Pseudomonas Aeruginosa - jak wytępić tą bakterię?

1. Data: 2006-12-12 21:38:44

Temat: Pseudomonas Aeruginosa - jak wytępić tą bakterię?
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
u starszego pana (79lat) stwierdzono w moszu bakterię z tematu (Pseudomonas
Aeruginosa).
Z tego co mówi lekarz, bakteria jest nie do wytępienia w warunkach
domowych - konieczna jest hospitalizacja.
Bakteria nie daje żadnych złych objawów w samopoczuciu - jedynie wyniki
badania moczu nie były dobre, a posiew wykazał właśnie to paskudztwo.

Tu mam pytanie - jakie są skuteczne sposoby leczenia?
Co to w ogóle jest za paskudztwo, skąd się mogło wziąć (lekarz mówi, że w
związku z niedawną hospitalizacją chorego mogła zostać "przyniesiona" ze
szpitala).
Co najważniejsze - czy ta bakteria jest groźna?

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

2. Data: 2006-12-14 16:26:19

Od: Josef <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Dec 2006 22:38:44 +0100, Przemolo wrote:

> [...]
> szpitala).
> Co najważniejsze - czy ta bakteria jest groźna?

Czołem!

Zazwyczaj skoro robi się posiew moczu, to oznacza się przy tym dwie
rzeczy:
1. Ilość bakterii w centymetrze sześciennym moczu => przy
małej ilości bakterii niepotrzebne jest leczenie antybiotykami -
konieczne jest dopiero od 100.000 (10 do piątej potęgi).
2. Wrażliwość bakterii na antybiotyki i chemioterapeutyki
=> masz wtedy przed sobą listę leków, na które dana bakteria jest
wrażliwa i wybierasz z niej najmniej toksyczny, a w drugiej kolejności
najtańszy :-)

Antybiotykami można to w domu przeleczyć, ale starsi panowie cierpią
często z powodu przerostu prostaty, bądź też innych utrudnień
odpływu moczu (np. kamienie nerkowe, albo zwężenie cewki moczowej), a
takie rzeczy trzeba leczyć na oddziale urologicznym. Więc wypadałoby
zrobić kompletną diagnostykę układu moczowego i w razie potrzeby
zlikwidować przyczyny zastoju moczu. Inaczej zakażenia będą stale
nawracały.

Pozdrowienia!

Waldek

3. Data: 2006-12-14 20:13:12

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemolo napisał(a):
> [...]
> szpitala).
> Co najważniejsze - czy ta bakteria jest groźna?

Tak, może być niebezpieczna, szczególnie u osób chorych przewlekle,
starszych, ze słabym układem immunologicznym. Ta bakteria to
pałeczki ropy błękitnej. Prawdopodobnie zakażenie nastąpiło
podczas poprzedniego pobytu w szpitalu.
Do wyleczenia tego typu zakażenia potrzebna jest hospitalizacja.

Pozdrawiam,
Maja

Re: badanie piersi
po artroskopii stawu barkowego