Przycinanie drzew - zasady cięcia

1. Data: 2009-01-07 21:17:31

Temat: Przycinanie drzew - zasady cięcia
Od: "MM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilkakrotnie na tym forum widziałem pytania tego dotyczące. Najnowszym
numerze czasopisma Kwietnik (styczeń 2009) widziałem tyuł artykułu:
"Poprawianie pokroju drzew - zasady cięcia"

2. Data: 2009-01-07 22:59:17

Temat: Re: Przycinanie drzew - zasady cięcia
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kilkakrotnie na tym forum widziałem pytania tego dotyczące. Najnowszym
> numerze czasopisma Kwietnik (styczeń 2009) widziałem tyuł artykułu:
> "Poprawianie pokroju drzew - zasady cięcia"

Tytuł iście ludzki.

3. Data: 2009-01-09 19:40:17

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

? pisze:

> Tytuł iście ludzki.

Raczej nieludzki.
;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2009-04-11 06:46:38

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Raczej nieludzki.

No właśnie. Zasadziłem jesienią kilka jabłoni. Jak się je przecina, to potem
przyrasta na nich duzo "wilków". Ja nie chcę co roku mieć problem. Mam
zamiar ich nie przycinać, po prostu niech rosną jak natura pozwoli. Czy to
dobry pomysł?

pozdr dexth

5. Data: 2009-04-11 10:19:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dexth" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przyrasta na nich duzo "wilków". Ja nie chcę co roku mieć problem. Mam
> zamiar ich nie przycinać, po prostu niech rosną jak natura pozwoli. Czy to

Chcesz mieć drzewa czy jabłka?

6. Data: 2009-04-11 12:52:25

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "dexth" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> potem
>
> Chcesz mieć drzewa czy jabłka?

Chcę mieć drzewa, cień i jabłka. Jabłek nie musi być jakaś tam duża ilość.
Po prostu nie zależy mi na wydajności z drzewka. Nie chcę mieć obowiązku
kilka razy w roku modyfikowania natury. Jak coś się musi przyciąć to
przytnę. Chcę to jakoś wypośrodkować i nie chcę się za bardzo zagłębiać w
naukowe zasady cięcia.

pozdr dexth

7. Data: 2009-04-11 14:55:31

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilka razy w roku modyfikowania natury. Jak coś się musi przyciąć to
> przytnę. Chcę to jakoś wypośrodkować i nie chcę się za bardzo zagłębiać w

Więc nie przycinaj, to nie jest obowiązkowe.

8. Data: 2009-04-11 18:33:31

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

dexth pisze:
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomo?ci
>
> No wła?nie. Zasadziłem jesieniš kilka jabłoni. Jak się je przecina, to potem
> przyrasta na nich duzo "wilków". Ja nie chcę co roku mieć problem. Mam
> zamiar ich nie przycinać, po prostu niech rosnš jak natura pozwoli. Czy to
> dobry pomysł?

Zobacz:
http://www.staresady.republika.pl/ciecie_drzew.htm
--
pozdr. Jerzy

9. Data: 2009-04-11 18:37:11

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

dexth pisze:
> [...]
> przyrasta na nich duzo "wilków". Ja nie chcę co roku mieć problem. Mam
> zamiar ich nie przycinać, po prostu niech rosnš jak natura pozwoli. Czy to

Czytaj:
http://www.google.pl/search?q=ci%C4%99cie+jab%C5%82o
ni&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_en___P
L208&aq=t

--
pozdr. Jerzy

Chwasty są pożyteczne :-)