Psychiatra i psychoanaliza?

1. Data: 2007-10-06 23:01:02

Temat: Psychiatra i psychoanaliza?
Od: KrzysieK_ <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Bylem dzis u lekarza psychiatry (prywatnie) i niestety nie wzbudzil
mojego zaufania. Nie chce sie rozpisywac dlaczego bo nie o to pytam.
Zaproponowal takze w ramach uslug psychoterapie. Do dzis myslalem ze tym
zajmuje sie psychoanalityk, nie lekarz psychiatra. Czy moze sie myle?
Czy sa tacy co zajmuja sie i jednym i drugim na raz?

Krzysiek

2. Data: 2007-10-06 23:30:42

Temat: Re: Psychiatra i psychoanaliza?
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Pa , 01:01, KrzysieK_ <k...@t...pl> wrote:
> [...]
> zajmuje sie psychoanalityk, nie lekarz psychiatra. Czy moze sie myle?
> Czy sa tacy co zajmuja sie i jednym i drugim na raz?

Witam :)

Po pierwsze - jesli lekarz nie wzbudzil Twojego zaufania, to moim
zdaniem pownienes udac sie do innego.
Tym bardziej, gdybys decydowal sie na psychoterapie, to uwazam, ze ten
lekarz juz odpada. Psychoterapia nie przyniesie pozytywnych efektow,
jesli pacjent/klient nie ma zaufania do terapeuty, jesli terapeuta mu
nie odpowiada (zarowno pod wzgledem osobowosci, jak i metod
terapeutycznych), czy tez jesli pomiedzy pacjentem, a terapeuta cos
'nie gra'.
Po drugie - psychoterapie zazwwyczaj przeprowadza psychoterapeuta. Sa
jednak lekarze psychiatrzy, ktorzy oprocz psychiatrii, zajmuja sie
rowniez psychoterapia.
Zanim jednak skorzysta sie z psychoterapeutycznych uslug psychiatry,
nalezy miec pewnosc [jesli to w ogole realne :)], iz dany psychiatra
rzeczywiscie sie tym zajmuje, ma w tym doswiadczenie i pozytywne
efekty terapeutyczne.

Pozdrawiam :)
Fragile

3. Data: 2007-10-07 06:09:41

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile; <1...@5...googlegroups.co
m> :

> [...]
> nalezy miec pewnosc [jesli to w ogole realne :)], iz dany psychiatra
> rzeczywiscie sie tym zajmuje, ma w tym doswiadczenie i pozytywne

Heh, najłatwiej wejść na stronę PTP - http://tinyurl.com/chcsv. ;)

Pozdrawiam
Flyer
--
gg: 9708346; skype:flyer36
http://www.flyer36.republika.pl/

4. Data: 2007-10-07 07:24:05

Od: "trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KrzysieK_" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zajmuje sie psychoanalityk, nie lekarz psychiatra. Czy moze sie myle? Czy
> sa tacy co zajmuja sie i jednym i drugim na raz?

Zaproponował ci konkretnie psychoanalize? Psychoanaliza jako
metoda terapeutyczna jest kompletnie do d... Świetnie wyjaśnia
przyczyny niektórych problemów, ale skuteczność prawie zerowa.
Jeśli jeszcze psychiatra zaaplikuje ci jakieś prochy w trakcie, to
będzie zupełny nonsens, gdyż psychoanaliza wymaga trzeźwego umysłu.
Są lepsze metody, wszystko zalezy od tego co ci dolega.

5. Data: 2007-10-07 08:51:25

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Pa , 08:09, Flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:
> Fragile; <1...@5...googlegroups.co
m> :

> Heh, naj atwiej wej na stron PTP -http://tinyurl.com/chcsv. ;)

Ze niby ja powinnam tam wejsc, czy Krzysiek? :)
Ja nie mam potrzeby wchodzenia na te strone, poniewaz doskonle wiem,
ktory specjalista jest godny zaufania i polecenia i o co w 'tym
wszystkim' biega ;)

--
Fragile

6. Data: 2007-10-07 09:00:35

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Pa , 10:51, Fragile <e...@i...pl> wrote:
> [...]
m> :

> Ze niby ja powinnam tam wejsc, czy Krzysiek? :)
> Ja nie mam potrzeby wchodzenia na te strone, poniewaz doskonle wiem,
> ktory specjalista jest godny zaufania i polecenia i o co w 'tym
> wszystkim' biega ;)

Ale jednak weszlam na te strone, i jak to zobaczylam, to zamarlam...
Znam osobiscie niektore osoby, i najwiekszemu wrogowi bym nie polecila
u nich terapii! (Oczywiscie u tych paru 'nieszczesnikow', ktorych
znam.) Taki certfikat nie oznacza jeszcze, ze ktos jest dobrym
specjalista. Do tego trzeba miec dar :)

--
Fragile

7. Data: 2007-10-07 15:51:21

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile; <1...@d...googlegroups.c
om> :

> [...]

> u nich terapii! (Oczywiscie u tych paru 'nieszczesnikow', ktorych
> znam.) Taki certfikat nie oznacza jeszcze, ze ktos jest dobrym

Możliwe, nie neguję że trzeba mieć dar, a odpowiedź wyprodukowałem dla
Krzyśka. :)

Pozdrawiam
Flyer

8. Data: 2007-10-08 23:54:07

Od: KrzysieK_ <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

trurl pisze:

> Zaproponowa? ci konkretnie psychoanalize? Psychoanaliza jako
> metoda terapeutyczna jest kompletnie do d... ?wietnie wyja?nia
> przyczyny niekt?rych problem?w, ale skuteczno?? prawie zerowa.
> Je?li jeszcze psychiatra zaaplikuje ci jakie? prochy w trakcie, to
> b?dzie zupe?ny nonsens, gdy? psychoanaliza wymaga trze?wego umys?u.
> S? lepsze metody, wszystko zalezy od tego co ci dolega.

Jakie metody sa lepsze? Zdiagnozowal depresje.

9. Data: 2007-10-09 17:51:53

Od: "trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie metody sa lepsze? Zdiagnozowal depresje.

Depresja to szerokie pojęcie, ale skoro lekarz zaproponował terapię,
to można się domyślić, że nie jest to najcięższa postać tej choroby.
Pisząc o psychoanalizie miałem na uwadze swoje własne doświadczenia
z psychoterapią, jak również opinie znajomych psychologów, oraz to
co miałem okazje przeczytać w literaturze. Przede wszystkim jest
to bardzo czasochłonna i wymagająca dużego nakładu energii metoda
leczenai depresji. Ja dałem sobie spokój po 3,5 roku, po tym jak wydałem
mnustwo
kasy i to bez zadawalających rezultatów.
Inne metody terapeutyczne jakich miałem okazji próbować to
integracja oddechem oraz regresing. Są to metody oparte na oddechu,
tzn. w czasie sesji oddech jest traktowany jako, powiedzmy, narzędzie
terapeutyczne.
Od psychoanalizy odróznia je to, że nic się nie analizuje... natomiast w
czasie
trwania sesji wypływają emocje, które są przyczyną złego samopoczucia
i z tymi emocjami się pracuje. Generalnie mniej wysiłku, lepszy efekt.
Bardziej polecam integracje oddechem. Zajżyj na www.inteo.pl

10. Data: 2007-10-09 18:33:24

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

trurl; <fegf3l$cp7$1@news.onet.pl> :

> [...]
> trwania sesji wypływają emocje, które są przyczyną złego samopoczucia
> i z tymi emocjami się pracuje. Generalnie mniej wysiłku, lepszy efekt.

Sądzisz, że opowiadając jakąś treść nie można wywołać emocji, które
kryły się pod nią? Mozna, tylko trzeba chcieć i nie bać się okazywania
emocji.

Pozdrawiam
Flyer
--