Pytanie do stomatologów/parodontologów

1. Data: 2004-04-06 21:27:02

Temat: Pytanie do stomatologów/parodontologów
Od: "MFD" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Mam pewien kłopot. Mam 24 lata i od pewnego czasu (3-4 lata) mam problemy z
dziąsłami. "Podchodzą mi one do góry" tak, że zaczynają już mi odsłaniać tą
węższą część zębów. Nie są zaczerwienione, nie ma stanu zapalnego, ani nic.
Jednak martwi mnie, że sprawa postępuje. Tzn. są coraz wyżej. Boję się, że
zaczną mi przez to w końcu wypadać zęby. Co gorsza, mam problemy z
zimnym/słodkim, ponieważ mam przez to bardzo dużą nadwrażliwość (skaczę
niemal z bólu jedząc batonika Mars na przykład).
O zęby staram się bardzo dbać. Używam elektrycznej szczoteczki Braun cośtam
3D. Nigdy nie zapominam o "higienie jamy ustnej". W dodatku nie jem zbyt dużo
słodkiego; batoników, czekolad itd. prawie w ogóle nie jadam. Palę za to
papierosy od dość dawna i lubię ostrą kuchnię.

Mam więc pytanie do znawców tematu. Czy można coś na to poradzić??? Zaczynam
się bardzo niepokoić tą sytuacją, wygląda to groźnie. Czy jest sposób
na "odbudowę" dziąseł? Na zmuszenie ich do powrotu w normalną pozycję? Albo
przynajmniej jak to zjawisko zatrzymać i na ile to jest rzeczywiście groźne???
Mój dentysta rozkłada ręce i twierdzi, że nic się na to nie poradzi. Mówi, że
będę miał przez to wiele kłopotów, ale nie potrafi mi pomóc.

Dlatego pytam tu. Może ktoś z Was się na tym dobrze zna.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
MFD

2. Data: 2004-04-07 18:52:26

Temat: Re: Pytanie do stomatologów/parodontologów
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MFD" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> będę miał przez to wiele kłopotów, ale nie potrafi mi pomóc.
>
> Dlatego pytam tu. Może ktoś z Was się na tym dobrze zna.

Rada jest tylko jedna: wizyta u Paradontologa. Jest to specjalista, który na
pewno poradzi coś, bo zajmuje się przede wszystkim chorobami przyzębia, a u
Ciebie taka występuje. Pozdrówka.

3. Data: 2004-04-08 12:41:07

Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Rada jest tylko jedna: wizyta u Paradontologa. Jest to specjalista, który na
> pewno poradzi coś, bo zajmuje się przede wszystkim chorobami przyzębia, a u
> Ciebie taka występuje. Pozdrówka.

Ja mam takie pytanie w zasadzie formalne... Czy paradontolog to to samo,
co periodontolog? Czy obie nazwy są poprawne?

Pozdrawiam,
Artur

4. Data: 2004-04-08 13:02:20

Od: "cacup" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam takie pytanie w zasadzie formalne... Czy paradontolog to to samo,
> co periodontolog? Czy obie nazwy są poprawne?

raczej mozna stosowac je zamiennie (roznica pochodzi tylko od lacinskiej nazwy
przyzebia i roznego rozumienia jego skladowych)

wazne pytanie????
Przepuklina pępkowa?
Interpretacja wyników : blaszki miażdżycowe
Kamienie nerkowe - usuwanie
Tego już za wiele...