Pytania o nasiona z wysp kanaryjskich

1. Data: 2006-06-05 15:19:51

Temat: Pytania o nasiona z wysp kanaryjskich
Od: "Homo Rudis" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc. Dostalem troche nasion przywiezionych z wysp kamaryjskich.
Troche lezaly ale mam zamiar je wysadzic w pokojowej szklarence. Czy
macie jakies doswiadczenia z nimi zwiazane jakies zalecenia? Przezimuje
cos z tego w ogrodzie jak urosnie wieksze?
Nasiona to z godnie z opisem na opakowaniu:
-Jacaranda
-Tecoma ricasoliana (Bignonia rosada)
-Palisander (Jacaranda mimosaefolia)
-Callistemon speciosus
-Estrelizia (Bird of Paradise Flower :-) )
-Washingtonia Filifiera
-Hibiscus Rojo

Jezeli cos wiecie to pomozcie.

2. Data: 2006-06-05 16:40:06

Temat: Re: Pytania o nasiona z wysp kanaryjskich
Od: "Jan P. Ciecin'ski" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

Homo Rudis napisa?(a):
> Czesc. Dostalem troche nasion przywiezionych z wysp kamaryjskich.

Witam!
Wpisz nazwy w wyszukiwarke; np. Google a wiele sie; dowiesz.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

3. Data: 2006-06-06 08:41:28

Od: "Homo Rudis" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Wpisz nazwy w wyszukiwarke; np. Google a wiele sie; dowiesz.

No i owszem troche informacji znalazlem. Tym niemniej chcialbym sie
dowiedziec jakie sa dosiadczenia rodzimych entuzjastow tego typu
roslin. A i archiwum grupy bedzie pelniejsze (na grupie nie znalazlem
wszystkich opisanych gatunkow). Brakuje mi tez danych o temperaturach
hodowli/zimowania. Moze jednak daloby sie cos dodac w temacie?

4. Data: 2006-06-06 09:02:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Homo Rudis" <a...@z...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
> [...]
> -Palisander (Jacaranda mimosaefolia)
> -Callistemon speciosus
> -Estrelizia (Bird of Paradise Flower :-) )

Strelicje to ktos tu uprawial, przejrzyj archiwum, jesli sie nie pokaze:).
Hibiscus rojo to hibiskus róza chinska, Callistemon to kuflik... Nie ma co
liczyc na zimowanie którejkolwiek z tych roslin. Jako rosliny do szklarni
znakomite, szczgólnie zarakandy i palma - póki dachu nie przebija;)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2006-06-06 09:34:18

Od: "Homo Rudis" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...]
> liczyc na zimowanie którejkolwiek z tych roslin. Jako rosliny do szklarni
> znakomite, szczgólnie zarakandy i palma - póki dachu nie przebija;)

A Washingtonia Filifiera przezimuje pod okryciem? W opisie znalazlem ze
moze przetrzymac calkiem spore mrozy, tyle ze nie sprecyzowali co to
oznacza w ich mniemaniu. No i kwestia Jacarandy. To w sumie drzewo i
jako takie nadaje sie do domu? Ktos to to ma? Wyglada oblednie
http://en.wikipedia.org/wiki/Jacaranda

Pozdrawiam
Homo Rudis

6. Data: 2006-06-06 10:27:01

Od: "Maria Maciag" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisal w wiadomosci

> Strelicje to ktos tu uprawial, przejrzyj archiwum, jesli sie nie pokaze:).

Sie pokazuje :-). Strelicje, kuflika, jakarande i róze chinskie mam i
uprawiam, ale w domu. Informacje znajdziesz na mojej stronie
www.ciekawe-rosliny.pl. Nasion nie sialam, to nie wiem co podpowiedziec.
Jakaranda w donicy wcale tak nie rosnie i u mnie jeszcze nie kwitla.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2006-06-06 12:02:30

Od: "Homo Rudis" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciag napisał(a):
> [...]
> www.ciekawe-rosliny.pl. Nasion nie sialam, to nie wiem co podpowiedziec.
> Jakaranda w donicy wcale tak nie rosnie i u mnie jeszcze nie kwitla.

Wielkie dzieki fantastyczna strona!

8. Data: 2006-06-06 20:35:59

Od: "Homo Rudis" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno pytanie przychodzi mi do glowy. Czy tego typu nasiona
ytrzeba najpierw przygotowac jakos specjalnie? Niekiedy zaleca sie
wczesniejsze namaczanie. Jakies pomysly?

cos w tym roku słabe winorośla..:(
Wiesci z Ledzinskiego ogródka
Trawnik- gdzie dalem ciala?
Trawnik-pierwsze wrażenie i pierwsze nawożenie
Rabarbar - poszukiwany