Re: Ratunku, chcą mnie zrandapować

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Ratunku, chcą mnie zrandapować
Date: Sat, 2 Sep 2017 12:18:27 +0200

s...@g...com napisał:

> Heh, widać ze zagrody z kurami to Ty i Jarosław nie widzieliście.
> Ani z gęśmi czy kaczkami.
> Akurat nie mam pod ręką takiej hodowli bo bym zrobil zdjecie, ale
> pewnie nawet ono by was nie przekonało. Takie zagrody miałem okazje
> obserwować parukrotnie.

Nie wiem ile razy miałem okazję obserawoać kury, gęsi i kaczki w
zagrodzie, ale na pewno więcej niż parukrotnie. Epistemologicznie
te moje obserwacjie nie wnoszą jednak nic do tego, co widział w
okolicy prelegent zagajający wątek.

> Jak zagroda duża i ptactwa za mało to zarasta perzem. Jak za mała
> i ptaki wyjedzą całą trawe to zostawiają np. pieciornika gęsiego
> i krwawnika.

Wniosek, że stopień zakurzenia powierzchni powinien być wyższy od
krytycznego, wydaje się oczywisty. Natomiast na podstawie wcześniejszych
obserwacji można postawić hipotezę, że lokalizacja zagrody nie pokrywa
się z obszarem występowania pięciornika gęsiego i krwawnika.

> Tak czy siak ładne łąki to widziałem tylko po krowach i koniach,
> No i owce jako tako dbaja o trawe ale trzeba zadbać aby nie pasły
> sie długo w jednym miejscu bo też wyżrą do ziemi...

Tego typu użytki zielone nazywa się pastwiskami. Jeśli ktoś planuje
na tym obszarze również inne rodzaje aktywności, to w przypadku krów
powinien brać pod uwagę tzw. uplackowienie terenu. Owce mają tę zaletę,
że przy intensywności zgryzania zblizonej do optymalnej, problem ten
w ogóle nie jest uciążliwy.

> No nic, nie mój trawnik nie mój problem. Pewnie wiecie lepiej :)

Wiemy lepiej, bo czytamy co kto pisze: tu nie chodzi o trawnik.

Jarek

--
Jest! Widzę. Droga, chyba na Ostrołęke. Jak się nazywał ten facet? Na Si?