Rak, pytanie

1. Data: 2003-08-12 14:21:23

Temat: Rak, pytanie
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak mozna by okreslic stan czlowieka, ktory nabawil sie tegoz nowotworu?
tj. czy jest to drazniacy bol, czy tez zupelnie nic nie czuc?

Zakladajac ze jest to bol, czy fakt, iz pomagaja antybiotyki i
ogolniedostepne leki moze byc podstawa do chocby czesciowego wykluczenia
prawdopodobienstwa raka?

Czy guzek np. na piersi musi oznaczac ten wlasnie nowotwor, czy tez moze
byc to cos innego?

pozdrawiam
J.

2. Data: 2003-08-12 14:41:59

Temat: Re: Rak, pytanie
Od: " Adam" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz <j...@o...pl> napisał(a):

> Jak mozna by okreslic stan czlowieka, ktory nabawil sie tegoz nowotworu?
> tj. czy jest to drazniacy bol, czy tez zupelnie nic nie czuc?

Przede wszystkim rak może mieć bardzo wiele lokalizacji - lokować sie prawie
we wszystkich narządach ciała. W niektórych lokalizacjach boli wcześniej, w
innych później, w innych - bywa że wcale.

> Zakladajac ze jest to bol, czy fakt, iz pomagaja antybiotyki i
> ogolniedostepne leki moze byc podstawa do chocby czesciowego wykluczenia
> prawdopodobienstwa raka?

Nie - zwykłe leki p/bolowe równiez moga usmierzyc bol nowotworowy. Jedyna
mozliwosc wykluczenia to porzadnie sie przebadac.

> Czy guzek np. na piersi musi oznaczac ten wlasnie nowotwor, czy tez moze
> byc to cos innego?
>
> Moze byc, a moze byc co innego - np. guzek tzw.lagodny. Przy stwierdzeniu
jakiegokolwiek guzka na piersi trzeba szybko to przebadac (mammografia, usg,
ew.biopsja) zeby wylapac ewentualny nowotwor w jak najwczesniejszym stadium,
poki mozna go jeszcze usunac i nie dal przerzutow.

Adam

3. Data: 2003-08-12 16:08:14

Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz" <j...@o...pl> napisał(a) tak:

> Czy guzek np. na piersi musi oznaczac ten wlasnie nowotwor, czy tez moze
> byc to cos innego?
>
> pozdrawiam
> J.

Można zrobić test na markery.

Jerzy

4. Data: 2003-08-12 18:52:22

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
>
> Zakladajac ze jest to bol, czy fakt, iz pomagaja antybiotyki i
> ogolniedostepne leki moze byc podstawa do chocby czesciowego wykluczenia

Niestety,tak sie nie da:(

> Czy guzek np. na piersi musi oznaczac ten wlasnie nowotwor, czy tez moze
> byc to cos innego?
Moze byc mnostwo rzeczy niekoniecznie rak. Niektore z nich nieleczone
prowadza do amputacji piersi. pozdrawiam
> J.
Prawdopodobienstwo ze to rak czyli zlosliwy-rosnie z wiekiem u kobiet jest
najwieksze po menopauzie
u mezczyzn nie wiem ale czasem tez wystepuje.

Oczywiscie znajac sytuacje, wiek, mozna by gdybac-ale...
najprosciej i najszybciej zrobic usg piersi o wynik mozna pytac przy
zabiegu.
Dlatego polecam chociaz nie zawsze otrzymuje sie wynik jednoznaczny
To mozna sie szybko przestac bac lub zaczac powaznie dzialac.W przypadku
raka czas ma kluczowe znaczenie.
Mamografia jest bardziej pewna ale na wyniki trzeba zwykle czekac.
wiem z autopsji ze czekanie jest najgorsze....
Tak czy inaczej szybko lekarz...
TMK

5. Data: 2003-08-12 19:14:23

Od: "yoa" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mamografia jest bardziej pewna ale na wyniki trzeba zwykle czekac.
> wiem z autopsji ze czekanie jest najgorsze....

W Warszawie na Wawelskiej 15 w PSESO(prywatna poliklinika Polskiej Fundacji
Europejskiej Szkoly Onkologii tel.659 88 51) na wynik czeka sie 15 min i od
razu lekarz podczas opisywania wyniku rozmawia z toba i bada. Trzeba tylko
chyba zapisac sie z wyprzedzeniem 1-2 dni.
Szybkosc najwazniejsza, to fakt.

6. Data: 2003-08-12 19:37:30

Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"yoa" <y...@o...pl> napisał(a) tak:

> [...]
tylko
> chyba zapisac sie z wyprzedzeniem 1-2 dni.

Jak się ma pospiech do faktu, że guz rośnie do stadium wykrywalnego
mammograficznie powstaje nawet kilka lat? Czy tu pośpiech rzedu kilku dni
jest znaczący?

Jerzy

7. Data: 2003-08-12 19:49:46

Od: "yoa" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak się ma pospiech do faktu, że guz rośnie do stadium wykrywalnego
> mammograficznie powstaje nawet kilka lat? Czy tu pośpiech rzedu kilku dni
> jest znaczący?

Sa rozne stadia rozwoju raka.
Jest czas w ktorym pospiech staje sie konieczny.
A poza tym, strach czasem powoduje, ze z kilku dni robia sie tygodnie,
miesiace, lata - zanim ktos pojdzie do lekarza.
A to juz nie jest obojetne.

8. Data: 2003-08-13 11:59:30

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy (Dusk) wrote:

> Jak się ma pospiech do faktu, że guz rośnie do stadium wykrywalnego
> mammograficznie powstaje nawet kilka lat? Czy tu pośpiech rzedu kilku dni
> jest znaczący?

Teoretycznie nie, ale w praktyce takie podejście inicjuje mechanizm
wiecznego odwlekania, bo skoro "wczoraj nie było za późno, to jutro też
jeszcze nie będzie za późno, a więc jutro ... [czyli nigdy]"

Jeśli już odkładać, to chociaż zanotuj sobie dokładnie datę, od kiedy
zacząłeś odkładać. Zazwyczaj po miesiącu okaże się, że jeszcze nic nie
zrobiłeś w tej sprawie (nie dotyczy to wyłącznie zdrowia, ale każdej
sfery życia).

A poza tym po co odkładać, skoro raczej małe są szanse dostać się od
zaraz (nawet w prywatnych zakładach do wybitnych specjalistów są
wielotygodniowe kolejki). Więc może od razu spróbuj się zapisać, a okaże
się, że do wizyty dojdzie za parę(naście) dni(tygodni).

Leszek

Krzepliwosc krwi
stomatolog
Hydromasaż perełkowy.