Rankign

21. Data: 2006-07-25 20:51:20

Temat: Re: Rankign
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz"

> Aha, i róże;)

Ło, to u mnie róże kaput. Nie ma nawet co focić do konkursu ...

:-(

Serdecznie Miłka

22. Data: 2006-07-25 21:30:14

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra"

> Zadziwiające, na mojej glinie jezówki dostają w kość więc podlewam.
(...)

Ja sądzę że moje rośliny do tej pory były rozpieszczane przez wybitnie
mokre warunki a tym roku moczę wszystko jak leci, nawet nie sprawdzam które
by dały sobie same radę bo widziałam nawet najbardziej odporne
oklapniętymi - oczywiście mam na myśli byliny bo trawnik czy dorosłe krzewy
to już mają się same o siebie troszczyć.
Tak więc dereń jadalny i szpaler bordowych perukowców nie podlewanych rośnie
bez zmian i tym roślinom u mnie daję wielkiego plusa :-)

Mam też klomb wybitnie słoneczny sukcesywnie powiększany usytuowany po
środku posesji. Jak się okazało z wywiadu okolicznego w tym miejscu
przechodził wąwóz z wodą spływającą z góry Telegraf. Kilka osobistych kretów
tam kopiących wydobywa wilgotną ziemie na powierzchnię. W tym też miejscu
rośnie chyba ponad dwumetrowa krwawnica i tyleż samo w poziomie
Sum&Substance. Rośliny z tego klombu rosną wyśmienicie : pełniki 5 sztuk,
wielosiły caeruleum i reptans, przywrotnik, rozwar, kukułka, klika host,
Carexy buchananii i muskingumensis Variegata, wiązówka bulwkowata Plena ( w
innym miejscy bardziej cienistym rubra i ulmaria podsychają), verbena
hastata (?), trzykrotki 3 kolory, prunella grandiflora, Euphorbia dulcis
'Chameleon', Buxus sempervirens 'Argenteo-variegata', dębik i betonica ...

A już taki najbardziej odporny skurkowaniec to ten tfu tfu irys
syberyjski - zakała rodziny ;-)))

Niemniej jednak, róże to w tym roku totalna klapa - pomimo podlewania i
cienia rzucanego przez dom w godzinach największej spiekoty. Chyba słońce
rano a potem wieczorem daje im w kość. Nawet liście mają skarlone.

Serdecznie Miłka

PS.: U sąsiada wody na jedną drenę i już widzę jak go serce boli gdy
widzi mnie przypinającą się do studni domowej na zmianę z ogrodową :-(

23. Data: 2006-07-26 08:08:05

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
>
> Ciekawe, dlaczego? nie podobają Ci się?

Wręcz przeciwnie ! Tylko to znaczy, że będę mieć ich mniej.

Pozdrawiam
Baśka

24. Data: 2006-07-28 19:38:04

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Jul 2006 23:30:14 +0200, Miłka napisał(a):

> A już taki najbardziej odporny skurkowaniec to ten tfu tfu irys
> syberyjski - zakała rodziny ;-)))

Moje irysy też mają się dobrze, tyle że rosną na rabatach a tam czasem
podlewam.
Na pewno pancerne są hibiskusy i bukszpany, obserwuję za blokiem - tam nikt
nie podlewa na dodatek pod spodem idą rury od CO.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/