Re: ROACCUTANE - a trądzik

From: "tomekp" <t...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ROACCUTANE - a trądzik
Date: Tue, 4 Nov 2003 22:32:42 +0100

Użytkownik "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości
news:bo8mpq$5tc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A propos - kto ci to GÓWNO przepisał? Niestety, sa w naszym kraju
_lekarze_,
> którzy trzepią kase na wypisywaniu leków _zalecanych_ przez
> _wsółpracujących_ z nimi perzedstawicieli medycznych. Żałosne...

Wydaje mi się, że masz zbyt radykalne podejście do tematu tego leku.
Roaccutane nie jest lekiem obojętnym dla zdrowia, ale przecież nie powinno
(!) się nim leczyć łagodnych postaci trądziku, tylko te oporne na inne
leczenie. Lekarz, proponując ten lek, powinien pocjentowi przedstawić
wszystkie za i przeciw i oczywiście zlecić wykonanie odpowiednich badań,
które, po podjęciu leczenia, powinny być regularnie powtarzane. Pacjent musi
też być uprzedzony o tym, że może zauważyć u siebie objawy depresji, co
powinien niezwłocznie zgłosić. Sam przeszedłem leczenie Roaccutanem. Była to
dla mnie ostatnia deska ratunku, bo mój trądzik był oporny na jakiekolwiek
leczenie i powstawały coraz głębsze blizny. Lekarz, który zaproponował mi tą
kurację, postepował tak, jak napisałem na początku. Rozpoczynając branie
leku wiedziałem, że z bardzo dużym prawdopodobieństwem będą przesuszały mi
sie błony śluzowe i oczy (dermatolog zaproponował środki zmniejszające te
niedogodności), że muszę co miesiąc wykonywać badania (lipidogram, enzymy
wątrobowe) itd. Objawów depresji ani osłabienia koncentracji u siebie nie
zauważyłem, zdałem w tamtym okresie maturę (nawet ustny polski nie
sprowokował myśli samobójczych:) i dostałem się na studia. Sumując, nie
poleciłbym tego leku, jeżeli nie spróbowano innych metod, ale nie
odbierałbym szansy na wyleczenie osobom, które mają poważny problem.

Pozdrawiam
tomekp