Przychodzi baba do lekarza... traktat o postach...

1. Data: 2003-11-09 20:43:15

Temat: Przychodzi baba do lekarza... traktat o postach...
Od: "Miron Blasie" <m...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeby ulatwic udzielanie odpowiedzi na pytania zwiazane z dolegliwosciami
prosze o:
-podawanie płci, wieku
-opisywanie dokladne dolegliwosci: np. ból promieniuje od ... do ...
jest tętniący, stały, pojawia sie w nocy/dzien/przy wisiłku itp
przechodzi/lub nie po lekach przeciwbolowych ( i podac jakie leki )
-podawac dokladnie leczenie do tej pory i z jakim skutkiem przebiega
-wymienic inne dolegliwosci/choroby wraz z leczeniem itp
-opisac choroby/dolegliwosci u innych członków rodziny
-nałogi, warunki mieszkaniowe np. mieszkanie w bloku, dom, bierząca woda,
wilgotność, ogrzewanie
-warunki pracy, ewentualnie na jakie czynniki narażenie

i wszystko inne co niepokoi...

Ten post powinien byc w nagłówku ten grupy dyskusyjnej wiec ukłon w kierunku
adminów, dzieki temu porada mogłaby być dużo bardziej wartościowa.

Dziekuje, pozdrawiam

2. Data: 2003-11-10 13:43:28

Temat: Re: Przychodzi baba do lekarza... traktat o postach...
Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z calym szacunkiem dla wiedzy autora postu. Net nie jest przychodnia
lekarska i przez net NIE WOLNO stawiac diagnozy. Dlatego tez udzielanie tak
obszernej informacji moim zdaniem jest bez sensu. I tak przez Internet nikt
nikogo nie wyleczy - ba, nawet odradzalabym mu taka dzialalnosc bo nie jest
zgodna z prawem. Wiadomo, ze jezeli dolegliwosc jest powazna, zainteresowany
musi udac sie do lekarza. Piszac maila w sposob zasugerowany osoba moze
oczekiwac wyczerpujacej oceny swojego stanu zdrowia, z gotowa diagnoza i
propozycja leczenia - co moze miec skutki oplakane.
Pomijam juz fakt, ze tutaj ludzie zasiegaja tylko ewentualnej porady,
sugestii na temat tego, w jakim kierunku maja szukac, ew. do jakiego lekarza
sie udac. Nie trzeba chyba dodawac, ze zwyczajnie niektorym nie chce sie
pisac elaboratow na temat higieny wlasnego zycia, etc. po to tylko, zeby w
odpowiedzi dowiedziec sie, ze ma isc do lekarza badz isc do apteki po
Septolete na bol gardla.
Proponuje mimo wszystko wiecej wyobrazni. To nie jest gabinet
lekarski!!!!!!!!!!!

Anka

3. Data: 2003-11-10 16:13:54

Temat: Re:
Od: "Miron Blasie" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boli mnie brzuch co to moze byc...
Boli mnie glowa co mi jest...
Po jedzeniu wymiotuje co robic!...

Od czytania takich postow z kolei mnie boli glowa a widzac odpowiedzi na nie
wywoluje to we mnie co najmniej zdegustowanie... poradnictwo medyczne to nie
stawianie diagnozy czy leczenie, lecz jedynie ukierunkowanie myslenia
pacjenta i do tego Net wcale nie jest gorszy niz wizyta u lekarza po
zapisaniu sie w kolejce na przyszly kwartal... ma to na celu ukierunkowanie
danej osoby tak zeby nastepna wizyta u lekarza nie byla stracona. W
przypadku o ktorym to mowisz na kazdy post mozna by odpowiedziec : Prosze
sie zgłosic do lekarza rodzinnego... Co kto lubi, bezsensowne komentarze czy
semi- profesjonalna porada. W postach tego forum stykamy się z roznymi
ludzmi: chorymi potrzebujacymi pomocy, oraz rowniez błaznami robiacymi sobie
żarty z wypowiedzi ludzi... ale jesli moja odpowiedz chociazby w jednym
przypadku komus sie przyda, to jest to dla mnie cos warte, bo komus
pomoglem...

pozdrowienia

4. Data: 2003-11-10 18:19:03

Temat: Re: Re:
Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

>ale jesli moja odpowiedz chociazby w jednym
> przypadku komus sie przyda, to jest to dla mnie cos warte, bo komus
> pomoglem...

A jak chociaż w jednym wypadku zaszkodzisz ???

Pozdrawiam

---

5. Data: 2003-11-10 19:41:32

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miron Blasie" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> wywoluje to we mnie co najmniej zdegustowanie

MSPANC - istnieje proste lekarswo, można anulować subskrybcję........

> Co kto lubi, bezsensowne komentarze czy
> semi- profesjonalna porada.

Czytam tę grupę od dosyć dawna, i nie zauważyłam, aby porady udzielane tu
przez kolegów lekarzy były semi - profesjonalne. Jest tu wielu cenionych i
lubianych specjalistów....
Ja osobiście, i jak myślę każdy lekarz, jeżeli nie czuję sie "na siłach "
profesjonalnie odpowiedzieć na pytanie, to się za to nie biorę. W medycynie
nie ma miejsca na "semi - profesjonalizm"
A gdy ktoś z grupowiczów lekko mija się z prawdą odpowiadając na czyjś post,
zazwyczaj jest on przez kogoś z lekarzy prostowany...

Dodam jeszcze, że istnieje niepisana zasada, że gdy ktoś nowy pojawia się na
grupie dyskusyjnej, to wypada się przedstawić, napisać słowo o sobie........
a nie od razu z marszu próbować robić rewolucje na dobrze funkcjonującej -
jak dotychczas - grupie....
Pozdrawiam.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

6. Data: 2003-11-10 22:35:26

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bom8t3$g3r$1@inews.gazeta.pl tako rzecze Miron Blasie

> i wszystko inne co niepokoi...
Niepokoi mnie, że ktoś się zastosuje i grupa pełna będzie tasiemcowych
opisów dolegliwości i procesu leczenia :-(

> Ten post powinien byc w nagłówku ten grupy dyskusyjnej wiec ukłon
> w kierunku adminów, dzieki temu porada mogłaby być dużo bardziej
> wartościowa.
Hmmm, ty chyba nie do końca pojmujesz jak działają serwery news. Jedyne
co można zrobić, to FAQ-bot. Każdy nowy wchodzący na grupę dostaje na
priva link z FAQ grupy, ale
-ta grupa nie ma FAQ
-FAQ-bota musi ktoś postawić i dbać o niego
-połowa osób ma w adresach odspamiacze i poczta pójdzie w dev/null

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

laserowa korekcja wady wzroku
Bóle głowy
słuch i wzrok-nagłe pogorszenie
[OT]Proszę szybką pomoc!