Przewlekłe zapalenie trzustki?

11. Data: 2008-08-23 18:02:37

Temat: Re: Przewlekłe zapalenie trzustki?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... widziałbym to tak:
> morfologia,CRP,K+, AspAT, AlAT, GGTP,fosfataza alkaliczna,amylaza ,
> bilirubuna całk.,białko całk. USG brzucha, gastro- i kolonoskopia. ...
Z tą kolonoskopią to zdaje się na tym etapie pszesadziłeś.
Pytanie: K+ to zdaje się potas (a raczej jon potasu),
czy potas ma jakiś związek z tszustką ?
A to CRP to co to? To nie jest metoda badawcza (sposób uzyskania wyniku)
tylko konkretne coś (substancja itp)?

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo

12. Data: 2008-08-23 18:39:50

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" napisał w wiadomości

> Może by tak po kolei zacząć? Powinien zająć się Tobą lek. rodzinny lub
> gastroenterolog (skierowanie od lek. POZ)
> Jeśli rzeczywiście sprawa jest przewlekła to widziałbym to tak:
> morfologia,CRP,K+, AspAT, AlAT, GGTP,fosfataza alkaliczna,amylaza ,
> bilirubuna całk.,białko całk. USG brzucha, gastro- i kolonoskopia. Chyba,
> że wywiad i badanie fizykalne zasugerują coś innego...

Dzięki za Twoje sugestie.
Robiłam USG jamy brzusznej prawie 3 lata temu, trzustka była hyperechogenna,
ale to prawdopodobnie o niczym nie świadczy.
AspAT i AlAT były ok, GGTP nieco podwyższone (82).
A.

13. Data: 2008-08-23 19:25:48

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> Z tą kolonoskopią to zdaje się na tym etapie pszesadziłeś.

lepiej przesadzić niż nie wykryć czegoś, co można było wcześnie wykryć.

> Pytanie: K+ to zdaje się potas (a raczej jon potasu),
> czy potas ma jakiś związek z tszustką ?

z rozwolnieniami spory - może drastycznie spaść, przez co pojawią się
wymienione już przez koleżankę strzelania w stawach.

14. Data: 2008-08-23 20:16:05

Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" < > napisał w wiadomości

> Dzięki za Twoje sugestie.
> Robiłam USG jamy brzusznej prawie 3 lata temu,

Jeśli sprawa ciągnie się tak długo to nie bardzo rozumiem, dlaczego nie
zajmuje się Tobą gastroenterolog.

Pozdrawiam
regen

15. Data: 2008-08-23 20:27:04

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli sprawa ciągnie się tak długo to nie bardzo rozumiem, dlaczego nie
> zajmuje się Tobą gastroenterolog.

Dlaczego akurat od razu gastro.enterolog, a nie zwykły gastrolog?
A może by wystarczył internista?
Dlaczego musi być od razu specjaliści?
Ja z punktu widzenia pacjenta mam bardzo złe zdanie
o specjalistycznej służbie zdrowia, i to i prywatnej, i państwowej. Wolę
internistę.
Trafić na dobrego specjalistę jest niezwykle trudno,
a już w dziedzinie pępka i okolic to tak poszatkowali te dziedziny,
że to nie ma sensu: stomatolog, ...., gastrolog, gastro.enterolog,
hepatolog,
..(moja dziura w wiedzy)..., proktolog .
A jeszcze można by tu dodać medyka co kroi za głęboko,
a i pewnie nefrolog by się załapał,
i ginekolog, i androlog (nie mieszam czegoś?).....

16. Data: 2008-08-31 16:59:31

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ogóle przewlekłe zapalenia trzustki to choroby raczej alkoholików i to
> dużym stażem, a nie zwykłych ludzi. .................

NIe PRAWDA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mam w rodzinie wlasciwie abstynenta, który ze 2 razy do roku przy swietach
napil sie jakiegos alkoholu, a od czasu choroby jest 100% ABSTYNENTEM
!!!!!!!!!
I CO - MA OGROMNE PROBLEMY Z TRZUSTKA , JEST JUZ PO 2 OPERACJACH, W TEJ
CHWILI JEST TO JUZ STAN PZREWLEKLY I WLASNIE NA TEJ PODSTAWIE
MOWIE , ZE TO BZDURY KTOS PISZE!
PROSZE NIE OCENIAC ZWYKLYCH LUDZI -ZAZNACZAM -"NIE SPOZYWAJACYCH ALKOHOLU"
JAKO WINNYCH SOBIE, ZE TO PRZEZ NIBY ICH PICIE POJAWILA SIE CHOROBA -
JESZCZE RAZ ---NIE JEST TO PRAWDA!
Jezeli jest kiepski lekarz i nie zauwazy problemu z woreczkiem zolciowym lub
w ogole zwiazanym z drogami żółciowymi to TEŻ POJAWIA SIE ogromne problemy z
trzustka.
Prosze nie oceniac negatywnie niewinnych ludzi!

17. Data: 2008-08-31 17:01:56

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2008-09-13 01:17:03

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Taką diagnozę jw. postawiłam po kopaniu w googlach. Objawy: częste,
> nieregularne oddawanie stolca, często rzadkiego i bardzo rzadkiego.
> Pobolewanie pod lewym żebrem. Jak to się leczy w sensie dietetycznym? Wiem
> o odstawieniu potraw tłustych i alkoholu, nawadnianiu organizmu i
> uzupełnianiu elektrolitów. No a może jakieś zioła? Może ktoś ma jakieś
> doświadczenia?

test na lamblie....

Ciągły brak miesiączki...
Wynik badania histopatologicznego - o co chodzi ?
Boli
Ukąszenie/ugryzienie kleszcza
cosik na "przebudzenie" - nie kawa