potrzebny ...
Wzialem na lopate tyle korzenia, ile sie dalo i do nowego dolu.
Nowe stanowisko tuz przy kompoście, gleba mokra i żyzna.
Nawet tego nie zauwazyl (rabarbar).

--
A S

4. Data: 2013-05-20 13:30:52

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-20 08:29, Andrzej S pisze:
> [...]
> Wzialem na lopate tyle korzenia, ile sie dalo i do nowego dolu.
> Nowe stanowisko tuz przy kompoście, gleba mokra i żyzna.
Pięknie dziękuję.
Poczekam jeszcze kilka dni, zerwę co się da na kompot i do ciasta, a
resztę przesadzę. Sypnę mu też w nowym dołku trochę nawozu, bo rośnie
"odkąd pamiętam" w tym samym miejscu.
Jacek

5. Data: 2013-05-20 13:46:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 May 2013 13:30:52 +0200, Jacek napisał(a):

> Sypnę mu też w nowym dołku trochę nawozu

Byle nie od razu po przesadzeniu, bo nawóz spali młodziutkie nowe korzenie.
Odczekaj miesiąc po przesadzeniu.

6. Data: 2013-05-20 15:48:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 May 2013 13:46:47 +0200, Ikselka napisał(a):

> Byle nie od razu po przesadzeniu, bo nawóz spali młodziutkie nowe korzenie.

...albo ograniczy ich wykształcanie się.

> Odczekaj miesiąc po przesadzeniu.

j.p.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,
zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

Linia kroplująca - za słaba pompa?
Winogrona
pytanie
Ślimaki
pytanko do posiadaczy oczek wodnych,stawów