Psycholog na rozmowie kwalifikacyjnej

1. Data: 2001-09-07 12:28:28

Temat: Psycholog na rozmowie kwalifikacyjnej
Od: "WB" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dzisiaj bylem na pierwszej rozmowie, druga ma byc z psychologiem .
Chodzi o prace Handlowca (ew. Informatyka).

Jak sie zachowac na takiej rozmowie ?
Gadac co slina na jezor przysle, czy cos kombinowac ?

Macie jakies przykladowe testy? Wyslijcie na priva
O co moze pytac? Gdzie mozna to znalezc?
Czy w ogole warto sie jakos specjalnie przygotowywac?
Na co taki gosc zwraca uwage?
Jak siedze?Jak czesto mrugam?Czy sie drapie po glowie?
Itd...Chyba najlepiej byc soba nie?

pozdr
WB

1. Data: 2001-09-07 12:59:49

Temat: Re: Psycholog na rozmowie kwalifikacyjnej
Od: "ognik26" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WB napisał(a) w wiadomości: <9naeqc$k1d$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>Chodzi o prace Handlowca (ew. Informatyka).
>
>Jak sie zachowac na takiej rozmowie ?
>Gadac co slina na jezor przysle, czy cos kombinowac ?

Lepiej nic nie kombinuj.

Generalnie jest tak jak mówisz. Takie badanie psychologa składa się z kilku
etapów.
Podczas kolejnych spotkań dostaniesz testy. Będą to testy sprawdzające
profil osobowości, które są analizowane później analizowane.
Oprócz tych testów możesz się także spodziewać:
testów na spostrzegawczość, szybkość kojarzenia, logicznego i
konstruktywnego myślenia, umiejętność szybkiegi i sprawnego działania w
sytuacjach ekstremalnych. Nie wszystkie elementy mogą byc zastosowane, jest
to zależne od stanowiska, o które się ubiegasz.
Nie ma się czego obawiać. Psycholog często trafnie potrafi rozpoznać
człowieka, który "gra". Bądź sobą.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :-)
ognik

1. Data: 2001-09-07 13:13:22

Od: "kohol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WB" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Dzisiaj bylem na pierwszej rozmowie, druga ma byc z psychologiem .
> Chodzi o prace Handlowca (ew. Informatyka).

Handlowca: mogą być pytania o motywację (co Cię motywuje), jak sobie radzisz
z klientami, opisz najtrudniejszego klienta i jak Ty się zachowałeś.

> Jak sie zachowac na takiej rozmowie ?
> Gadac co slina na jezor przysle, czy cos kombinowac ?

Być naturalnym, opanowanym, szczerym, nie odsuwać się, nie nachylać się za
bardzo, nie gapić się w oczy, ale też nie unikać wzroku.

> Macie jakies przykladowe testy? Wyslijcie na priva

Testy mogą być różne, zarówno standardowe, jak też wewnętrznie ułożone,
przez firmę.

http://www.cvonline.pl/content/?id=15&gr=1

> Czy w ogole warto sie jakos specjalnie przygotowywac?
> Na co taki gosc zwraca uwage?

Wzrok, dłonie, formę wypowiedzi, na to, czy umiesz nawiązywać kontakt (jak z
nim będziesz umiał, to z klientem też), jak rozwiązujesz sytuacje stresowe,
konfliktowe...

To zależy...

1. Data: 2001-09-07 13:19:05

Od: "Mike" <C...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Użytkownik WB <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9naeqc$k1d$...@n...tpi.pl...

> Dzisiaj bylem na pierwszej rozmowie, druga ma byc z psychologiem .
> Chodzi o prace Handlowca (ew. Informatyka).

Przeciez to dwa zupelnie rozne zawody, wymagajace innych umiejetnosci?

Handlowiec - ekspresja, umiejetnosc nawiazywania kontaktu z ludzmi,
nastawienie "handlowe".
Informatyk - cierpliwosc, praca w zespole i.t.d.

> Jak sie zachowac na takiej rozmowie ?
> Gadac co slina na jezor przysle, czy cos kombinowac ?
Nie kombinowac, ale zaprezentowac sie z jak najlepszej strony.

> Macie jakies przykladowe testy? Wyslijcie na priva
Z doswiadczenia - dostawalem obrazkowe testy IQ i musialem rysowac drzewo
(Juz teraz wiem jak powinno wygladac, ale nie powiem, bo mnie psychologowie
zbesztaja za niszczenie narzedzi pracy)

Moze taraz jeszcze robia dodatkowe testy na profil psychologiczny?
IMHO na handlowca/informatyka raczej nie, bo zbyt kosztowne.

> O co moze pytac? Gdzie mozna to znalezc?

Pytania, ktore najczesciej slyszalem:
1. Dlaczego chce Pan zmienic prace?
2. Dlaczego chce Pan pracowac na tym stanowisku?
3. Jakie były Pana największe osiągnięcia?
4. Jakie były Pana największe porażki?
5. Jaka jest Pana najlepsza cecha?
6. Jaka jest Pana najgorsza cecha?
7. Jakie sa dobre/zle cechy przełożonego?
8. Jakie są Pana plany (jak Pan siebie wyobraża za 5 lat) - to podpucha
na sprawdzenie czy wogole sie planuje, czy idzie przez zycie bez celu.

Pytaja tez o powody, roznych "kruczkow" z zyciorysu.
W moim przypadku bylo to: "dlaczego przerwal Pan studia ?"

Na pytanie "Ile chcialby Pan zarabiac?" zsawsze bezczelnie odpowiadalem
"A ile płacicie najlepszym pracownikom?", albo "a ile proponujecie?".
Uwaga - To dosc ryzykowne pytania. :-)

> Czy w ogole warto sie jakos specjalnie przygotowywac?
Oczywiście, inaczej rozmowca moze odniesc wrazenie, ze nie zalezy Ci na
pracy.
Warto wiedziec co to za firma, pokazac, ze wie sie na czym polega ta praca.

> Jak siedze?Jak czesto mrugam?Czy sie drapie po glowie?
Moze - jak zna "mowe ciala". Ale tu miejsca za malo, by opisac.
Ogolnie postawa powinna byc dynamiczna i otwarta (nieskrzyzowane nogi/rece)
i nie nerwowa.

Niewielki stres kazdy wybaczy, a dobry prowadzacy potrafi "rozluznic"
atmosfere.

> Itd...Chyba najlepiej byc soba nie?
Nie do konca. Musisz sie niestety "sprzedac", czyli
zaprezentowac z jak najlepszej strony. Jesli zaczniesz mowic
o swoich niepowodzeniach - forget it.

Pamietaj ze pracodawca chce wybrac najlepszego.
Czyli takiego, który najszybciej się wdroży do pracy i będzie
najefektywniejszy.

Zaleznie od stanowiska trzeba zaakcentowac posiadanie najwazniejszych dla
niego cech.

Sprawdz tez poradniki na:

www.topjobs.com.pl
www.mostwanted.com.pl