Ptysie smażone Magdy Bassettttt

1. Data: 2002-02-18 08:25:48

Temat: Ptysie smażone Magdy Bassettttt
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam i obwieszczam wszem i wobec, że bardzo fajne wyszły :) Szkoda, że
na drugi dzień trochę za miękkie się zrobiły, może niepotrzebnie je
przykryłam, ale i tak dobre. Uczyniłam im tylko jedną szkodę, za późno się
zorientowałam, ze nie ma cukru pudru w domu i ptysie zostały polane jakimś
naprędce zrobionym kamiennym lukrem, zupełnie niepodobnym do kruchego i
cienkiego lukru na pączkach. Resztę podjadałam, maczając w cukrze zwykłym.
Byłam tylko nieco zdziwiona, bo wsadziłam cztery kulki do garnyszka,
pływały, pływały, nic się nie działo, no to dołożyłam jeszcze cztery, a
zaraz potem miałam 8 wielkich bąbli, które za nic nie chciały się zmieścić w
garze, tak urosły :-)))
Za jakiś czas zrobię ptysie pieczone, bo ciasto jest straaaaaasznie łatwe.

Wkn

1. Data: 2002-02-18 12:36:21

Temat: Re: Ptysie smażone Magdy Bassettttt
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie jest na nie przepis? Bardzo prosze ... :))

Marta

1. Data: 2002-02-18 12:59:27

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta MJ <m...@b...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4qt5o$2pm0$...@p...acn.pl...
> A gdzie jest na nie przepis? Bardzo prosze ... :))

a proszę bardzo:
Ciasto na ptysie mozna smazyc jak paczki. Po usmazeniu lukruje sie je
lub obsypuje pudrem, bo samo ciasto nie ma cukru. Mozna tez przez
szpryce nadziewac jakims budyniem waniliowym czy bita smietana.
ciaso ptysiowe
220 ml
110 gr masla
220 ml maki
4 jajka

Wode a maslem doprowadzic do wrzenia, dodac make i ucierac lyzka
drewniana az zacznie odchodzic od garnka. Przestudzic 1 minute, dodawac
po jednym jajku laczac dokladnie pomiedzy. Ciasto bedzie kleiste i
lepkie. Kulki wielkosci orzecha rzucac na gleboki goracy tluszcz i
smazyc po obu stronach az zlote. Bardzo rosna.

Magdalena Bassett

Pozdrawiam

Wkn

1. Data: 2002-02-18 13:06:33

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaraz potem miałam 8 wielkich bąbli, które za nic nie chciały się zmieścić

Ja tez próbowałam je zrobic, ale chyba zbyt szybko sie
zniechęciłam...wrzuciłam na gorący olej też cztery porcje, też pływały,
zrumieniły się i nic nie rosły a po wyjęciu w środku była klucha surowego
ciasta...
czy one urosłyby gdybym poczekała czy raczej cos z ciastem skiepściłam?

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-18 13:12:51

Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> wrote in message news:a4qtp3$cmo$1@news.tpi.pl...

> [...]
> lub obsypuje pudrem, bo samo ciasto nie ma cukru. Mozna tez przez
> szpryce nadziewac jakims budyniem waniliowym czy bita smietana.

Dzieki,! Ja chyba to ciasto juz kiedys robilam jako pieczone, ale nie bardzo
chcialy mi rosnac - moze ciut tylko, ale nie wyszly takie jak normalne
ptysie :( Dlaczego, ach dlaczego ?

Marta MJ

1. Data: 2002-02-18 13:22:26

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasta...
> czy one urosłyby gdybym poczekała czy raczej cos z ciastem skiepściłam?

no cóż, z tym ciastem to podobno ciężko coś "skiepścić" ;-)
One wcale od razu nie rosły, pływały, pływały i nic się znimi nie działo, a
potem popękały i straasznie urosły, potroiły swą objętość i były w środku
takie wielkie puste bąble.

Wkn

1. Data: 2002-02-18 13:30:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ciasta...
>czy one urosłyby gdybym poczekała czy raczej cos z ciastem skiepściłam?

Moze z olejem..ja jak smazylam w dawnych czasach rybe w glebokim
oleju to z zewntarz spalona a w srodku wrecz zywa...moze za
goracy olej?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-18 16:30:22

Od: Art[Gruby]@icbleu.org (Art Plazewski.) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>Moze z olejem..ja jak smazylam w dawnych czasach rybe w glebokim
>oleju to z zewntarz spalona a w srodku wrecz zywa...moze za
> [...]

Za...

Art(Gruby).
Abyssus abyssum invocat.

Pierogi ruskie po amerykańsku:-))