Pytanie do kogos z Ameryki

1. Data: 2007-05-06 15:43:39

Temat: Pytanie do kogos z Ameryki
Od: "ali" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
co to jest grits i czy jest odpowiednik tego w Polsce?
dziekuje

http://images.google.pl/images?q=grits+&svnum=10&hl=
pl&lr=&ie=ISO-8859-2&oe=
ISO-8859-2&inlang=pl&um=1&sa=N&tab=wi

2. Data: 2007-05-06 16:11:49

Temat: Re: Pytanie do kogos z Ameryki
Od: "Lozen" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

ali wrote:

> [...]
>
> http://images.google.pl/images?q=grits+&svnum=10&hl=
pl&lr=&ie=ISO-8859
> -2&oe= ISO-8859-2&inlang=pl&um=1&sa=N&tab=wi

http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=grits&tr
=ang-auto&x=0&y=0

Kasia

3. Data: 2007-05-06 16:12:17

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

nie potrzeba zaraz ameryki ;)

"grits" to nic innego jak kaszka z różnych rodzajów zbóż.

Dziś dla większości amerykanów to kaszka kukurydzina, co też
potwierdza zdjęcie potrawy.
Jak się przypatrzysz to widać żółte napęczniałe kuleczki a określenie
"stone-groun"
oznaczałoby, że jest grubo mielona a z tego, co wiem to w Polsce mamy
tylko mamałygę!

Pozdro
Romer

4. Data: 2007-05-07 11:57:21

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"ali" <...@...pl> wrote in message news:f1kt3c$nlt$1@inews.gazeta.pl...
> co to jest grits i czy jest odpowiednik tego w Polsce?

To krupy z kukurydzy (zoltej albo wybielanej, tzw. "hominy.") Ani nie jada
sie ani nie produkuje sie ich w PL, ale kasz(k)a manna, choc to wyrob z
pszenicy, to i w konsystencji i w smaku jest dosyc bliski "grits." Mamalyga
jest tez chyba dozyc zblizona. W USA (jesli o USA chodzi pod pojeciem
"Ameryka") jada sie je glownie na poludniu a w innych regionach nieczesto i
moga byc trudnosci z ich kupieniem.

5. Data: 2007-05-07 12:26:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> wrote in message

> [...]
> jest tez chyba dozyc zblizona. W USA (jesli o USA chodzi pod pojeciem
> "Ameryka") jada sie je glownie na poludniu a w innych regionach nieczesto

Wystarczy kupić mąkę kukurydzianą - dla "gładszych" wykonań, a kaszę
kukurydzianą do "grubszych" - stadium pośrednie można osiągnąć w śrutowniku
domowym ręcznym (mam - sąsiedzi dla swoich maluszków często korzystali z
mojej maszynki, gdy Bebiko nie było, albo dzieciaczyna potrzebowała
specjalnej kaszki) lub przystawce śrutującej do np. Artisana.

6. Data: 2007-05-08 16:52:47

Od: "ali" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim :)

cos delikatnego i dobrego - dla os. na diecie
kuchnia wloska,francuska, srodziemnomorska
Trup w lodowce
cos na kolację z piwem:)
UWAGA