Pytanie czlowieka nie znajacego sie na medycynie

1. Data: 2004-10-19 16:59:57

Temat: Pytanie czlowieka nie znajacego sie na medycynie
Od: "Odi" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Czy ktos moze mi powiedziec jak nazywa sie choroba (?), ktora sprawia ze
czlowiek musi ciagle sprzatac, myc sie (np kilka razy dziennie). Nie
wiem czy dobrze tlumacze ale chodzi o osoby, ktore zle sie czuja gdy cos
nie stoi na swoim miejscu (np wazon na stole przesuniety w jedna lub
druga strone itp).
Prosze o pomoc i ewentualne linki, gdzie moge o tym poczytac.
Z gory dziekuje i pozdrawiam!
Odi

2. Data: 2004-10-19 17:08:48

Od: "Livia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o pomoc i ewentualne linki, gdzie moge o tym poczytac.

Kojarzy mi się to trochę z nerwicą natręctw -
http://www.resmedica.pl/zdart9007.html

Pozdrawiam,

Livia (nie lekarz)

3. Data: 2004-10-19 19:35:12

Od: Sealet <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

obecnie mozna to znaleźć pod nazwą:
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
zespół anankastyczny

ech, ta zmienna terminologia ;)

Sealett

4. Data: 2004-10-19 19:54:47

Od: "Livia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> obecnie mozna to znaleźć pod nazwą:
> zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
> zespół anankastyczny
>
> ech, ta zmienna terminologia ;)

Jak widać po googlu, pod "starą" nazwą też jeszcze świetnie funkcjonuje :)

L.

5. Data: 2004-10-19 22:12:26

Od: "Sławek Ś." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

nerwica natręctw, a w ogóle to najlepiej przeczytaj o nerwicy ogólnie, jest
wiele odmian i często wystepują łącznie
Jest teraz w sklepach ciekawa książka na ten tamat: ś.p. A. Kępińskiego
"Psychopatologia nerwic". Wszystki zainteresowanym polecam.

Pozdrawiam
S.

6. Data: 2004-10-19 22:27:04

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cl3h6h$1b5$1@julia.coi.pw.edu.pl> Odi tako rzecze:

> Prosze o pomoc i ewentualne linki, gdzie moge o tym poczytac.
Tak lekko off-topicznie, to w nowszych wydaniach "Opowieści o pilocie
Pirxie" znajdziesz opowiadanie "Ananke" o takim przypadku.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

7. Data: 2004-10-19 23:51:05

Od: "Odi" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim serdecznie!
Wlasnie o to mi chodzilo.
Pozdrawiam!
Odi

8. Data: 2004-10-20 10:52:04

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Oct 2004 21:54:47 +0200, Livia wrote:

> Jak widać po googlu, pod "starą" nazwą też jeszcze świetnie funkcjonuje :)

Nooo... Termin oznaczający wrodzoną niedoczynność tarczycy tez nadal
świetnie egzystuje.

Akurat pozbycie się terminu "nerwica" uważam za bardzo zasadne, a
inercja tych, co w googlu nie stanowi o słuszności jego używania.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

mig-priv - co to jest?
Lekarz medycyny czy tylko lekarz?