Re: Przystawki (MIKS)

From: AgataW <a...@g...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Przystawki (MIKS)
Date: Thu, 16 May 2002 15:00:44 GMT

"Basia" <b...@p...onet.pl> wrote:
>Agatko, masz tam jeszcze w tym francuskim necie wiecej takich fajnych
>rzeczy?
>Mam w weekend bardzo waznych gosci i musze sie elegancko przygotowac.

nie od Francuzow tylko od naszych podam....

Sałatka błyskawiczna.
" Często podaję ją do drobiu lub cielęciny zamiast zwyczajnych
ziemniaczków z wody. Sałatka z ananasem 25 dag ananasa z
puszki, 40 dag ugotowanych ziemniaków, 15 dag majonezu, sól, cukier
do smaku. Ugotowane ziemniaki (najlepiej w łupinkach), obrać,
pokroić w kostkę. Ananas odsączyć, rozdrobnić w kostkę. Kostki
ziemniaków i ananasa (mniej więcej jednakowej wielkości)
delikatnie wymieszać, dodając majonez. Przyprawić do smaku. Uwagi : Nie
przelać majonezu, ma tylko obtaczać składniki. Smak majonezu
nie może zabić smaku składników, nie używać np. Majonezu Babuni.
Lepiej przygotować ze schłodzonych składników, bezpośrednio
przed podaniem - przygotowanie jest wtedy naprawdę szybkie. "KZU

"u mnie furrore robia krokiety - rewelacyjnie tanie tylko
pracochlonne ... - pasztet (moze byc ze sloika) wbic do niego jajko
przyprawic wg gustu - usmazyc male nalesniki (zostawic troche
nalesnikowego ciasta na do obtoczenia krokietow) - nalesniki
smarowac przygotowanym pasztetem - pozwijane krokiety umoczyc w
pozostawionym wczesniej ciescie nalesnikowym i obtoczyc w tartej
bulce - usmazyc na zloto-brazowy kolor mozna przygotowac
wczesniej i odgrzac na imprezie w piekarniku badz prodzizu najlepiej
z odrobina wody zeby nie "schly" dobrze smakuja z czerwonym
barszczem :) robilem tez z gotowanymi siekanymi pieczarkami..."Syku

""SPIRALKI SEROWE Przepis pochodzi z czasów kryzysu, kiedy to
kupienie czegokolwiek DOBREGO graniczyło z cudem i trzeba było
radzić sobie domowymi sposobami, wykorzystując wszystko co było
pod ręką. Mimo, że czasy nastały nieco lepsze, spiralki serowe
piekę kilka razy w roku. Przede wszystkim dla Dziadka, który
jest cukrzykiem i tęsknie patrzy na wszelkie ciasta i torty.
Składniki: 40 dag mąki kostka margaryny 4 topione serki ( mogą być
pikantne) sól opcjonalnie, ale polecam - papryka, kminek białko
Mąkę, margarynę i topione serki siekamy nożem, nie zrażając
się tym, że na początku nie jest to łatwe. Dodajemy sól i
przyprawy. Szybko zagniatamy ciasto i na godzinę zostawiamy je w
chłodnym miejscu. Rozwałkowujemy na grubość 3, 4 milimetrów i kroimy
na wąskie paseczki długości 10 centymetrów. Skręcamy w
spiralki, smarujemy białkiem i układamy na blaszce przykrytej papierem
do pieczenia. Spiralki wyjmujemy z piekarnika gdy są pięknie
przyrumienione i wspaniale pachną. Jest to niesłychanie prosty i
tani przepis. Ciasteczka nie mają prawa się nie udać i są
doskonałe na wszelkie okazje. Helena

"sałatka ze słodkimi gruszkami, czerwonymi paprykami, ogórkami
zielonymi i pokawałkowanym serem rokpolem (całośc polana
kwaskowym sosem z oleju, cytynowego soku, gałki m., cukru i soli )AgataW

"Ryba na "chlodno" bo stygnie kiedy sie przygotowuje don
sosik-i tak ma byc Bardzo proste i szybkie danko do przygotowania
Doprowadzic piecyk do temperatury 200° Na osobnym talerzyku (ktory
ma nie peknac w piecu!) dla kazdej osoby ulozyc kawalek filetu
z: soli np albo z dorady Po zjedzeniu pierwszej przystawki
zgasic piec wsunac do piecyka talerzyki z ryba na +/- 5 min. (o
ile kawalki ryby sa grube, przedluzyc czas. najlepiej miec swoj
talerzyk "probny" z ktorego co 2 min trzeba probowac ryby czy
jest dobrze scieta ale nie za bardzo ugotowana co ja zamieni w
wate bez smaku...Ryba jest gotowa kiedy jest juz scieta ale
jeszcze wilgotna. Wtedy sie nie kroi ale "rozplywa" pod widelcem.
wyjac talerzyki z pieca i zmieszac oliwe z sokiem z zielonej
cytryny+sol i pieprz otoczyc sosem rybe, przybrac talerzyk np
pomidorem pokrojonym w kosteczki albo zapalkami z usmarzonego pora i
podawac" Paul Urstein

"Zaczynam od "chaud-froid" zimno-ciepla salatka z watrobki z
drobiu a) ulozyc na talezyku korone z salaty - najladniejsze
listki porwane na male listeczki NA RAZIE BEZ SOSU b) podsmarzyc
bez niczego bardzo drobno pokrojony boczek tak aby puscil
tluszcz, przyjal kolor ale sie nie spalil wylac tluszcz i wysuszyc
usmarzony boczek na papierze kuchennym. c) na tej samej patelni
usmarzyc watrobke z drobiu pokrojona na drobne kawalki popieprzyc
i posolic (uwaga, boczek wedzony jest slony!) Ta sama operacja
co z boczkiem na papierze kuchennym. d) wewnatrz kola salaty
ulorzyc mniejsze kolo watrobki e) wewnatrz kola watrobki ulorzyc
kolo boczku Mozna oddzielic te dwa produkty tzn watrobke i
boczek zewnetrzna czescia pomidora dla "ladnosci" f) zaraz przed
podaniem polac calosc sosem (np sok cytrynowy albo ocet winny i
oliwa + troche musztardy ktora pomorze watrobce nie byc mdla)
Do pierwszej przystawki mozna nie podawac wina, a jesli juz to
biale-chlodne Wariacja fakultatywna: Caly talerzyk tzn trzy kola
(salata, watrobka i boczek) posypac startym orzechem.
teoretycznie to powinien byc "pignon" (nie mam slownika i nie wiem co
to daje po polsku) Kontrast chlodnej salaty i cieplych produktow
jest bardzo mily stad nazwa "chaud - froid"Paul Urstein