Re: Psychologia muzyki

From: Ikselka <i...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Psychologia muzyki
Date: Sun, 20 May 2007 23:40:28 +0200

GenoFefGnoM napisał(a):
> W przypadku "ludzkich treli" powinniśmy się
> podniecać seksualnie, a mi słuchając muzyki wcale nie staje!, tylko
> odczuwam radość i różnorodne głębokie przeżycia, które związku z seksem
> nie mają.

Ot, i samcze pojmowanie przyjemności: staje albo nie :-P
Ten efekt ż.t.p. "uzyskuje" samiec już PO zdobyciu konkretnej samicy!
Człowiek najpierw się zakochuje - a to nie musi od razu być naładowane
seksem... I wtedy mamy te wszystkie przeżycia, o których piszesz.

Samiec wabi trelami, a samica odbiera. Stąd większość tworzących muzykę
to mężczyźni (samcy)... Tworzą ja dla kobiet (samic).
Zawsze uważałam kompozytorki za takie trochę męskie (wabiące pozostałe
samice)...
A facetów wrażliwych na muzykę za takich trochę "babskich" (nadmiernie
reagujących na te sygnały)...

Bez obrazy - w każdej kobiecie jest coś z mężczyzny (sama uwielbiam
wymyślać melodyjki), a w każdym mężczyźnie coś z kobiety (wielu silnie
reaguje na muzykę), byleby to coś w nich nie przeważało...

I nie traktuj tak dosłownie działania muzyki, jakie tu przedstawiam.
Chodzi o wywoływanie silnych emocji - a najsilniejsze zawsze są te
związane z seksem/miłością. Niekoniecznie muszą od razu powodować
erekcję ;-)

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz