Raport MAK

641. Data: 2011-01-23 23:24:24

Temat: Re: Raport MAK
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> Dzięki za troskę, ale wiem jak mam to odczytywać, vB.
>

> A to twoje poczucie, że lubisz i umiesz żyć z polskim burdelem
> nigdy cię nie zawodzi?

Gdybym coś takiego utrzymywał byłbym chyba mocno na bakier z
rzeczywistością.

vB

642. Data: 2011-01-23 23:58:57

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie doświadczenie jak konferencja MAK-u musiało
wyzwolić w tobie emocji.

Jak się poczułeś?
Czułeś jakby ktoś ci napluł w twarz?
A może w serce?
W duszę?

A może poczułeś złość?

--
CB

643. Data: 2011-01-24 00:35:24

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> Takie doświadczenie jak konferencja MAK-u musiało
> wyzwolić w tobie emocji.
>
> Jak się poczułeś?
> Czułeś jakby ktoś ci napluł w twarz?
> A może w serce?
> W duszę?
>
> A może poczułeś złość?

?????

Dziwne wnioski. Ruscy bardzo rzetelnie zbadali "polską" część
odpowiedzialności - w sumie za darmo zrobili kawał pracy - który i tak
trzeba było zrobic, nawet trzeba ich za to docenić. Akcentowanie 0.6
promila u Błasika wydało mi się jednak jakimś chwytem propagandowym -
coś takiego wzbudziło moje podejrzenia co do chęci rzucenia mediom na
żer jakiegoś gorącego tematu aby przeoczyły to czego w tym raporcie nie
było.

Uważnie słuchałem też polskich ekspertów - zwłaszcza Klicha, którego
próby dostania od Rosjan róznych danych jak i opisy problemów jakie miał
z nimi (pisał o tym Trener i ja też co nieco), kazały mi zwątpić w pełny
obiektywizm przedsięwzięcia MAK. To, że pewnych rzeczy nie dali jest w
istocie wkurzające, ale to chyba naturalny skutek rozbijania samolotów u
ruskich. ZaWSZE robili co chcieli i z nikim kto nie dysponował REALNĄ
SIŁĄ nigdy się nie liczyli. To w sumie smutne.

Sądzę jednak, że to co Rosjanie chcą ukryć, to właśnie ichniejszy
burdel. Nawiasem, nawet nie jestem przekonany, że powinniśmy miec do
nich pretense o ich burdel - to tak jakbyśmy obudzili się rano i zaczeli
tupać nóżką i domagać aby świat był inny niz jest. Ruskie mówią: chcecie
do nas latac na dziwne lotniska? Chcecie mieć potem pretensje, że mamy
tam burdel? A won. To nasz burdel. Chcecie latać u nas to pogódźcie się
z burdelem.

Jeśli coś budzi jakieś moje emocje, to to, że przez GŁUPOTĘ zginęło
sporo "dobrych ludzi", emocje budzi ból jaki widzę na ich twarzach gdy
rozmawiaja z nimi dziennikarze. W moim wieku jest się już po kilku
śmierciach bliskich osób więc dokładnie wiem jak się czuja.

pozdrawiam
vonBraun

644. Data: 2011-01-24 00:37:22

Temat: Re: Raport MAK -errata
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun wrote:
/.../na ich twarzach /.../
na twarzach ich bliskich
vB

645. Data: 2011-01-24 01:01:23

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o twoją 1-szą reakcję emocjonalną po obejrzeniu
relacji z konferencji MAK.

Byłeś smutny, zły, czułeś się zhańbiony?
Emocje, które wzbudził w tobie raport MAK.

A może nic nie czułeś?

646. Data: 2011-01-24 01:19:28

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> Chodzi mi o twoją 1-szą reakcję emocjonalną po obejrzeniu
> relacji z konferencji MAK.
>
> Byłeś smutny, zły, czułeś się zhańbiony?
> Emocje, które wzbudził w tobie raport MAK.
>
> A może nic nie czułeś?

Raport nie zranił moich uczuc patriotycznych, bo nie lokuję ich w
miejscach których dotyczył.

To co czułem to pewien ZAWÓD bo Rosjanie mogli opisać swoją stronę
odpowiedzialności, tymczasem wykorzystali swoje "terytorialne" prawo do
śledztwa aby tego nie zrobić. Nie był to jednak zawód "miłosny" :-) bo
dawałem tak 60/40 że będą dość "honorowi" aby to zrobić. Stracili trochę
szacunku, którym ja i podobnie myślący ludzie na całym świecie mogli by
ich za to obdarzyć. Dla nich jest on nieistotny - nadal nie rozumieją,
że szacunek daje coś więcej niz siła.

pozdrawiam
vonBraun

647. Data: 2011-01-24 15:06:34

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stracili trochę (emocjonalnie), ale chyba i trochę zyskali
(racjonalnie), jeśli dobrze odczytałem to co przedstawiłeś
w poprzednim poście.

A mnie "sprawa MAK" uderzyła profesjonalizmem w stylu,
który utożsamiam z kulturą zachodnią.
Tzn tym, że najlepsi (w danej dziedzinie) są tam postawieni
najwyżej w strukturach organizacyjnych (MAK, kontrolerzy).
Rosjanie nie mają zahamowań, aby wystawiać najlepszych
w roli "figur" - nigdy, przenigdy bym ich o to nie podejrzewał.
Notabene: widziałem to w kontaktach z osobami z zachodu.

U nas komisja Millera działa w stylu rodzimym: w 1-szo
i 2-go planowych rolach "figur" występują kompletni idioci,
a ci którzy byliby w stanie stawić czoła Morozowowi, czy
Anodinie okupują pozycje "sierotek", które się ekploatuje,
albo które nieoficjalnie dostarczają niesamowitych informacji
złaknionemu ich "ludowi".

Jesteśmy w tym z 20-30 lat nawet Rosją pod tym względem
i jest to dla mnie wstrząs.

Tacy jesteśmy dumni z tego, iż pozostajemy "zieloną wyspą",
ale jak się żyje na poziomie jaki mamy w PL to chyba nie ma
za bardzo z czego już spadać jeszcze niżej, a w każdym razie
byłoby to chyba nawet całkiem niełatwe.
W tym sensie prawdopodobnie skutki kryzysu światowego
dotknęły nas w takim samym stopniu jak m.in. republiki
bananowe, i doprawdy nie wiem czy powinniśmy być z tego
aż tak bardzo dumni jak niejednokrotnie obserwuję.
Gdzie Rzym, a gdzie Krym, niejako.

BTW widziałeś najnowsze filmy na YT nt konfliktu zbrojnego
pomiędzy Gruzją i Rosją?
Szkoda, że radykalna zmiana oceny całego cywilizowanego
świata wobec Gruzji w tamtym konflikcie, jak również działań
rosyjskich, nie odbiła się tak szerokim echem medialnym
jak "agresja", której ofiarami byli rzekomo Gruzini.

W tego typu sprawach jesteśmy również ze 20 lat za Rosjanami,
ale to mnie akurat nie uderzyło szczególnie.

Kolejna rzecz jaką chciałbym zauważyć: zawód, brak honoru
i w konsekwencji umiarkowany brak szacunku to prawdopodobnie
jedne z najczęstszych uczuć jakie towarzyszą Rosjanom
w relacjach z Polską i Polakami w najnowszej historii.
Nie wydaje mi się, abyśmy mogli cokowiek zarzucić pod tym
względem Rosjanom - po prostu nie mamy do tego żadnych
podstaw.

648. Data: 2011-01-24 15:21:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

... i to zarówno emocjonalnych jak i nawet racjonalnych.

--
CB

649. Data: 2011-01-24 15:40:29

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A słyszałeś jak to było z delegowaniem Klicha na akredytowanego
przy MAK?

Polskie "figury" pojechały do Moskwy i zabrały ze sobą różnych
~ekspertów, których mieli "pod ręką", aby spotkać się z Rosjanami,
wśród których byli eksperci rosyjscy.
Był wśród nich Morozow i to on najpierw z nim gadał (nie było
widać nikogo z Polski z kim miałby o czymkolwiek gadać),
a następnie zaproponował mu udział w konferencji świeżo
powołanej komisji MAK, na której ogłosił Klicha polskim
akredytowanym przy MAK.

I tak udało się Klichowi pełnić funkcje, która nawet dla niego
była zaskoczeniem.

Reasumując: to Morozow wyznaczył Klicha na polskiego
akredytowanego przy MAK.

I w ten sposób "wystawiliśmy" tarpana aby współpracował
z rasowym półkrwi anglo-arabem, który czuje że żyje
i prycha z rozkoszą biorąc przeszkody, przy których
pełnej krwi arab wymiękłby ze 3-razy, że tak metaforycznie
się wyrażę.

--
CB

650. Data: 2011-01-24 16:24:48

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-23 23:32, Frank Einstein pisze:

> No wiesz, na pierwszy rzut oka ciężko może niekiedy się zorientować,
> czy jakaś sytuacja, osoba czy kwestia się nie zmieni w jakimś dość
> znośnym kierunku, kiedy jednak się powtarza lub można już się
> zorientować, że będzie się powtarzać, to po co brnąć w jakieś
> bagienko i płacić za to swoim samopoczuciem?

Racja, pod warunkiem że zamierzasz zmieniać coś u innych, a nie siebie.
To zdaje się ma być Twoja działalność, nie moja. ;)

Ewa

DLA S.
MOIM KOBIETOM
Śmiech z przerażenia.