Pytanie o witminę c i przeziębienie (grypa???)

1. Data: 2009-06-23 11:26:47

Temat: Pytanie o witminę c i przeziębienie (grypa???)
Od: " Anna Walczak" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do ekspertów z tej grupy.

Jak to jest z tą witaminą C i przeziębieniami?
Prawie wszędzie piszą, że witamina C podnosi odporność
ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że
przyjmowanie witaminy C w czasie przeziębienia
ma się nijak do procesu terapeutycznego.

Czy istnieje jakiś !magiczny! sposób aby witamina C
jednak działała? Przeszukując sieć trafiłam na takie opracowania:

http://pracownia4.wordpress.com/2009/01/16/tajemnice
-witaminy-c/
http://www.n-t-d.org.pl/projects/results/mind_med.ht
ml
(i kilka innych będących kopiami pierwszego)

Jeśli chodzi o dawkę uderzeniową to jestem do tego nastawiona
dość sceptycznie ponieważ trochę boję się wziąć tak dużą dawkę.
Dlatego bardziej interesuje mnie ten katalizator ponoć odkryty
przy pomocy jakiegoś oprogramowania i potrafiący aktywować witaminę
C i cały układ odpornościowy.
Ponoć był testowany i działa ale na tej stronie nie jest podany skład tego
katalizatora.

Czy ktoś z ekspertów lub bardziej doświadczonych, posiada wiedzę czym jest ten
katalizator?

Pytam, ponieważ taka wiedza by mi się przydała ponieważ właśnie mnie trafiło i
lekarz przepisał mi Amoksiklav, Flegaminę, Paracetamol, Witaminę C i leżenie w
łóżku, a nie chcę brać antybiotyku ponieważ mam ich już dość.

2. Data: 2009-06-23 12:01:36

Temat: Re: Pytanie o witminę c i przeziębienie (grypa???)
Od: " Paula K" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Walczak <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
> lekarz przepisał mi Amoksiklav, Flegaminę, Paracetamol, Witaminę C i leżenie w
> łóżku, a nie chcę brać antybiotyku ponieważ mam ich już dość.

Co do dawki uderzeniowej to się nie wypowiadam.
Jeśli chodzi o tą druga stronę to z tego co wygląda jest to strona z
projektami informatycznymi, a większość dużych firm produkujących leki
stosuje do ich tworzenia jakieś oprogramowanie więc nie jest to science-fiction.

Lekarz oczywiście przepisał ci antybiotyk nie biorąc pod uwagę tego, że może
to być infekcja wirusowa i antybiotyki nie pomogą. Norma. Jeśli jest to
infekcja wirusowa to bardziej pomoże samo leżenie w cieple niż branie
antybiotyków.

Zdrówka!

3. Data: 2009-06-23 13:36:00

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Walczak pisze:

> [...]
> lekarz przepisał mi Amoksiklav, Flegaminę, Paracetamol, Witaminę C i leżenie w
> łóżku, a nie chcę brać antybiotyku ponieważ mam ich już dość.

Dobrze Cię rozumiem. Ostatnio przez to przechodziłem.
Zobacz kilkanaście wątków wyżej temat jaki rozpocząłem:
"Czy możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez
antybiotyków?"

Wniosek:
Czosnek 3x dziennie po 2 duże ząbki i mnóstwo witaminy C czynią cuda.
Nie bój sie vit C, jak nie spróbujesz dużej dawki to nie odczujesz efektu.
Duża dawka to dla mnie było ok 1 gram na raz i tak kilka razy na dobę
przez kilka dni.

STranger

4. Data: 2009-06-23 14:16:01

Od: "Anna Walczak" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> Nie bój sie vit C, jak nie spróbujesz dużej dawki to nie odczujesz efektu.
> Duża dawka to dla mnie było ok 1 gram na raz i tak kilka razy na dobę

Odnośnie czosnku: oczywiście zgadzam się z tym, że warto ponieważ zawiera
substancje bakteriobójcze ale ten zapach... Czy może być to czosnek w
kapsułkach (TŻ chyba ucieknie przez okno...)?

Jeśli chodzi o duże dawki wit c to boję się również dlatego:

http://www.dzieci.org.pl/pap/nauka/20010615174908.ht
ml

Poza tym niektórzy lekarze twierdzą, że przyjmowanie witaminy c może powodować
powstawanie kamieni nerkowych. Stąd moje obawy i chęć poznania tego
tajemniczego katalizatora.

Pozdrawiam.

5. Data: 2009-06-23 15:45:22

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Walczak wrote:

> Jeśli chodzi o duże dawki wit c to boję się również dlatego:
>
> http://www.dzieci.org.pl/pap/nauka/20010615174908.ht
ml

czego to "eksperci" z koncernów farmaceutycznych nie wymyślą, żeby ludzie
nie jedli witaminy C, częściej chorowali i więcej płacili za leki.

Posługując się paralogiką tego artykułu, nie powinno się w ogóle pić wody,
bo po dodaniu wody do płuc człowiek umiera.

> Poza tym niektórzy lekarze twierdzą, że przyjmowanie witaminy c może
> powodować powstawanie kamieni nerkowych.

to ci lekarze, którzy dyplomy dostali z punktów za pochodzenie społeczne. Za
komuny tak się robiło dyplom lekarza.

Ktoś kiedyś wymyślił, że wit C może powodować kamienie - wymyślił to na tej
zasadzie, na jakiej ja mogę sobie wymyślić, że gołębie to wcielenia Szatana
i kradną ludziom dusze. Ale bzdura poszła w eter i sporo osób uwierzyło.
Nigdy żadne badanie nie potwierdziło, jakoby witamina C mogła w jakikolwiek
sposób spowodować problemy z nerkami.

6. Data: 2009-06-23 20:31:34

Od: " Anna Walczak" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> Posługując się paralogiką tego artykułu, nie powinno się w ogóle pić wody,
> bo po dodaniu wody do płuc człowiek umiera.

I właśnie o to mi chodzi. Nie pytam czy brać witaminę c ale w jakich ilościach
ponieważ (posłużę się analogią) liczy się ilość wody, która dostanie się do
płuc.

> [...]
> Nigdy żadne badanie nie potwierdziło, jakoby witamina C mogła w jakikolwiek

Jest gorzej. To mówią młodzi lekarze. I komu tu wierzyć.

Dlatego szukam alternatywy dla lekarskiego zestawu na przeziębienie (każdy wie
z czego się składa).
To, że sama witamina c nie działa tak jakbym chciała i jak to można
wywnioskować z masy artykułów sugerujących jakoby podnosiła odporność
organizmu (nie tylko w moim przypadku), to wiem. Jestem też prawie pewna,
że jeśli wezmę 5-10 gramów witaminy c to żołądek wyleci mi w powietrze (czyt.
wiadomo gdzie ja polecę...). Dlatego wolałabym poznać skład tego #$%#@
katalizatora witaminy c dzięki któremu mogłabym wziąć mniejszą dawkę witaminy
c (bez obaw o odległość od toalety). Niestety składu katalizatora jego twórcy
strzegą jak Cerber i za nic nie chcą mi go podać.

7. Data: 2009-06-24 06:08:49

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to ci lekarze, którzy dyplomy dostali z punktów za pochodzenie społeczne.
> Za
> komuny tak się robiło dyplom lekarza.

Duże dawki systematycznie przyjmowanej witaminy C MOGĄ powodować kamicę
nerkową.
Nie wypowiadaj się jak się nie znasz.
Weź sobie biochemię Harpera, tam jest opisany mechanizm.

MS

8. Data: 2009-06-24 09:54:36

Od: "Anna Walczak" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
> nerkową.
> Nie wypowiadaj się jak się nie znasz.
> Weź sobie biochemię Harpera, tam jest opisany mechanizm.

Dziękuję za podanie źródła.
Teraz już na pewno nie zdecyduję się na przyjęcie dużej dawki witaminy c.
Szkoda tylko, że w takim razie jestem skazana na standardowy zestaw lekarski
ponieważ nikt chyba poza tymi #@#$ z n-t-d.org.pl nie zna składu tego
katalizatora.

Pozdrawiam, dziękuję i idę chorować dalej.
AW

P.S. Czosnkiem już tak czuć w całym domu, że nawet pies się do mnie nie zbliża...

9. Data: 2009-06-24 10:28:06

Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Anna Walczak" <a...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> twórcy
> strzegą jak Cerber i za nic nie chcą mi go podać.

Jak się obawiasz problemów żąładkowych, to weź sobie witaminę C w postaci
treonianu/askorbinianu wapnia (nazwa handlowa Ester C, w Polsce sprzedaje to
firma Olimp),
a nie kwasu askorbinowego.
Przez 3 dni jadłem po 20 gramów i żadnych problemów z żołądkiem (z nerkami
zresztą też),
przeziębienie minęło, aczkolwiek nie mam dowodów, że akurat dzięki tym
dawkom witaminy C.

Rafał

10. Data: 2009-06-24 19:53:08

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej S. wrote:

> Duże dawki systematycznie przyjmowanej witaminy C MOGĄ powodować kamicę
> nerkową.
> Nie wypowiadaj się jak się nie znasz.
> Weź sobie biochemię Harpera, tam jest opisany mechanizm.

w harperze opisano wiele kretynizmów.

tzn sorki, opisano wiele rzeczy, z których ludzie kompletnie nie znający się
na medycynie mogą wyciągnąć kretyńskie wnioski, na zasadzie "skoro w
harperze napisano, że samochód mający 4 koła może jechać 70 km na godzinę,
to samochód mający 8 kół pojedzie 140"

a teraz znajdź mi badanie, które potwierdza, że duże dawki witaminy C mogą
powodować kamicę.

Rejestracja do lekarza przez Internet
Jak przekonać kogoś by poszedł do lekarza
Gdzie nasz neurolog?
Re: kurkuma
Silne nudności i gorączka po jedzeniu