Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Pytanie o "moralność" wypowiedzi

Grupy

Szukaj w grupach

 

Pytanie o "moralność" wypowiedzi

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 506


« poprzedni wątek następny wątek »

51. Data: 2009-09-08 13:01:38

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:h85hsq$bah$1@newsread.aster.pl...

> Tak. Ale mz to jeszcze za mało. Wiele było tworów w historii umiejętnie i
> świetnie zarządzanych, które miały swoje dni świetności a potem upadały.
> To o czym pisałeś, czyli o wewnętrznej jednolitości - to się nie bierze ot
> tak z niczego. Może inaczej. O ile mniejszym problemem jest jej
> zbudowanie - o tyle trudniejsze jest jej utrzymanie. Przykład nieodległy -
> jak podzieliła się nasza opozycja po 89' - bo przed to wręcz jedne ciało i
> jeden duch :) Przykładów takich można by wiele podawać, a żaden nie
> dotyczy KK. Coś więc w tym musi być wyjątkowego. Serio - stawiam na brak
> kobiet na szczeblu decyzyjnym, oraz ustrój "Monarchiczny". Korwin Mikke
> orgazmu by dostał ....

Hmmm ... ja bym tu brak kobiet widział jako przyczynę bardziej pośrednią,
a za bezpośrednią - 'brak odpowiedzialności'. Tzn. KK działa w taki sposób,
że generalnie udaje się mu utrzymywać realną władzę, ale bardzo rozmywa
odpowiedzialność za swoje poczynania, tzn. nie używa tej władzy
do prowadzenia bezposrednich, wyrazistych, realnych przedsięwzięć/reform
zmieniajacych społeczność, w której funkcjonuje (raczej się chwali
osiągnięciami
w społecznościach słabszych - np. krajach trzeciego świata). Prowadzi
'reformy'
w obszarach silnie obciążonych emocjami, ale mających bezpośrednio mały
wpływ gospodarczy. Np. zakaz aborcji czy szykanowanie homoseksualizmu
- to nie są tematy istotne ekonomicznie, decyzje w tych rejonach nie
skutkują
ryzykami klęsk żywiołowych czy czymś w tym rodzaju - natomiast są to bardzo
chodliwe tematy zastępcze.
Gdyby np. KK z równą gorliwością, co do aborcji podszedł do kwesti
zabijania zwierząt (zakazał ...) i spowodował kilka spektakularnych klęsk
głodu ... Nie - kościół upiera się przy kilku swoich 'konikach' -
najczęściej
biegających wokół seksualności, a poza tym ogólnie cały czas 'marudzi'
- na to, że biednym jest źle, że konsumpcjonizm, że modyfikacje genetyczne
i brak troski o ekologię - i szybciutko, od razu - wskazuje winnych
- rządy, banki, finansiści, naukowcy itp itd. Porusza się w sferze
abstrakcji,
'kumplując' się ze zwykłym człowiekiem, w jego poczuciu dystansu do
'trzymających władzę'. Stawia siebie w roli 'obiektywnego krytyka',
ucieka od konkretnych planów w idee. A na tyłach robi swoje.

Wprowadzenie w ten układ kobiet spowodowałby IMHO duzo większe
zejście z poziomu idei na poziom praktyczny - bo to faceci mają skłonność
do pływania w ideach i abstrakcjach. Dla kobiety problemy życia, śmierci,
kompromisu - nie są abstrakcją. I w ten sposób pojawiłoby się więcej
poczucia realnej odpowiedzialności.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


52. Data: 2009-09-08 13:25:16

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message
news:h85hsq$bah$1@newsread.aster.pl...

> Tak. Ale mz to jeszcze za mało. Wiele było tworów w historii umiejętnie i
> świetnie zarządzanych, które miały swoje dni świetności a potem upadały.
> To o czym pisałeś, czyli o wewnętrznej jednolitości - to się nie bierze ot
> tak z niczego. Może inaczej. O ile mniejszym problemem jest jej
> zbudowanie - o tyle trudniejsze jest jej utrzymanie. Przykład nieodległy -
> jak podzieliła się nasza opozycja po 89' - bo przed to wręcz jedne ciało i
> jeden duch :) Przykładów takich można by wiele podawać, a żaden nie
> dotyczy KK. Coś więc w tym musi być wyjątkowego.

Tak - jest w tym cos wyjatkowego - wlasnie to "cos" to jest wlasnie wsparcie
ze
strony Boga.

Jesli nie wierzysz w Boga to moge to inaczej to wyjasnic:

Wiec tak ... mozna zyc plycej lub glebiej.
Sa ludzie ktorzy zyja wygodnie i czesto plytko,
nie wchodza w egzystencjalne meandry i ok,
a sa ludzie, czesto biedni ktorzy cierpia.
Cierpienie, trudnosci powoduja ze zaczynamy
powazniej zastanawiac sie nad egzystencja
i glebiej ja odczuwac.
Bardziej widzimy prawde, bardziej mamy pokore do rzeczywistosci.

W tych glebszych pokladach wlasnego doswiadczenia znajduje
sie wlasnie doswiadczenie Boga.

Znaczna czesc nauki Kosciola obraca sie w okolo cierpienia - nie neguje go !
(co jest zreszta czasami krytykowane), nie odrzuca cierpieinia.
I dlatego wizja Kosciola jest glebsza, rozsadniejsza i dlatego jest on tak
trwaly.
Bo ma zrodlo w glebszej rzeczywistosci (pochodzi od Boga).

To dlatego nie zmienia sie z moda jak choragiewka
bo Kosciol i wierni rozumieja chwilowosc pewnych trendow,
majac wsparcie w glebszym poczuciu rzeczywistosci.
Nawet jesli aktualny trend wydaja sie byc mega trwaly (jak komunizm),
kosciól trwa przy tym co pozniej nagle okazuje sie sluszniejsze.
Dlatego otrzymuje zaufanie wiernych a niechec innych, np. tych co ida za
moda.

tak, brak kobiet w decyzyjnosci mimo histerycznej mody na
pseudo-rownouprawnienie kobiet
(hehe, parytety minister Srody), albo niechec do demokracji - slusznie!

Zaraz, zaraz... wydaje mi sie ze mieliscie krytykowac KK, a wychodza
pochwaly?

Pozdrawiam,
Duch

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


53. Data: 2009-09-08 13:45:37

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Uzytkownik "Duch" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
news:h85lvb$hiu$1@news.dialog.net.pl...
> Bardziej widzimy prawde, bardziej mamy pokore do rzeczywistosci.
>
> W tych glebszych pokladach wlasnego doswiadczenia znajduje
> sie wlasnie doswiadczenie Boga.
...
> Znaczna czesc nauki Kosciola obraca sie w okolo cierpienia - nie neguje go
> !
> (co jest zreszta czasami krytykowane), nie odrzuca cierpieinia.
> I dlatego wizja Kosciola jest glebsza, rozsadniejsza i dlatego jest on tak
> trwaly.
> Bo ma zrodlo w glebszej rzeczywistosci (pochodzi od Boga).
[...]
> tak, brak kobiet w decyzyjnosci mimo histerycznej mody na
> pseudo-rownouprawnienie kobiet
> (hehe, parytety minister Srody), albo niechec do demokracji - slusznie!
>
> Zaraz, zaraz... wydaje mi sie ze mieliscie krytykowac KK, a wychodza
> pochwaly?

Ale my nie o tym, Duchu. My raczej o tym, co tu nizej zacytuje, z innego
watku na pl.soc.religia ;)))


Masz tu, nie wiem, czy otrzezwiajace (dla Ciebie), czy nie ... pochwaly :) :


Uzytkownik "Andy" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:h84q4j$ur4$1@news.dialog.net.pl...


> Witam
>
> Tak z ciekawosci, czy sa tu jakies wierzace kobiety ? Jestem strasznie
> ciekawy jak widza swoja role w kosciele ? Jak zapatrujecie sie na opinie
> np. filozofa, teologa i organizatora zycia koscielnego, kosciola
> katolickiego, jedengo z ojców i doktorów Kosciola, znanego jako doctor
> gratiae (doktor laski), pisarza. sw. Augustyna :))
>
> Kobieta jest istota poslednia, która nie zostala stworzona na obraz i
> podobienstwo Boga. To naturalny porzadek rzeczy, ze kobieta ma sluzyc
> mezczyznie
> Sw. Augustyn
>
> Wartosc kobiety polega na jej zdolnosciach rozrodczych i mozliwosci
> wykorzystania do prac domowych
> Sw. Tomasz z Akwinu
>
> Za twym mezem winno isc twe pozadanie, i on winien byc twoim panem, zniz
> sie zatem do poddanstwa, badz jedna z podleglych
> Sw. Jan Chryzostom
>
> Kobieta niechaj sie uczy w cichosci z calym poddaniem sie. Nauczac zas
> kobiecie nie pozwalam ani tez przewodzic nad mezem lecz (chce, by) trwala
> w cichosci. Albowiem Adam zostal pierwszy uksztaltowany, potem - Ewa. I
> nie Adam zostal zwiedziony, lecz zwiedziona kobieta popadla w
> przestepstwo. Zbawiona zas zostanie przez rodzenie dzieci
> I list do Tymoteusza, 2:11-14
>
> Kobiecie przystoi jedynie szata zalobna. Skoro tylko przekroczy próg wieku
> dojrzalego, winna zaslonic swe gorszace oblicze, by nie utracic
> szczesliwosci wiecznej
> Tertulian
>
> U kobiety sama swiadomosc jej istnienia powinna wywolywac wstyd
> Sw. Klemens Aleksandryjski
>
> Tak dlugo, jak kobieta zyje po to, by rodzic, i dla dzieci, tak dlugo
> miedzy nia i mezczyzna istnieje taka sama róznica, jak miedzy cialem i
> dusza; jezeli jednak pragnie Chrystusowi bardziej sluzyc niz swiatu
> wówczas przestanie byc kobieta i nazwa ja mezczyzna, gdyz zyczymy sobie,
> by wszyscy zostali podniesieni do stanu doskonalego mezczyzny
> Sw. Hieronim (Komentarz do Listu do Efezjan 5)
>
> Kobiety sa bledem natury z tym ich nadmiarem wilgoci, temperatura ciala
> swiadczaca o cielesnym i duchowym uposledzeniu, sa rodzajem kalekiego,
> chybionego, nieudanego mezczyzny
> Sw. Tomasz z Akwinu
>
> Zarodek plci meskiej staje sie czlowiekiem po 40 dniach, zarodek zenski po
> 80. Dziewczynki powstaja z uszkodzonego nasienia lub tez w nastepstwie
> wilgotnych wiatrów
> Sw. Tomasz z Akwinu
>
> Cala plec zenska jest slaba i lekkomyslna, uswiecona zostaje jedynie przez
> macierzynstwo
> Sw. Jan Chryzostom
>
>
> Prawda, ze zaiste madre to i sprawiedliwe, sluszne i zbawienne ?
> Osobiscie liznalem odrobinke filozofii Augustyna i stwierdzam, ze tak
> niestrawnych bredni dawno nie czytalem. Jak widac ww. osoby dawno gryza
> piasek, a kosciól do dzis czerpie wielkimi garsciami z ich "nauk". Drogie
> Panie, zamiast durnego parytetu dla ulomnych zajmijcie sie lepiej swoja
> pozycja w kosciele. Na ziemi jest cala masa religii, która bardziej
> sprawiedliwie podchodzi do spraw kobiet, niz katolicka. moze czas na
> rewizje obiektu kultu i wyznania ?
>
> Andrzej


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


54. Data: 2009-09-08 15:47:45

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

teston ! pisze:
> On 8 Wrz, 10:03, STranger <p...@n...ue> wrote:
>
>> Zgadza się. To jedyna religijna sekta, która opanowała pół Świata i
>> nadal ma się świetnie.
>>
>
> No nie wiem:
> obrazisz pedała (pardon "geja") - masz sprawę o homofobię,
> obrazisz wyznawcę Islamu, masz "świętą wojnę",
> obrazisz katolika - jesteś cool.


A kogo ja niby obraziłem? Katolika? A dlaczego nie protestanta? :D
Myślę, że twierdzisz tak bo nie rozumiesz znaczenia słowa sekta.
W każdej historii religii świata mówi się o pierwszych chrześcijanach
jako o sekcie religijnej.
Dopiero teraz KK zmienił znaczenie słowa "sekta" na pejoratywne
zwalczając konkurencyjne grupy religijne.




--
pozdrawiam
STranger

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


55. Data: 2009-09-08 20:21:40

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:
>
> Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:h83rea$h2p$1@news.onet.pl...
>>>> 3/ Swoją droga obydwaj zauważyliśmy, że możesz przyjść do spowiedzi z
>>>> różnymi grzechami, konspirować, być złośliwym, kąsliwym, kopać pod
>>>> ludźmi dołki - wszystko to nic, ale jak powiesz, że rzadko chodzisz do
>>>> kościoła, to zaraz będą lecieć gromy. Wszystko owieczko możesz, ale do
>>>> kościoła masz co niedziela zasuwać. O co chodzi...?
>>> Nie zauwazylem. Tez czasem sie spowiadam.
>> Jak zwykle wszystko zależy od "serwisu". Widać serwis w moim kościele
>> i w kościele kolegi jest tragiczny.
>
> Jeżeli wystarczylo dwóch kapłanów ,zeby was zniechęcić do Kościoła
> Jezusa Chrystusa, to wasza wiara jest minimalna. Być może to właśnie
> była wasza próba.
> zx

Bez jaj co ma kościół wspólnego z tą korporacją?


--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


56. Data: 2009-09-08 20:24:06

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:
>
> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> news:h83sk5$qpc$2@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Grzegorz Brycki pisze:
>>
>>> Mój znajomy z dawnych lat szkolnych przeżył ostatnio lekki wstrząs
>>> ponieważ usłyszał od księdza podczas spowiedzi, że "życzę Twojemu
>>> dziecku takiego zdrowia jak masz wiarę".
>>
>> Szantaż emocjonalny.
>
> Zwykła głupota nie szantarz. Przecież wiara nie wzrośnie od tak sobie.

Myślisz? Wiary nie można zmierzyć, ale wiadomo nie od dzisiaj że wiara
zabija i leczy - taką mamy konstrukcję. Może i Twoja wiara nie wzrośnie,
ale na pewno zanim nie pójdziesz następnym razem do tego przybytku to
się dwa razy zastanowisz... To jest szantaż i to hamski i prymitywny.

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


57. Data: 2009-09-08 20:25:46

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:
> "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote in message
> news:h83usp$rqk$3@nemesis.news.neostrada.pl...
>

> Moje doswiadczenie jest takie: po ilus tam rozmowach z ksiezmi,
> i zalatwianiem spraw,
> wrazenie jak najbardziej pozytywne, nie spotkalem jakis specjalnych
> "afrontow".

No jeśli podchodzisz na paluszkach z wrodzonym uniżonym wzrokiem i
papierkiem w rączce o niekopiowalnych elementach drukarskich, to z
pewnością nie spotyka cię nic strasznego. Wyprostuj plecy, miej swoje
zdanie - wtedy zobaczysz.

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


58. Data: 2009-09-08 20:26:53

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:
> Aicha pisze:
>> Użytkownik "STranger" napisał:
>>
>>> Sama syna w domu ochrzcij. Nie potrzebujesz do tego cynicznego,
>>> chciwego urzędnika Pana B.
>>> Przed Bogiem taki chrzest domowy liczy się tak samo.
>>
>> Komunii też sama udzieli? Bo kto jej da zaświadczenie o chrzcie?
>
>
> Przepraszam, to Wy to robicie dla papierka, a nie dla siebie i swoich
> relacji z Bogiem?!
> Jezus Chrystus i pierwsi chrześcijanie by się gromko uśmiali :>

No Chrystus z pewnością i pierwsi chrześcijanie także, ale Kościół broń
Panie Boże ! dla nich te papiery to podstawa. Zresztą... jak tak dalej
pójdzie to benzyny bez aktu chrztu nie zatankujesz.

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


59. Data: 2009-09-08 20:29:37

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

teston ! pisze:
> On 8 Wrz, 10:03, STranger <p...@n...ue> wrote:
>
>> Zgadza się. To jedyna religijna sekta, która opanowała pół Świata i
>> nadal ma się świetnie.
>>
>
> No nie wiem:
> obrazisz pedała (pardon "geja") - masz sprawę o homofobię,
> obrazisz wyznawcę Islamu, masz "świętą wojnę",
> obrazisz katolika - jesteś cool.

Bo widzisz, geje to mniejszość walcząca. Wyznawcy Islamu wyznają religię
miłości, ale powiedzmy że inaczej rozumieją słowo "miłośc". , "Katolik
cywilizowany" za obrazę Cię nie zabije, zastanowi się nad krytyką bo
jest inteligentnym człowiekiem a tym samym nie uderzy na dzień dobry -
więc wszyscy sobie po nim jeżdzą.


--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


60. Data: 2009-09-08 20:31:50

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

teston ! pisze:
> On 8 Wrz, 09:53, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:
>>> Jezus Chrystus i pierwsi chrześcijanie by się gromko uśmiali :>
>> Nie powinni. Mają najlepszych marketingowców na świecie. Od 2000 lat.
>> Inaczej dawno zginęliby w pomroce dziejów.
>>
>> --
>> Pozdrawiam - Aicha
>
> Marketing powiadasz ?
> A może Kościół nie "zginął w pomroce dziejów", bo Chrystus był
> naprawdę Synem Boga ?

Bóg nie ingeruje bałwanie w nasze życia jesteśmy wolni. Więc jeśli tak
jest - w co wierzysz - to co ma wspólnego to że Chrystus był albo nie
był z tym jak długo trwa wiara?

Z tego co wiem to religie trwały i dłużej niż te 2000 lat, a potem
znikały niczym pierdnięcie. Moim zdaniem żeby trwać na tym świecie
trzeba mieć jaja i walczyć o swoje (kasa, marketing, manipulacje) i to
czy coś jest prawda czy nie nie ma znacznia.


--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 51


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Jedenastoletni Hitler
SYLI...
WESELMY SIE...
BUDOWA HEDERU
I BEDA MOWIC...

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?

zobacz wszyskie »