Rdza gruszy

1. Data: 2006-05-04 19:15:07

Temat: Rdza gruszy
Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to możliwe, że silne mrozy (minus 35C) spowodowały wygubienie
grzyba, co rdzą zaraża? Miałem w tym roku wyciąć gruszę zarażoną rdzą,
ale patrze i na razie listki zielone bez śladu rdzy...
--
Guru

2. Data: 2006-05-04 21:02:35

Temat: Re: Rdza gruszy
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6jkk521a07skv37k2grvjf2ltv2amdq177@4ax.com Guru
<g...@g...pl> napisał(a):

> Czy to możliwe, że silne mrozy (minus 35C) spowodowały wygubienie
> grzyba, co rdzą zaraża? Miałem w tym roku wyciąć gruszę zarażoną
> rdzą, ale patrze i na razie listki zielone bez śladu rdzy...

Hejka. Nie ciesz się za wcześnie. Dlaczego chcesz wycinać grusze skoro
na rdzę wystarczą opryski wykonywane przeciw parchowi. :-)
Pozdrawiam umiarkowanie Ja...cki

3. Data: 2006-05-04 21:28:10

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 May 2006 23:02:35 +0200, "Dirko" <d...@n...pl> wrote:

> [...]
>
> Hejka. Nie ciesz się za wcześnie. Dlaczego chcesz wycinać grusze skoro
>na rdzę wystarczą opryski wykonywane przeciw parchowi. :-)

A bo ktos mi na grupie rok temu powiedzial, ze jak rdza, to ciąć :-)

4. Data: 2006-05-04 23:18:07

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> A bo ktos mi na grupie rok temu powiedzial, ze jak rdza, to ciąć :-)

Moon miał ten problem i tam Dirko opisał co trzeba zrobić:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.ogrody&aid=3639
5967
Idziesz na łatwiznę?
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2006-05-05 08:52:51

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rdzę łatwo wytępić np: 3x oprysk Saprolem.

6. Data: 2006-05-05 19:01:36

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 May 2006 01:18:07 +0200, "skryba" <z...@o...pl> wrote:

>Użytkownik "Guru" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

>Moon miał ten problem i tam Dirko opisał co trzeba zrobić:
> [...]

Nie. Ale stwierdzam, że rację mają ci, którzy twierdzą, że tu
przeważnie dostaje się odpowiedzi nie na temat;-)
Nie pytałem czym zwalczać rdzę, tylko czy grzyb ją powodujący mógł
wyginąć podczas tegozimowych mrozów.

7. Data: 2006-05-05 19:31:16

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:948n52pmnajb4afg24jfi017mnb2078m6o@4ax.com Guru
<g...@g...pl> napisał(a):

> Nie. Ale stwierdzam, że rację mają ci, którzy twierdzą, że tu
> przeważnie dostaje się odpowiedzi nie na temat;-)
> Nie pytałem czym zwalczać rdzę, tylko czy grzyb ją powodujący mógł
> wyginąć podczas tegozimowych mrozów.

Hejka. Na temat to jest w podręcznikach itp. ;-)
Pozdrawiam namiarowo Ja...cki

8. Data: 2006-05-05 22:21:52

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 May 2006 21:31:16 +0200, "Dirko" <d...@n...pl> wrote:

>W wiadomości news:948n52pmnajb4afg24jfi017mnb2078m6o@4ax.com Guru

> Hejka. Na temat to jest w podręcznikach itp. ;-)
> Pozdrawiam namiarowo Ja...cki

O budowie satelitów i statków kosmicznych też są książki, ale jak
ktoś pyta grzecznie to odpowiadam bez odsyłania do googla ani do
bibliotek, bo wg mnie wlasnie do tego m.in. służy usenet
http://groups.google.pl/group/pl.rec.radio/browse_th
read/thread/eaa4dd3ab2c3b37c/e7b22af9b6da9044?lnk=st
&q=cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci+telemetria+guru&rnum=1&h
l=pl#e7b22af9b6da9044

9. Data: 2006-05-06 04:07:54

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Guru wrote:

> Nie. Ale stwierdzam, że rację mają ci, którzy twierdzą, że tu
> przeważnie dostaje się odpowiedzi nie na temat;-)
> Nie pytałem czym zwalczać rdzę, tylko czy grzyb ją powodujący mógł
> wyginąć podczas tegozimowych mrozów.

Odpowiem Ci częściowo na temat. Konkretnie o rdzy gruszy nic
nie wiem poza tym, co wygooglowałem (a propos - czy masz w
pobliżu jałowce?), ale moja jabłonka, jak i jabłonka sąsiada,
ma co roku liście czymś porażone. Młode listki pojawiają się
jednak zdrowe i dopiero po dłuższym czasie na liściach widać
plamki. Plamki są coraz większe i jesienią wygląda to już
bardzo nieciekawie.

Morał jest taki - to, że teraz liście są zdrowe, nie musi
świadczyć o tym, że grzyb wyginął.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2006-05-06 05:25:22

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeważnie dostaje się odpowiedzi nie na temat;-)
> Nie pytałem czym zwalczać rdzę, tylko czy grzyb ją powodujący mógł

Odpowiedziałem na drugi Twój post w wątku. A tam już zaistniało
domniemanie, że wytniesz gruszę. Nie widząc takiej konieczności
odpowiedziałem tak by grusza rosła nadal.
Czy jesteś pewien, że odpowiedź moja była nie na temat?
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

judaszowiec i takie tam wątpliwości