Przeszczep

1. Data: 2004-04-10 11:29:53

Temat: Przeszczep
Od: "Anty" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niedawno usłyszałem o pewnym "leku" wymyślonym przez Polaka z jakiejś
Akademii, a mającym na celu zapobieganie odrzucaniu przez organizm
przeszczepianych organów. Czy pamięta ktoś może nazwę tej Akademii (kliniki
lub tym podobne), czy można to już kupić (i ewentualnie ile to kosztuje),
czy ktoś miał styczność z tym i widział czy to faktycznie działa? Mi
generalnie chodzi o przeszczep szpiku kostnego w związku z rakiem
chłoniakiem...
Pozdr. i z góry dziękuję za każde informacje.
Krzysiek

2. Data: 2004-04-10 15:39:41

Temat: Re: Przeszczep
Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anty" <...@...1> napisał w wiadomości
> [...]
> chłoniakiem...
> Pozdr. i z góry dziękuję za każde informacje.

Artykuł, a dokładnie wywiad z profesorem był w 9 tegorocznym numerze
Przekroju, niestety wersja internetowa pisam zawiera tylko wybrane artykuły
i tego akurat nie ma wiec trzeba by pofatygowac sie do biblioteki.

Ogólnie, z tego co zapamietałem:

1. profesor pracuje w warszawie (konkretniej nie pamietam)
2. to jeszcze stadium prób, w najlepszym razie 3-5 lat do pierwszych
zastosowan poza doswiadczalnych, choć dotychczasowe rezultaty sa ponoc
rewelacyjne i całkiem mozliwe zę juz za 10 lat skończy sie epoka
cyklosporyny, prografu, cellceptu i sirolimusu
3. zasada działania ~~nauczenie układu immunologicznego akceptacji nowej
tkanki (a wiec bez osłabiania układu jako całosci)

To by było na tyle z mojej pamięci profana w dziedzinie medycyny
zainteresowanego zgadnienim jedynie z powodu posiadania znajomej po
przeszczepie.

sucha skóra?
brodawczak?
Alergia...