... thuja Sunkist ?

1. Data: 2002-04-15 21:30:23

Temat: ... thuja Sunkist ?
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z koleżeństaw miał lub ma doczynienia z takim żywotnikiem ?
Interesuje mnie kształt takiej rosliny w jak najstarszym wieku ... Czy może
ktoś posadził je w formie szpaleru lyb żywopłotu ? Czy można go zmusić
do rozrostu jak najbardziej w górę, a nie w bok ... ?

Wszelkie uwagi i wiadomosci mile widziane, pozdrawiam !

smokol

2. Data: 2002-04-16 04:29:42

Temat: RE: ... thuja Sunkist ?
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of smokol

(...)
> [...]
>ktoś posadził je w formie szpaleru lyb żywopłotu ? Czy można go zmusić
>do rozrostu jak najbardziej w górę, a nie w bok ... ?
Nie sadze aby nadawala sie na zywoplot praktycznie nie wytwarza jednego
przewodnika,pokroj jej jest zblizony do Thuja occidentalis "Stolwijk"
T.o.Rheigold a najbardziej pokrojem przypomina T.o."Hoveyi" tylko
zabarwienie igiel inne.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-04-16 10:13:15

Temat: Re: RE: ... thuja Sunkist ?
Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przewodnika,pokroj jej jest zblizony do Thuja occidentalis "Stolwijk"
> T.o.Rheigold a najbardziej pokrojem przypomina T.o."Hoveyi" tylko

Zaskoczyło mnie to co piszesz. W Szwecji gdzie pewien czas mieszkałam Sunkist
uchodzi za jeden z lepszych gatunków żywopłotowych. Mam z nim związane pewne
doświadczenia. W pierwszym roku mojego pobytu zapragnęłam posadzić żywopłot.
Radzono mi tuję właśnie Sunkist i jakąś inną, zieloną. Ale ja się uparłam i
wysadziłam, o zgrozo, niebieskiego cyprysika, bardzo ładnego BTW. To znaczy
ładny był latem, bo zimy nie przetrzymał. Na swoje usprawiedliwienie mam
tylko tyle, że miałam wtedy dużo mniej doświadczenia a dużo więcej pieniędzy
niż obecnie :-((((((
W następnym roku posadziłam Sunkista który o ile wiem rośnie szczęśliwie po
dziś dzień i nowi mieszkańcy go sobie chwalą. Rośnie nieco wolniej od innych
tuji ale jest bardzo gęsty i wymaga tylko lekkiego cięcia po bokach. U mnie
nigdy nie chorował i nie przemarzał
Pozdrawiam, Ewa.

4. Data: 2002-04-16 15:00:37

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaskoczyło mnie to co piszesz. W Szwecji gdzie pewien czas mieszkałam
Sunkist
> uchodzi za jeden z lepszych gatunków żywopłotowych. Mam z nim związane
[...]

Co kto lubi:
http://www.hort.net/gallery/view/cup/thuocsu/
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

zakwitly magnolie
Imprezy ogrodnicze w kwietniu
Różnica miedzy koniem a koniakiem???