Pytanie do krótkowidzów

1. Data: 2000-11-27 17:37:50

Temat: Pytanie do krótkowidzów
Od: "Kumpel" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do dorosłych krótkowidzów:
Do jakiego wieku pogarszała Wam się ostrość wzroku??
Różne książki podają tu bowiem różne wartości, począwszy od 18 lat, aż po
30.

2. Data: 2000-11-27 22:40:32

Temat: Re: Pytanie do krótkowidzów
Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 23 lata. od 6 lat nie zmieniałam mocy soczewek,a kiedy ostatnio
wymieniałam okulary (wrzesień) to dostałam nawet pół punkcika słabsze.
Użytkownik Kumpel <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8vu6bi$jof$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2000-11-27 23:34:56

Od: "gabi" <g...@r...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

w moim przypadku najwieksze pogorszenie wzroku bylo miedzy 11 a 17 rokiem zy
cia - ok. dioptrii rocznie. od tego czasu (mam juz 24 lata) wzrok pogorszyl
sie o ok.0,5-0,75
zatrzymalo sie na 4,25 i 6,0 . najgorsze jest wlasnie to ze roznica pomiedzy
jednym a drugim okiem wynosi prawie 2 dpi :(( na szczescie przy dzisiejszych
pocienianych szklach nie jest to zbyt widoczne a pozatym swietnym rozwiazani
em sa szkla kontaktowe

pozdrawiam, Gabi

4. Data: 2000-11-28 02:18:50

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

gabi napisał(a):

> [...]
> pocienianych szklach nie jest to zbyt widoczne a pozatym swietnym rozwiazani

Czytałam gdzieś, że wzrok się bardzo psuje od czytania w łóżku oraz czytając
leżąc na brzuchu...Prawda to jest w przypadku mojej córki...ona czyta zawsze na
leżąco...szczególnie lubi leżeć na brzuchu :-(...Tragedia.

Kaja

5. Data: 2000-11-28 11:04:16

Od: "Joanna Czaplinska" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do jakiego wieku pogarszała Wam się ostrość wzroku??
> Różne książki podają tu bowiem różne wartości, począwszy od 18 lat, aż po

Mi sie niemal zahamowalo ok. 23 roku, ale wszystko zalezy od warunkow, w
jakich pracuje - przy nawale pracy wzrok mi sie oslabia, w lecie poprawia,
oscylujac wokol tej samej wartosci. Ale znam przypadek, w ktorym wada
nieustannie sie poglebiala, mniej wiecej do 50 roku zycia.

Joanna

6. Data: 2000-11-28 17:41:14

Od: "Kumpel" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kaja <f...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...pl...

> [...]
zawsze na
> leżąco...szczególnie lubi leżeć na brzuchu :-(...Tragedia.

Nie przejmuj sie, to tylko mity.
Dla oka nie ma najmniejszego znaczenia czy lezysz w lozku, siedzisz na
krzesle lub stoisz. Takze w czytaniu lezac na brzuchu nie ma nic zlego.
Oko zawsze pracuje tak samo - czy lezysz, stoisz czy siedzisz. Wazne przy
czytaniu jest jedynie to by odleglosc nie byla zbyt mala (min.30cm) i by co
jakis czas robic przerwy i patrzec na oddalone obiekty.

7. Data: 2000-11-28 19:16:32

Od: "Ann" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Okulista u którego byłam powiedział mi, że wzrok sie kształtuje do 25 roku
zycia.
Ania

rozstepy- blizny?
Glejak - prosba o pomoc...