Rak

1. Data: 2001-10-22 04:34:57

Temat: Rak
Od: "Witold Kępiński" <w...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Państwo,

Chciałbym zapytać jakie badania powinny przeprowadzać osoby w których
rodzinie wystąpiły przypadki raka. Opiszę sytuację:
Mojej żony Babci siostra miała raka piersi, który póżniej przerzucił się na
płuca, z kolei druga siostra Babci miała raka ucha, który również przerzucił
się na płuca. Mama żony ma guzki na piersi, które wycięto po podejrzeniu
raka. Na dodatek ma ona guzki na tarczycy - sprawa w toku. Żona jest młoda -
ma 26 lat. Chciałbym ją jednak uchronić i profilaktycznie wykonywać możliwe
badania w zalecanym terminie. Proszę kompetentne osoby o poradę, czy i jakie
postępowanie by doradzały. Za wszelkie sugestie serdecznie dziękuję.

Z poważaniem

Witold Kępiński

2. Data: 2001-10-22 09:56:01

Temat: Re: Rak
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Oct 2001, Witold Kępiński wrote:

> badania w zalecanym terminie. Proszę kompetentne osoby o poradę, czy i jakie
> postępowanie by doradzały. Za wszelkie sugestie serdecznie dziękuję.

przede wszystkim samobadanie piersi - co jest najwazniejszym tutaj
postepowaniem. W razie watpliwosci dalsza diagnostyka (USG, mammografia).
Byc moze wczesniej (z uwagi na duze zagrozenie rodzinne) wczesniej
niz to zaleca sie normalnie nalezaloby rozpoczac kontrolne badania
mammograficzne. Unikac palenia tytoniu i innych zwiazkow rakotworczych

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-10-24 19:12:34

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> [...]
>niz to zaleca sie normalnie nalezaloby rozpoczac kontrolne badania
>mammograficzne. Unikac palenia tytoniu i innych zwiazkow rakotworczych

Ze wzgledu na obciazenie rodzinne do rozwazenia byloby wykonywanie
regularnych badan USG piersi (np. co rok jesli nic niepokojacego by sie nie
dzialo). Robienie wczesniej niz sie zaleca mammografii raczej nic nie
wniesie o ile w piersiach dominuje tkanka gruczolowa.

T. Bandurski

4. Data: 2001-10-25 12:46:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Oct 2001, Tomasz Bandurski wrote:

> [...]
> dzialo). Robienie wczesniej niz sie zaleca mammografii raczej nic nie
> wniesie o ile w piersiach dominuje tkanka gruczolowa.

zgadza sie, urzedowo pierwsza mammografia powinna byc "niby" miedzy
35-40 r. zycia, w Polskiej praktyce jest to zwykle niestety pozniej,
stad warto byloby ja zrobic po prostu o czasie (a nie dopiero w wieku
50 lat). Co samobadania piersi, o czym mowilem, warto zwrocic uwage
na kontrowersyjny artykul w najnowszym "Lancecie", ktory zaczyna
poddawac pod watpliwosc skutecznosc samobadania w aspekcie zwiekszenia
przezywalnosci

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

Re: Re: Od poczynania do emigrowania
Konsekwencje brania antybiotyków 2-4 razy do roku
Nowotwór mózgu a leczenie niekonwecjonalne, prośba o informacje.
irydolog - pytanie bardzo pilne
Astma + polipy