Przyszła wiosna :-)

21. Data: 2008-02-28 07:02:36

Temat: Re: Przyszła wiosna :-)
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:009101c878a6$588d5220$0100a8c0@TATAG Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> Miekkosc skorupki jest rowniez uzalezniona
> od warunków glebowych a nie tylko odmiany

Hejka. Skorupki orzechów rosnących na glebach o dużej zawartości żelaza
trzeba rozbijać młotkiem. ;-)
Pozdrawiam wysilająco Ja...cki

22. Data: 2008-02-28 07:19:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:009101c878a6$588d5220$0100a8c0@TATAG Tadeusz Smal

> Hejka. Skorupki orzechów rosnących na glebach o dużej zawartości
> [...]
a po wybraniu zawartosci skorupki oddwać do punktu skupu złomu???
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

23. Data: 2008-02-28 07:32:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tadeusz wspomnial o odmianie wiec i ja o niej napisalem (takiej
> zarejestrowanej), a nie o siewkach ode mnie.
> Przykladowo jest odmiana 'Targo', ma okreslona charakterystyke;
> kupujac ja zakladamy, ze wplyw gleby nie bedzie znaczacy na cechy tej
> odmiany, bo w przeciwnym razie bylaby to loteria i taniej byloby
> posadzic losowa siewke.
:)
Znając rynek sadzonek zakładam , ze ten Targo nie jest drzewkiem szczepionym
a więc sam w sobie bedąc 'kundelkiem' tymbardziej potomstwa nie może dawać
czystego odmianowo.
Założenie powyższe przyjałem wiedząc , że w Polsce tylko jedna osoba zajmuje
sie szczepieniem orzechów włoskich
Mylisz się, że odczyn gleby nie ma wpływu na smak i łupliwość skorup
orzechów włoskich i zreszta nie tylko, bo dotyczy to równiez leszczyn

24. Data: 2008-02-28 09:41:25

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:000a01c879da$20931280$0100a8c0@TATAG Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> a po wybraniu zawartosci skorupki oddwać do punktu skupu złomu???
> :)

Hejka. Znając Twoją pazerność można być tego pewnym. ;-)
Pozdrawiam zachłannie Ja...cki
PS "Orzech włoski najlepiej czuje się na glebach żyznych, przepuszczalnych,
o odczynie zbliżonym do obojętnego. Sadząc go na gorszych stanowiskach,
musimy zadbać o doprowadzenie gleby do odpowiedniego odczynu (pH około 7). W
tym celu rok przed sadzeniem powinniśmy zastosować nawozy wapniowe. Warto
też zasilić glebę innymi nawozami mineralnymi np. fosforowymi, i
próchnicą." - Tadek, czy to Twoja najnowsza teoria ta o miękkości skorupek,
czy możesz się podeprzeć w tej kwestii wynikami badań?

25. Data: 2008-02-28 11:32:30

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea napisał:

> Siewki tez?
> Pamietam, ze od gory mrozilo wiec moze przy ziemi ocalaly.

Nieporozumienie :) Diabli wzięli owoce, drzewa duże i małe
ocalały.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

26. Data: 2008-02-28 13:25:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> :)
> a po wybraniu zawartosci skorupki oddwać do punktu skupu złomu???

Ten sposób pozyskiwania surowców ze złóż o małej ich procentowej
zawartości bywa opisywany w literaturze SF i może kiedyś zostanie
zrealizowany. Odpowiednio genetycznie zmodyfikowane orzechy...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

27. Data: 2008-02-28 19:59:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:000a01c879da$20931280$0100a8c0@TATAG Tadeusz Smal

> Hejka. Znając Twoją pazerność można być tego pewnym. ;-)
:)
dla takiego jak Ty 'paniska' byłaby to pazerność
ale dla poznaniaka oszczędność
:)

> [...]
> nawozami mineralnymi np. fosforowymi, i próchnicą." - Tadek, czy to
> Twoja najnowsza teoria ta o miękkości skorupek, czy możesz się
jestes typowym wykształciuchem dla ktorego nie to jest co jest
ale to co jest napisane
:)
choc w tym wypadku ph 7 oznacza glebę ewidentnie zasadową a nie obojętna,
która mieści się w przedziale pH 5,5- 6,5
:)

28. Data: 2008-02-28 20:20:46

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00ba01c87a44$70ca9ab0$0100a8c0@TATAG Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> :)
> dla takiego jak Ty 'paniska' byłaby to pazerność
> ale dla poznaniaka oszczędność
> :)

Hejka. I znów się mylisz. Skrupek nie wyrzucam do śmietnika tylko daję
na kompostownik. :-)

> :)
> jestes typowym wykształciuchem dla ktorego nie to jest co jest
> ale to co jest napisane

Takie teksty to słyszę codziennie w telewizorni od polityków pewnej
słusznej partii. Ty mi się nie migaj, tylko mów, skąd ta teoria o zależności
miękkości skorupek od warunków glebowych. Kankrietna. :-)

> choc w tym wypadku ph 7 oznacza glebę ewidentnie zasadową a nie
> obojętna, która mieści się w przedziale pH 5,5- 6,5
> :)

Wypadkiem i to ciężkiego nieuctwa, to chyba Ty sam jesteż. Jak pH 7 to
znaczy, że odczyn jest obojętny i nic tu nie sciemniaj ;-)
Pozdrawiam rzeczowo Ja...cki

29. Data: 2008-02-28 22:54:06

Temat: Re: Przyszła wiosna :-) I poszła...
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> Hejka. Mimo porywistego wiatru w powietrzu czuje się ciepło. Gęsi
> ciągną
> kluczami po niebie a ich głosy słychać z daleka. Przyleciały pierwsze
> czajki
> i skowronki. A więc mamy już prawdziwe oznaki wiosny. :-) A chochoły
> chyba
> nie mają o tym najmniejszego pojęcia. http://www.voila.pl/116/utj8h

Wiedzą co robią :)
--

Pozdrawiam!
piotrh :)

30. Data: 2008-02-29 06:53:18

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Mylisz się, że odczyn gleby nie ma wpływu na smak i łupliwość skorup
> orzechów włoskich i zreszta nie tylko, bo dotyczy to równiez leszczyn
> z pozdrowieniami i usmiechami

Na pewno ma, tylko nie tak znaczacy, zeby cechy danej odmiany rozmywaly sie
pod jego wplywem.

Pozdrawiam,
Bpjea

TULIPANY