Przywiezienie rencistów z niemiec. Sytuacja dość dramatyczna - proszę o pomoc.

1. Data: 2008-06-26 09:03:51

Temat: Przywiezienie rencistów z niemiec. Sytuacja dość dramatyczna - proszę o pomoc.
Od: Ric <r...@s...tychy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Jak pisałem w temacie sytuacja jest dla naszej
rodziny naprawdę dramatyczna. Moi dziadkowie są obywatelami niemiec i
tam mieszkają otrzymują tam rentę oraz co najważniejsze mają
zapewnioną pomoc medyczną na wysokim poziomie oraz ludzi do opieki.
Jednak minus niemieckiego systemu ubezpieczeniowego jest taki, że w
tej chwili chcą ich umieścić a tzw. Altersheimie czyli domu spokojnej
starości a chcą za wszelką cenę tego uniknąć. Sami nie są w stanie o
siebie zadbać, są już bardzo schorowani i potrzebują pomocy.

Pomyśleliśmy o sprowadzeniu ich do Polski aby moi rodzice mogli się
nimi zająć. Warunki mieszkaniowe by się zorganizowało. Ale pozostaje
wiele wątpliwości. I tutaj prośba do Was - drodzy forumowicze. Czy
macie jakieś pomysły jak to zorganizować. A może ktoś już przez to
przechodził?

Zastanawiamy się nad:
- transportem ich do Polski w odpowiednich warunkach (ambulans?)
- co z ubezpieczeniem zdrowotnym?
- czy możemy liczyć w jakimś stopniu na NFZ czy wchodzi w grę tylko
prywatna opieka medyczna?
- jak o ugryźć finansowo bo przecież to wzystko kosztuje?

Dziękuję i pozdrawiam.
Ric

2. Data: 2008-06-26 09:42:01

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - co z ubezpieczeniem zdrowotnym?
> - czy możemy liczyć w jakimś stopniu na NFZ czy wchodzi w grę tylko
> prywatna opieka medyczna?

UE te sprawy sa ujednolicone. Jesli sa obywatelami Niemiec i placili
ubezpieczenie zdrowotne i emerytalne. To niemiecki ZUS i NFZ beda w Polsce
placic im emerytury i pokrywac koszty leczenia.

> - jak o ugryźć finansowo bo przecież to wzystko kosztuje?

Niemiecki system ubezpieczeniowy powinien chyba oplacic transport
specjalistyczny jesli ich stan zdrowia uniemozliwia im jazde

Leszek
Dziękuję i pozdrawiam.
Ric

3. Data: 2008-06-26 12:13:04

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-06-26 11:03, użytkowniczka/użytkownik Ric napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> [...]
> przechodził?
>
> Zastanawiamy się nad:
> - transportem ich do Polski w odpowiednich warunkach (ambulans?)

To ami musicie określić

> - co z ubezpieczeniem zdrowotnym?

Skoro mają rentę z Niemiec, to i mają ubezpieczenie zdrowotne, dlatego są dwa
wyjścia:
- leczyć się na podstawie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego - lub, jeżeli
dziadkowie będą zameldowani w Polsce - normalnie - według przepisów UE - Niemiecki
organa wypłacający Renta ma obowiązek opłacania składek w NFZ ( najlepiej pójść do
NFZ-tu i dokładnie się wypytać)

> - czy możemy liczyć w jakimś stopniu na NFZ czy wchodzi w grę tylko
> prywatna opieka medyczna?

Tak jak wyżej, i Polska i Niemcy są krajami UE i obowiązują je przepisy o
koordynacji.

> - jak o ugryźć finansowo bo przecież to wzystko kosztuje?

Jeżeli - to tylko transport do Polski. Reszta to ewentualne koszty administracyjne -
znaczki skarbowe etc.

Nie wiem jak z pomocą pielęgniarska :/ NFZ nie wiem czy cuś takiego oferuje - to
adres MOPS.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

4. Data: 2008-06-26 14:42:29

Od: ShrekPl <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Cze, 11:03, Ric <r...@s...tychy.pl> wrote:
[...]

Coraz czarniej patrze na otaczający nas świat i jestem tym przerażony.

> Zastanawiamy się nad:
> - transportem ich do Polski w odpowiednich warunkach (ambulans?)

Na ile dziadkowie wymagają specjalistycznego transportu? Kontaktowałeś
się z ich lekarzem domowym? Z niemiecką opieką socjalną?

> - co z ubezpieczeniem zdrowotnym?

O tym już Ci napisano.

> - czy możemy liczyć w jakimś stopniu na NFZ czy wchodzi w grę tylko
> prywatna opieka medyczna?

Zależy od potrzeb, przyzwyczajeń zamożności...

> - jak o ugryźć finansowo bo przecież to wzystko kosztuje?

Przeprowadzka zawsze kosztuje ale czy to nie przesada? Przeniesienie
dwojga starszych osób, mających świadczenia emerytalne w Niemczech nie
może kosztować aż tyle aby rodzina nie mogła sobie na to pozwolić.

Z innej mańki. Na co liczyłeś pisząc ten post? Jakich rad oczekujesz?
Szukałeś informacji po stronie niemieckiej?

5. Data: 2008-06-27 22:07:45

Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ric" <r...@s...tychy.pl> napisał w wiadomości
googlegroups.com...
[...]

Witam!!Zastanówcie sie nad tym,czy zapewnicie w miarę profesjonalną opiekę
dziadkom,czy nie będa mieli lepszej opieki w domu spokojnej starości.Nie
wiem jaki jest stan ich umysłu.Ja opiekuję się 81-letnią mamą z demencją
starczą,parkinsonem i elementami Alzheimera wspólnie z moimi braćmi,mamy ją
po 5-mcy, w tej chwili jest u nas.Dopiero teraz wiemy co to jest opieka nad
tak chorą osobą,nieraz nie dajemy już rady,a z mamą jest coraz
gorzej.Własnie złozyliśmy podanie do domu opieki,oczywiscie za zgodą
mamy,byliśmy go nawet z mamą obejrzeć,rozmawialiśmy z pensjonaruszami,
którzy byli bardzo zadowoleni z opieki i warunków.Niestety czas oczekiwania
na przyjęcie jest ponad rok.Oczywiście pobyt kosztuje,ale będziemy wspólnie
dokładać mamie brakującą sumę.Sami nie jesteśmy już zdrowi,mąż mój jest po
dwóch zawałach i zdajemy sobie sprawę, że za chwilę nie damy rady,nerwy
czasami niestety nie wytrzymują i wiemy, że nie będzie lepiej tylko coraz
gorzej.Życzę powodzenia,a rodzice niech się zastanowią czy podołają temu
wszystkiemu.

Pozdrawiam
Grażyna

pytanie do mocno niepełnosprawnych
Parkowanie na trawniku...
fw: oferta pracy prawdopodobnie katowice
Trójmiasto ...
Sparaliżowana osoba starsza w M2