Pytanie o leki antymigrenowe:

1. Data: 2004-05-28 13:51:34

Temat: Pytanie o leki antymigrenowe:
Od: "peterb" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktos z szanownych internautow moglby mi powiedziec jakie sa roznice
pomiedzy tymi lekami z grupy triptanów? Czy sa miedzy nimi jakies istotne
roznice czy raczej to tylko inne nazwy handlowe.

- Imigran
- Zomig
- Maxalt

Dziekuje i pozdrawiam serdecznie
Peter

2. Data: 2004-05-28 14:37:29

Temat: Re: Pytanie o leki antymigrenowe:
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 May 2004 15:51:34 +0200, peterb wrote:

> [...]
> pomiedzy tymi lekami z grupy triptanów? Czy sa miedzy nimi jakies istotne
> roznice czy raczej to tylko inne nazwy handlowe.

Jak sam piszezsz są to leki z grupy triptanów. To, że należą do tej
samej grupy nie znaczy, ze są takie same. Na przykład klonazepam,
relanium i midazolam należą to benzodiazepiny, a ich farmakokinetyka i
działanie różni się dość istotnie.

Pierwszy to sumatriptan, najstarszy lek z tej grupy, w opinii moich
bardziej doświadczonych kolegów najskuteczniejszy z tych trzech, również
najtańszy (generyczny polski Sumamigren), ale obarczony największym
ryzykiem działań niepożądanych. Występuje w postaci tabletek, a także -
co ważne - wstrzyknięć i aerozolu donosowego (jeśli atak migreny
przebiega z nasilonymi wymiotami - a tak się zdarza, nie sposób go
przerwać tabletką)

Zomig to zolmitriptan, Maxalt to rizatriptan. Leki nieco bezpieczniejsze
od sumatriptanu (pod kątem działania na naczynia wieńcowe zwłaszcza),
niekórzy twierdzą, że nieznacznie słabiej działające. Niektórzy twierdzą
również (na podstawie własnych obserwacji, nie na podstawie książkowej
farmakokinetyki / dymaniki / whatever), że Maxalt nieco szybciej działa
po podaniu doustnym, ale wszystko zależy od konkretnego pacjenta. Maxalt
występuje w postaci tabletek rozpuszczalnych, które momentalnie
rozpuszczają sie w ustach i są łatwiejsze w stosowaniu niż klasyczne
tabletki.

A tak w ogóle to pomysł, że te trzy preparaty to ta sama substancja
czynna mogłeś szybko i skutecznie zweryfikować googlem. Leniuszek. ;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-05-28 14:44:05

Od: "peterb" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

pomijajac sarkazm dzieki wielkie za niezwykle cenna informacje
zona ma wlasnie migrene a w najblizszych aptekach nie ma maxaltu ktory
zwykle bierze z tad
moje zainteresowanie pozostalymi lekami ,

jeszcze raz niskie uklony

- ten co nie mial momentu wlnego pomiedzy obdzwanianiem aptek, zeby
sprawdzig w google-

4. Data: 2004-05-28 14:57:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 May 2004 16:44:05 +0200, peterb wrote:

> pomijajac sarkazm

Taki już jestem niestety ;)

> dzieki wielkie za niezwykle cenna informacje
> zona ma wlasnie migrene a w najblizszych aptekach nie ma maxaltu ktory
> zwykle bierze z tad
> moje zainteresowanie pozostalymi lekami ,

OK - doskonale rozumiem:) Moja szanowna małżonka niestety też miewa bóle
głowy...

> jeszcze raz niskie uklony

Ależ nie ma sprawy:)

> - ten co nie mial momentu wlnego pomiedzy obdzwanianiem aptek, zeby
> sprawdzig w google-

Tu nie rozumiem... Wklepanie w googla "maxalt", "imigran" i "zomig", a
następnie sprawdzenie co to za świństwa zajęło mi przed chwilką
dosłownie 2 minuty.

Ale nie będę się więcej czepiał:)

Mam nadzieję, że żonie lepiej...

Ze swojej strony mogę ewentualnie podpowiedzieć przetestowanie ( o ile
już nie przetestowaliście i nie ma przeciwwskazań) aspiryny z
metoklopramidem - preparat nazywa się Migpriv i kosztuje około 25 PLN
za 6 saszetek chyba (czyli istotnie mniej od triptanów); niektórzy
pacjenci bardzo sobie chwalą (co mnie - przyznam - zawsze nieco
zaskakuje:) ) ).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2004-05-30 06:39:55

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pierwszy to sumatriptan, najstarszy lek z tej grupy, w opinii moich
> bardziej doświadczonych kolegów najskuteczniejszy z tych trzech, również
> najtańszy

Dziwi mnie ten opis troche, poniewaz kiedys zazywalam Imigran, ktory okazal
sie nieskuteczny (ale na kazdego dziala cos innego, wiec sie nie kloce) i
byl o wiele drozszy niz np Zomig, ktory zazywam teraz i uwazam, ze jest
bardzo skuteczny.
Ale pewnie jeszcze miedys wyprobuje Migpriv, ktory polecil mi lekarz
rodzinny, lecz nigdy nie mialam odwagi go zastosowac.

Pozdrawiam.
Basiek.

6. Data: 2004-05-30 13:26:49

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message

> [...]
> sie nieskuteczny (ale na kazdego dziala cos innego, wiec sie nie kloce) i
> byl o wiele drozszy niz np Zomig, ktory zazywam teraz i uwazam, ze jest

to sie nie dziw, bo do mnie ten opis pasuje jak ulal:)

iwon(k)a

7. Data: 2004-05-30 15:02:27

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to sie nie dziw, bo do mnie ten opis pasuje jak ulal:)

No wlasnie dlatego pisalam, ze roznym ludziom pomagaja rozne leki, ale z
tego co wiem to nie jest on wcale najtanszy. A juz z pewnoscia jest drozszy
od Zomigu (tego trzeciego leku nie znam).
Pozdrawiam zyczac zdrowia.
Basiek.

8. Data: 2004-05-31 15:06:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 30 May 2004 17:02:27 +0200, Basiek wrote:

> No wlasnie dlatego pisalam, ze roznym ludziom pomagaja rozne leki, ale z
> tego co wiem to nie jest on wcale najtanszy. A juz z pewnoscia jest drozszy
> od Zomigu (tego trzeciego leku nie znam).

Sprawdź ceny Sumamigrenu. To generyczny supatriptan jest.

9. Data: 2004-05-31 16:44:34

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdź ceny Sumamigrenu. To generyczny supatriptan jest.

Faktycznie Sumamigren jest najtanszy z tych trzech, ale jak na razie wole
sie trzymac Zomigu. Z migrenowcami to juz chyba tak jest, ze jak znajda cos,
co im pomaga, to juz wola nie ryzykowac zmian.
Pozdrawiam,
Basiek.

10. Data: 2004-05-31 17:15:09

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 31 May 2004 18:44:34 +0200, Basiek wrote:

> Faktycznie Sumamigren jest najtanszy z tych trzech, ale jak na razie wole
> sie trzymac Zomigu. Z migrenowcami to juz chyba tak jest, ze jak znajda cos,
> co im pomaga, to juz wola nie ryzykowac zmian.

W żadnym wypadku nie chciałem Ci sugerować zmiany leku. Ja tylko
chciałem pokazać, że sumatriptan obecnie jest najtańszy, co nie oznacza,
że najlepszy dla każdego.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

benzodiazepiny a jazda samochodem
staw biodrowy
Drętwiwnie nogi, ból w klatce....PROSZĘ O PORADĘ!!!
dyplomy polskich fizjoterapeutów w UK
Urobilinogen