Pytanie o "moralność" wypowiedzi

101. Data: 2009-09-09 02:02:06

Temat: Odp: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "ab.666" <t...@n...adres> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:h83usp$rqk$...@n...news.neostrada.pl...

> Z innej beczki.
> Poszłam do księdza ochrzcić młodego. Ksiądz siedział sobie w necie.
> Zapytał po 'pochwalonym'
> K/ A pani po co?
> Ja/ Chciałam ochrzcić syna
> K/ Wpłaty u siostry na lewo (w sensie po lewicy siedziała)

Ha ha ha; jakby Tobie kilka firm państwowych (szkola, straż,
policja....itd.) wpłacały na konto grube sumy, to jeszcze chciałby Ci się
jakieś marne grosze za chrzest przyjmować?
Pewnie klecha jest wqrzony takimi klientami jak Ty bo mu czas zabierasz i
gównianą robote zlecasz.... ile za chrzest?
200 zł.?
Ha ha ha.... za 200 zł. to się ciesz! Że władca plebanii w ogóle się
odezwał!

> Teraz się waham.

Powiedz klesze, że chcesz zamówić z 5 albo 10 chrztów, to może Cie
obsłuży...... a nie jakiś marny jeden!

ab.

102. Data: 2009-09-09 05:04:37

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Andy" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zeusx" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Andy" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wiesz wogle na jaki temat piszesz?
> zx

Oczywiście. Nie mam racji. Czy możesz sobie pójść do kościoła i
demokratycznie zadecydować, że msza teraz będzie miała dodatkowe elementy ?
Kto to zrobi ? Jezus. Nie, o wszystkim w kościele, czyli co gdzie i jak,
decydują księża, biskupi, papieże. Oczywiście robią to, powołując się na
Jezusa i Boga, ale mają taki sam z nim kontakt, jak każdy inny, czyli albo
psychiatryczny albo żaden

Andrzej

103. Data: 2009-09-09 05:20:00

Od: "Andy" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On pisze o budynku, terenie parafii, czyli o kościele w swojej
> miejscowości
> i ma rację - tam decyduje proboszcz, od tego jest :-)
> KK to dla niego za trudne do ogarnięcia.
> :-)
> --
>
> Ikselka.

KK, co to za bzdury, zwykła autokratycznie rządzona sekta, tyle że duża.
Możesz tam pójść, ksiądz odwali teatrzyk, ty zostawisz pieniążki za spokojne
życie po śmierci na łonie Jezusa i jest pięknie :) Wszystko się kręci,
motłoch płaci, kapłani biorą, to nie nowość, to ponad 1000 lat wpajania tego
mieczem i stosem. To twój kościół kk
Andrzej

104. Data: 2009-09-09 05:21:00

Od: "Andy" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro traktujesz kościół jak bar czy punkt obsługi klienta, to i cóż się
> dziwic, że nie dostajesz niczego, czego bys oczekiwał...
> --
>
> Ikselka.

skoro kk traktuje wiernego jak klienta, to jak innaczej ma być traktowany,
jak nie punkt obsługi ??!!

Andrzej

105. Data: 2009-09-09 05:29:36

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h86jo7$j64$2@nemesis.news.neostrada.pl...
zeusx pisze:

> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:h83vhl$rqk$4@nemesis.news.neostrada.pl...
> A dzięki za info przyda się. Młody poznał w wieku lat 5 historię
> chrześcijaństwa bez "Aniele Boży" na dobranoc.
>
> To po co chcesz go ochrzcić?

Oho zaczyna się ;)
Jestem chrześcijanką, wierzę w Boga, mam ślub kościelny. Decyzję o
chrzcie najchętniej zostawiłabym swoim dzieciom, jako ich suwerenny
wybór. Mam wiekową babcię, której bardzo na tym akcie zależy. I właśnie
dla babci chciałabym to zrobić. Dzieci wybór swojej religijnej drogi i
tak dokonają same.

_______

Paulinko- czy Twoim zdaniem jest różnica pomiędzy wychowaniem w religii (tu:
w rzymsko- katolickiej)- a nauczeniem dziecka historii jakiejś religii?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

106. Data: 2009-09-09 06:04:13

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Tak naprawdę Kosciół stanowią nie księża-urzędnicy-obsługa-serwis czy jak
> ich kto zwie, lecz zwykli ludzie, którzy do Chrystusa przyszli. Po coś.
> Dokładnie tak jest. Przyszli, bo mieli taką potrzebę. Na wspólnej i jak
> widac najwazniejszej potrzebie milionów ludzi, potrzebie naturalnej, więc
> nie zmieniającej się od tysiącleci (taka własnie jest ludzka psychika)
> zbudowane są najsilniejsze podstawy Koscioła.

Czyli:

1.Kościół- Mistyczne Ciało Chrystusa (to znaczy także wszyscy my, wierni)
2.Kościół- instytucja (papiestwo, księża, biskupi, etc)
3.kościół- budynek

serdecznie pozdrawiam

Chiron

107. Data: 2009-09-09 06:11:06

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> skoro kk traktuje wiernego jak klienta, to jak innaczej ma być traktowany,
> jak nie punkt obsługi ??!!

Mam 49 lat. Chodzę do kościoła- miałem często do czynienia z księżmi. Nie
przypominam sobie, żeby mnie potraktowano jak klienta. Wręcz przeciwnie.
Ostatnio np ostatnio poszedłem załatwić odnowienie ślubu z okazji "srebrnego
wesela"- i ksiądz nie chciał ode mnie ani grosza. Było bardzo miło i
sympatycznie.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

108. Data: 2009-09-09 06:16:39

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
l13g2000yqb.googlegroups.com...

> O masonerii, ale i oni już baby przyjmują, od czasów Oświecenia...
> :-DDD

W życiu! Co Ty! No co Ty!:-) Obiediencje wolnomularskie odżegnują się do tej
pory od takiego Wielkiego Wschodu- nazywając je pogardliwie
"pseudomasonoreią". I to głównie ze względu na przyjmowanie kobiet. Niektóre
przyjmują kobiety- ale nie dopuszczają ich zbyt wysoko:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

109. Data: 2009-09-09 06:17:03

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "zeusx" <z...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> Uzytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisal w wiadomosci
>
> A zródla dopiszez?

Moze Andy ? Jest tu w watku.

110. Data: 2009-09-09 07:04:10

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl>

> Dzięki Ci, Robakksie, za cudną przypowieść. Myślę, że zainteresowani
> zrozumieli :-)
> Serdecznie pozdrawiam.
> --
> Ikselka.

Jak zwykle przy tego typu dyskusjach - utworzyły się dwa obozy:
zwolenników i przeciwników Kościoła katolickiego KK.
Temat wątku -Pytanie o "moralność" wypowiedzi- w kontekście
wyrwanego z kontekstu zdania duszpasterza sugeruje, że rozmowa
dotyczyć będzie oceny:
1. czy zdanie "Życzę Twojemu dziecku takiego zdrowia jak masz wiarę"
- jest moralne?
2. czy osoba wypowiadająca to zdanie w majestacie tajemnicy
spowiedzi - jest moralna?
. . .
Projekcja założyciela wątku jest jednoznacznie negatywna:
swoimi postami jawnie deklaruje swoją wrogość do KK,
a incydent z konfesjonału to tylko pretekst:
"Bez serc, bez ducha, to szkieletów ludy" pisał w Odzie do Młodości
wieszcz Adam Mickiewicz.
Biedni są ludzie bez serc i bez ducha, bo choć zdobywają majątki
i władzę - to brakuje im tego czegoś: przyjaznego nastawienia
do drugiego człowieka. W ich świecie rządzi pieniądz i siła.
Tam nie ma miejsca na serdeczność, wyrozumiałość i empatię.
"Wszystko dla nich jest towarem...".
Ksiądz jest wrogiem, bo powiedzial coś, czego nie zrozumieli
- bo wiary nie da się zrozumieć. To się czuje. :-)

PS. W przypadku chorób których medycyna konwencjonalna nie potrafi
leczyć - wiara ułatwia przeżycie ciężkich chwil choroby.
Wiara dodaje sił budząc nadzieję...
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości