Re: Rację mają czy nie?

1. Data: 2007-04-18 17:25:03

Temat: Re: Rację mają czy nie?
Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie bronię Pana od zakładania trawnika.
Tylko zastanawia mnie który inwestor będzie
czekał na zinwentaryzowanie i zwalczenie
poszczególnych niepożądanych gatunków
występujących w miejscu w którym ma być
założony trawnik. Wybiera się pewne skrótowe
rozwiązania. Natomiast bardzo ważna jest
dalsza pielęgnacja trawnika. Tylko czy będzie to robił
Pan od zakładania?

Pozdrawiam
Krzysztof

2. Data: 2007-04-18 17:49:36

Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@o...pl napisał(a):
> [...]
> poszczególnych niepożądanych gatunków
> występujących w miejscu w którym ma być
> założony trawnik. Wybiera się pewne skrótowe

ale można powiedzieć iż zasadą jest (o ile stosuje oprysk na chwasty)
2-krotne stosowanie oprysku w odstępie np. 14 lub więcej dni

jasio p

3. Data: 2007-04-18 18:03:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f05lic$4mu$1@news.onet.pl jasio p
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> ale można powiedzieć iż zasadą jest (o ile stosuje oprysk na chwasty)
> 2-krotne stosowanie oprysku w odstępie np. 14 lub więcej dni

Hejka. Widzę, że jesteś chłopak z zasadami. ;-) Tylko powiedz skąd
bierzesz takie zasady?
Pozdrawiam regularnie Ja...cki

4. Data: 2007-04-18 18:10:57

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
A jakie jest uzasadnienie powtórnego wykonania
oprysku herbicydem po 14 dniach jeżeli przy
odpowiedniej dawce preparatu i optymalnej wielkości
opryskiwanych roślin efekt założony uzyskujemy
po 21 dniach.
Czyżby cena wykonania zlecenia?

Pozdrawiam
Krzysztof

5. Data: 2007-04-18 18:45:03

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>Nie bronię Pana od zakładania trawnika.
>Tylko zastanawia mnie który inwestor będzie
>czekał na zinwentaryzowanie i zwalczenie

Inwestor solidny i uczciwy :)

>Wybiera się pewne skrótowe
>rozwiązania.
>Natomiast bardzo ważna jest
>dalsza pielęgnacja trawnika. Tylko czy będzie to robił
>Pan od zakładania?

Jedynym słusznym rozwiązaniem jest pozostawienie trawnika w stanie
'niezagrażaącym' rabatom obok, nawet jeśli ich jeszcze nie ma. Dokładniej
mam na myśli chwasty trwałe, szczególnie perz, podagrycznik w pewnym stopniu
również. Te chwasty potrafią przenieść się z trwanika na rabaty i spędzić
sen z powiek właścicielowi. Mniemam, że właśnie te chwasty wylazły, skoro
'pan od ogrodów' twierdzi, że ich korzenie sięgają pół metra w dół i chce je
po raz drugi pryskać. Tylko po co narażał właściela na koszty i już posiał
trawę?
Z drugiej strony moze po prostu wykiełkowały razem z trawką różniaste
chwasty i obgadywany Pan chce popryskać nowy trwaniczek selektywnym
herbicydem na dwuliścienne, to byłby dobry pomysł i należałoby zwrócić Panu
honor :)

Kaśka

------
http://kasia1433.googlepages.com/home

6. Data: 2007-04-18 19:25:10

Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@o...pl napisał(a):
> Witam!
> A jakie jest uzasadnienie powtórnego wykonania
> oprysku herbicydem po 14 dniach

zauważ że napisałem po 14 lub więcej dniach
czas działania efektywnego herbicydów zamyka się zwykle do 21 dni

jeżeli przy odpowiedniej dawce preparatu i optymalnej wielkości
> opryskiwanych roślin efekt założony uzyskujemy
> [...]

jakie uzasadnienie? taki Roundap działa przez "wędrówkę" ;-)
od części zielonych/liście aż po korzenie, więc nie działa oczywiście
na nasiona w ziemi ;-)
trzeba im dać czas na skiełkowanie i wydostanie na powierzchnię

jasio p

7. Data: 2007-04-18 19:38:31

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
I właśnie dlatego nie czekamy aż wykiełkują następne
chwasty tylko przystępujemy do prac związanych
z przygotowaniem podłoża i zakładamy trawnik.
A jeśli tak bardzo boimy się nasion które zalegają
w podłożu możemy rozłożyć gotową darń.
Kiełkowanie chwastów będzie bardzo utrudnione
ze względu na trudność przerośnięcia intensywnie
pielęgnowanego trawnika.

Pozdrawiam
Krzysztof

8. Data: 2007-04-18 20:15:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f05r5g$ofp$1@news.onet.pl jasio p
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> zauważ że napisałem po 14 lub więcej dniach
> czas działania efektywnego herbicydów zamyka się zwykle do 21 dni

Hejka. Herbicydy kontaktowe też tak długo? :-)

> [...]
> na nasiona w ziemi ;-)
> trzeba im dać czas na skiełkowanie i wydostanie na powierzchnię

Mylisz się. Nasiona chwastów będą sobie spokojnie leżały w glebie.
Skiełkują dopiero gdy wzruszy się ziemię.
Pozdrawiam agrotechnicznie Ja...cki

9. Data: 2007-04-18 20:22:52

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
>>
> Mylisz się. Nasiona chwastów będą sobie spokojnie leżały w glebie.
> Skiełkują dopiero gdy wzruszy się ziemię.

Wodę lejesz?
;-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2007-04-18 21:20:48

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f05ut4$fje$2@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Wodę lejesz?
> ;-)

Hejka. A co powinienem ją łopatą przerzucać?
Pozdrawiam surrealistycznie Ja...cki

Masz stary basen, a chcesz oczko wodne
krokusy, zonkile, szafirki
Palma mrozoodporna?