Prześwietlenie rtg, jaka dawka

1. Data: 2004-10-05 11:40:14

Temat: Prześwietlenie rtg, jaka dawka
Od: "Faun" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam za sobą wykonanie dwóch zdjęć rtg kręgosłupa. Czy jeżeli w przeciągu
paru dni dołożę do tego jeszcze zdjęcie płuc to przekroczę dopuszczalną
dawkę promieniowania jaką organizm może bezpiecznie przyjąć? Jak to jest z
tym rentgenem? Poprzednio prześwietlałem się lat temu 10 lub więcej...

z góry dzięki
PP

2. Data: 2004-10-05 11:44:33

Temat: Re: Prześwietlenie rtg, jaka dawka
Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Faun" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> paru dni dołożę do tego jeszcze zdjęcie płuc to przekroczę dopuszczalną
> dawkę promieniowania jaką organizm może bezpiecznie przyjąć? Jak to jest

Przezyjesz. Mialam robione zdjecie pluc. Po kilku dniach poszlam po wynik.
Zrobili mi jeszcze jedno. Okazalo sie, ze.. kregoslupa. Wiec powtorzyli. W
tym samym dniu.
Ale tak na serio to nie wiem czy to nie zaszkodzilo. A co sie dzieje jak
zostanie przekroczona dawka?

Pozdrawiam
Ann

3. Data: 2004-10-05 16:10:23

Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak na serio to nie wiem czy to nie zaszkodzilo. A co sie dzieje jak
> zostanie przekroczona dawka?
Z tym rtg
jednemu zaszkodzi innemu nie...
niektorzy mają raka będąc na oko zdrowymi i nie robiącymi rentgena ...

4. Data: 2004-10-05 17:41:22

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

>A co sie dzieje jak
> zostanie przekroczona dawka?

zaoszczedzisz na zarowkach:)

niedawno zadalam to samo pytanie, ktore pozostalo bez odpowiedzi, sama
jestem ciekawa.

5. Data: 2004-10-05 17:57:52

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjumbt$15qc$1@mamut1.aster.pl...

> zaoszczedzisz na zarowkach:)
>
> niedawno zadalam to samo pytanie, ktore pozostalo bez odpowiedzi, sama
> jestem ciekawa.

Istnieje większe prawdopodbieństwo mutacji komórek - co to oznacza chyba
mówić nie muszę. Aczkolwiek nie jestem w stanie podac jakiego rzędu dawki są
niebezpieczne - warto jednak pamiętać, że im nowszy aparat rentgenowski tym
mniejsze dawki promieniowania. W starszych aparatach aby wykonać takie samo
zdjęcie potrzebna jest wieksza dawka - dlatego też UE każe aparaty RTG
wyrzucac na złom po ~10 latach. Najbezpieczniej jest po prostu unikać
"złomów" jak ognia ;-) Jak wypowiadają się sami radiolodzy i technicy RTG w
zużytym aparacie rentegnowskim moze nawet dojsć do niekontrolowanej rekacji,
która moze mieć zgubne konsekwecje dla pacjenta...

Radze też dopilnować zalożenia np. osłon na gonady u mężczyzny itp. jeżeli
wykonywane zdjecie nie wymaga naświetlenia danych miejsc - wymaga tego
rozporządzenie MZiOS.

Michał

6. Data: 2004-10-06 06:01:01

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjumbt$15qc$1@mamut1.aster.pl...
> Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> zaoszczedzisz na zarowkach:)

:-)

> niedawno zadalam to samo pytanie, ktore pozostalo bez odpowiedzi, sama
> jestem ciekawa.

Moze na tyle rzadko sie to dzieje, ze nie maja danych. No bo kto
dobrowolnie robi sobie zdjecia? I to po kilka razy?

Pozdrawiam
Ann

Czy warto?
zapłodnienie na początku owulacji