Pytanie o dzwonki

1. Data: 2004-07-15 05:03:25

Temat: Pytanie o dzwonki
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dzwonki brzoskwiniowe przekwitly i teraz stoja takie pousychane z
nielicznymi kwiatami.
Chcialam poobrywac uschniete kwiatostany, ale wtedy leci z nich bialy sok.
Obrywac czy zostawic?
I dlaczego tak krotko kwitly? Czytalam, ze dzwonki kwitna cale lato.
Magda

2. Data: 2004-07-15 06:51:55

Temat: Re: Pytanie o dzwonki
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| Obrywac czy zostawic?
| I dlaczego tak krotko kwitly? Czytalam, ze dzwonki kwitna cale lato.

Obetnij łodygi sekatorem poniżej pozostałości po najniższym kwiecie. Jest
spora szansa, że zakwitną jeszcze raz.
Jeśli w książkach piszą "kwitnie VI-VII", to oznacza, że dana roślina
zakwita w czerwcu lub lipcu. Nie, że kwitnie przez 2 miesiące bez przerwy.
Zresztą, abstrahując od tematu, to właśnie jeden z powodów mojej lekkiej
niechęci do glicynii: jest szalenie efektowna, ale kwitnie tylko około 10
dni. A potem znowu trzeba czekać cały rok:-(

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-07-15 14:04:03

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niechęci do glicynii: jest szalenie efektowna, ale kwitnie tylko około 10
> dni. A potem znowu trzeba czekać cały rok:-(

Bardzo dziekuje Basiu.
No widzisz, ja bylam pewna, ze jak jest od VI-VII to to cos kwitnie dwa
miesiace i nawet szukalam takich roslin, zeby mialy jak najdluzszy
przedzial.
U dzwonkow bylam, ale nic nie obcielam bo same zaczely wypuszczac nowe
paczki przy tych uschnietych. Dziwnie to wyglada, ale nie bede juz nic
wyrywac zeby nowych nie uszkodzic. Na przyszly rok bede wiedziala. Czy ze
zwyklymi dzwonkami tez mam tak robic?
Powycinalam dzisiaj uschniete kwiaty.
Magda
Ps Glicynie baaardzo chcialam, ale dowiedzialam sie o tych 10 dniach.
Rozaneczniki tez podobno bardzo krotko kwitna, ale moj kwitly przynajmniej 3
tygodnie, przynajmniej tak mi sie wydaje, ze bardzo dlugo.
Za to roza na nozce ma wszystkie kwiaty bardzo wielkie a nowych paczkow nie
widac, boje sie, ze za kilka dni te przekwitna i to juz bedzie koniec :-(
Moze szybko nawiezc jeszcze?
Magda

4. Data: 2004-07-16 00:22:24

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał

> Zresztą, abstrahując od tematu, to właśnie jeden z powodów mojej lekkiej
> niechęci do glicynii: jest szalenie efektowna, ale kwitnie tylko około 10
> dni. A potem znowu trzeba czekać cały rok:-(

To chyba zależy od umiejscowienia i ogólnego uklimatowienia.
U mnie kwiaty w zachodnim nasłonecznionym miejscu kwitną ok. 14 dni, a w
ciut cienistym (pod tarasem za sporym drzewem) na tej samej roślinie
rozwijają się przez prawie miesiąc.
Może dlatego nie uważam ją za szalenie efektowną:-))))

Pozdrawiam
p...@r...pl

5. Data: 2004-07-16 07:14:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| rozwijają się przez prawie miesiąc.
| Może dlatego nie uważam ją za szalenie efektowną:-))))

To posadź groszek szerokolistny - kwitnie od początku lipca prawie do
mrozów;-) Mrozoodporny, kwitnie niezawodnie, żadnego przycinania nie wymaga,
nie ma problemu, że siewka kwitnie po nastu latach, nie ma tych zdrewniałych
łodyg zimą, nie wymaga ekstra nawożenia, zawsze można go szybko "zapuścić" w
innym miejscu. Oczywiście nie wspina się tak wysoko, jak glicynia, zasiewa
się jak dziki, zimą jest pusto, w dodatku w strąkach można znaleźć zwykłe
grochowe szkodniki, ale to idealna roślina dla początkującego ogrodnika. Nie
jest może szalenie efektowny, ale zapiera dech w piersiach w czasie
kwitnienia:-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-07-16 08:35:42

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Jul 2004 09:14:14 +0200, "Basia Kulesz"
<b...@i...pl> wrote:

>To posadź groszek szerokolistny - (...). Nie
>jest może szalenie efektowny, ale zapiera dech w piersiach w czasie
>kwitnienia:-)

No fajny to on jest, ale chyba na wsi wysiałam sobie nasiona
zebrane przeze mnie, nie kupione i kwiaty mają taki sobie kolor.
Kilka jest ładnych, fioletowych, kilka różowych, a wiele niestety
jakichś takich szaroróżowych, wypłowiałych. Kwitną obficie, więc
niech sobie rosną, ale czemu taki brudny majtkowy róż???

Pozdrawiam,
Anka :)

7. Data: 2004-07-16 17:14:50

Od: "Ogrody" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kowalska" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Kwitną obficie, więc
> niech sobie rosną, ale czemu taki brudny majtkowy róż???

On nie brudny. On tylko wypłowiały:-)

Pozdrawiam
skryba

8. Data: 2004-07-17 01:12:19

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał

> To posadź groszek szerokolistny - kwitnie od początku lipca prawie do
> mrozów;-)

Groszek, powiadasz:-))))
same zalety,
jeszcze tylko nie mówi:-))))
Przypomniałaś mi o Helleborusie orientale, który w tym roku awansować chce
do roślin całorocznie kwitnących:-)

Co do glicynii, to wolałbym te intensywne 10 dni, zamiast takiego pstrykania
jak w ten sezon u mnie.

:-)Pozdrawiam
p...@r...pl

oczko wodne a korzenie roslin