Aukcja - Roho Low Profile.

31. Data: 2004-04-10 22:19:36

Temat: Re: Aukcja - Roho Low Profile.
Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JB" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
news:039a.0000004b.4077c930@newsgate.onet.pl...

> Panie Góral!
> To jest SPAM w czystej postaci!
> Pomijam już zasady netykiety i regulamin Allegro, jeśli chce pan
zamieszczać
> takie ogłoszenia na grupie to proszę mieć odrobinę przyzwoitości i
poprzedzać
> wiadomość napisem : [SPAM]

Niektórzy uczenie, którzy nie lubią głupków, twierdzą że nie :P

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

32. Data: 2004-04-10 22:25:10

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JB" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

> Panie Góral!
> To jest SPAM w czystej postaci!

Niektórzy uczeni na tej grupie, którzy nie lubią głupków, twierdzą że nie :P

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

33. Data: 2004-04-13 06:07:24

Temat: Re[2]: Aukcja - Roho Low Profile.
Od: "Stefan K." <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj JB,

W Twoim liście datowanym 10 kwietnia 2004 (12:15:13) można przeczytać:
gdy Goral informowal(!) ) a dokladnie :

J> Panie Góral!
J> To jest SPAM w czystej postaci!

Czy moglby Pan to jakos udowodnic ? Bo stawianie jedynie wykrzyknikow
jest naprawde malo przekonywujace.

J> Pomijam już zasady netykiety

Tak, to prosze podac jaka "zasada netykiety" zostala naruszona :)

J> i regulamin Allegro, jeśli chce pan zamieszczać
J> takie ogłoszenia na grupie to proszę mieć odrobinę przyzwoitości i poprzedzać
J> wiadomość napisem : [SPAM]

J> wtedy będzie to do przełknięcia

O nie, bo wowczas oznaczloby to przyznanie sie do winy. Jesli jednak
takowej nie ma a jak sam Pan widzi sa odmienne glosy w sprawie (czy to
spam czy nie) to nie ma mowy o oznaczaniu informacji, jak najbardziej
zwiazanej z tematyka grupy !!!) , slowem spam. Niemniej pomysl oznaczania
jak najbardziej popieram ale do tego celu wystarcza slowa wlasciwie
zwiazne z trescia informacji a wiec slowa "aukcja" , "Allegro".

--
Pozdrowienia,
Stefan K.

34. Data: 2004-04-13 20:13:30

Od: "Stefan K." <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupe,

W liście JB (g...@p...pl) datowanym 10 kwietnia 2004 (12:15:13)
można bylo przeczytać:

> [...]
J> takie ogłoszenia na grupie to proszę mieć odrobinę przyzwoitości i poprzedzać

Panie JB !

Oto Panski list :

-------
From: "gedeon" <g...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: UŻYWANY WÓZEK TOP END DO MARATONU TANIO
Date: 14 Aug 2003 20:27:25 +0200

Witam.
Mam do sprzedania wózek do maratonu TOP END Eliminator rocznik 1996.
Bardzo mało używany (dla mnie zbyt mały). Szerokość siedzenia 34cm.
Dobra cena.
Zainteresowanych zapraszam na priva.
-------

I ktos tu poucza co to jest spam ?
Widze cienko u Pana z obiektywizmem.

:)))

Z tego co jest w archiwum NIKT Pana wowczas nie przepedzil i nie
potraktowal tego jako SPAM. Heh, nawet nie straszyl ze gdzies
zakabluje.

Jak dla mnie to sie Pan mocno skompromitowales !

Uwazam ze gdy ma sie gorszy dzien lepiej pojezdzic na rowerze

--
Pozdrowienia,
Stefan K.

PS I jak tu nie byc cietym ...

35. Data: 2004-04-15 16:52:12

Temat: Re: Re[2]: Aukcja - Roho Low Profile.
Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan K." <s...@...pl> napisał:

> [...]
> gdy Goral informowal(!) ) a dokladnie :

> Czy moglby Pan to jakos udowodnic ? Bo stawianie jedynie wykrzyknikow

Polecam lekture fragmetu dotyczacego Regulaminu serwisu Allegro,
wyjasniajacego, kiedy to Uzytkownik serwisu rozmija sie z owym Regulaminem:

"Zawieszenie konta Użytkownika jest na ogół konsekwencją naruszenia zasad,
które obowiązują na Allegro (a w szczególności Regulaminu Allegro). (...)
Najczęściej występujące powody zawieszenia konta:
- niepełne lub nieprawdziwe dane kontaktowe (imię/nazwisko, firma, adres,
numer telefonu),
(...)
- wysyłanie ofert handlowych do innych Użytkowników bez ich wcześniejszej
zgody i inne rodzaje tzw. spamu,"

I moze jeszcze pare uwag z etykiety usnetu
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

"Niedopuszczalne jest posługiwanie się listami/grupami dyskusyjnymi w celach
komercyjnych z wyjątkiem list/grup o takim właśnie przeznaczeniu
[pl.ogloszenia.*, pl.praca.*, hierarchia *.biz*].
Także do wysyłania ogłoszeń niekomercyjnych, zaleca się używanie grup
pl.ogłoszenia.* a tylko w wyjątkowych okolicznościach można je posłać na
grupę o tematyce zgodnej z tematyką anonsu."

Teraz wystarczy odpowiedziec na pytanie, czy ogloszenie bylo komercyjne, co
jest raczej pytaniem retorycznym.
Pozdrawiam
Misia

36. Data: 2004-04-15 20:17:25

Temat: Re[4]: Aukcja - Roho Low Profile.
Od: "Stefan K." <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Misia,

Odpowiadasz w swym liście datowanym 15 kwietnia 2004 (18:52:12):

po tym jak pytalem JB (!!!)

Rozumie ze to ad vocem ktorego nie otrzymalismy ;-)

> [...]

M> (...)
M> - wysyłanie ofert handlowych do innych Użytkowników bez ich wcześniejszej

Czy podanie linku do jakiejs oferty jest ogloszeniem ?
Bardzo ciekawe. Baaardzo !

> [...]

M> grupę o tematyce zgodnej z tematyką anonsu."

M> Teraz wystarczy odpowiedziec na pytanie, czy ogloszenie bylo komercyjne, co

No wlasnie, bo nie bylo to ogloszenie tylko link :)
Nie nastapilo cos co lezalo u podstaw powstania takich a nie innych
zapisow Netykiety a mianowicie nie nastepuje w ten sposob tzw
zapychanie lacz poza tym slowo aukcja czy Allegro latwe jest do
odfiltrowania. Oczywiscie jesli informujacy o aukcjach beda
sie konsekwentnie trzymac tych slow kluczowych.

Napewno zauwazylas ze pikanterii dodaje tu fakt ze JB sam spamowal i to
jest tu najciekawsze . O tak :

-------
From: "gedeon" <g...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Date: 14 Aug 2003 20:27:25 +0200

Witam.
[...]

a teraz oburzony krzyczy: SPAM wykrzyknikujac do tego kwieciscie

Poza tym przytaczalem tez zasady ktore sami ustaliliscie :

"Reguly proste i czytelne :

1. To nasza (Wasza) grupa
2. Tu mozemy mowic o wszystkim
3. Szczegolnie wazne sa sprawy mogace nam sluzyc.

i dlatego powyzszy, ewidentny i czysty w 100% spam nie jest tu spamem.
Tak jak i, naprawde ladnie (nienachalna, nienamolna, jednorazowa itd
itd) podana, informacja przez p.Gorala."

( From: "Stefan K." <s...@...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re:Wesolych
Date: Tue, 13 Apr 2004 08:25:09 +0200

W zwiazku z czym wszelkie pohukiwania Regulaminami i Netykietami sa
bez sensu. Wolno(s)c Tomku w swoim domku. Wlasnie dlatego ze oferta
dotyczyla Waszych spraw. Byla przysluga umozliwiajaca kupienia czegos
dla siebie i to na aukcji. Elegancka forma zaproszenia byla tu atutem.
Dla trolli zagrodowych jednak pozywka coz, wyszlo na to ze niestrawna
bo brzuch trolla nie znosi zbyt wykwintnie podanej potrawy gdyz kwachu
w nim za duzo ;-) (to moja teoria w zwiazku z pracami nad zyciem
trolla wozkowego ( in validus vulgaris) ktora mam juz na ukonczeniu)

A w ogole nie prosciej bylo sie odniesc do mojego listu :

From: "Stefan K." <s...@...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re[3]: Wesolych
Date: Wed, 14 Apr 2004 08:15:42 +0200

... stanowiska opisanego w serwisie

http://www.vagla.pl/index.htm

"Elementem towarzyszącym spammingowi jest nachalność nadawcy w
oferowaniu swoich usług. Można więc założyć iż mamy do czynienia z
reklamą uciążliwą w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji. Art. 16 niniejszej ustawy wśród czynów
nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy wyróżnia reklamę, która
stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności. (...)przez uciążliwe
dla klientów nadużywanie (...) technicznych środków przekazu
informacji. Przy kwalifikacji spammingu jako czynu niedozwolonej
konkurencji istotne są więc dwie przesłanki:
- naruszenie sfery prywatności, które musi być istotne;
Nie każda oferta reklamowa przesłana na naszą skrzynkę pocztową będzie
istotną ingerencją w sferę prywatności. Wszystko zależy od
okoliczności w jakich została ona wysłana. Pojedynczy e-mail w
zasadzie nie będzie uznany za taką ingerencję. "

... i w koncu konkluzji w tym liscie zawartej ?

"To tylko moj pomysl dla Was, jakis kierunek wytyczajacy EOT ;-) "

:)

M> Pozdrawiam
M> Misia

milo mi bylo

--
Pozdrowienia,
Stefan K.

37. Data: 2004-04-17 13:12:40

Temat: Re: Re[4]: Aukcja - Roho Low Profile.
Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan K." <s...@...pl> napisał:

> Witaj Misia,
>
> Odpowiadasz w swym liście datowanym 15 kwietnia 2004 (18:52:12):
>
> po tym jak pytalem JB (!!!)

Ot - zwykla chec jasnego zdefiniowania pewnych pojec.

[...]

(...)

> Czy podanie linku do jakiejs oferty jest ogloszeniem ?
> Bardzo ciekawe. Baaardzo !

Ano ciekawe. Znowu pozwole sobie na cytat:
"Terminem SPAM określa się wiadomość przesłaną do jednego bądź wielu
adresatów (często wielokrotnie). Sam kontekst oraz treść wiadomości nie są
tutaj istotne (mogą to być zaproszenia do wzięcia udziału w promocji,
zrobienia zakupów w Internecie lub poparcia partii w wyborach itp.). Liczy
się bowiem to, że adresat nie jest zainteresowany taką wiadomością, a często
w sposób wyraźny protestuje przed jej przyjęciem.
Reasumując, spam to:
Nie zamówiona propozycja zawarcia umowy, oferta handlowa, reklama,
ogłoszenie,
List wysłany masowo do większej ilości osób nie zainteresowanych tematem,
Wszelkiego typu łańcuszki szczęścia,
Fałszywe powiadomienia o wirusach rozsyłane przez e-mail,
Nie zamawiane linki, filmy, zdjęcia lub propozycje odwiedzenia stron WWW,
Informacje jak szybko zarabiać w Internecie. " http://home.pl/spam/
Nie zamawiane wiec linki sa rowniez spamem. Dla mnie to oczywiste.
Inna sprawa, czy grupa zgadza sie na otrzymywanie tego typu spamu.
Teoretycznie, aby wszystko bylo zgodne z prawem, nadawca powinien nawet
zapytac osoby czytajace grupe, o to, czy chca otrzymac takiego linka.

[...]

> [...]
> odfiltrowania. Oczywiscie jesli informujacy o aukcjach beda
> sie konsekwentnie trzymac tych slow kluczowych.

Tu nie chodzi tylko o zapychanie lacz, lecz rowniez o reklame na koszt
odbiorcy.
Za lacze z netem placi rowniez odbiorca, on wykonuje pewne czynnosci, ktore
pochlaniaja jego czas, a czas to pieniadz ;))
Hmmm, nawet "filtrowanie" wiadomosci moze byc uznane za koszt odbiorcy. Z
filtrami roznie bywa, szczegolnie gdy samemu jest sie niedoswiadczonym
internauta i uzytkownikiem np. serwisu allegro.

[...]

> [...]
> Tak jak i, naprawde ladnie (nienachalna, nienamolna, jednorazowa itd
> itd) podana, informacja przez p.Gorala."

No wg mnie p. Goral zlamal Regulamin Allegro, bo tak te sprawe, z tego co
wiem, traktuje sam serwis.
To, czy zlamal Regulamin grupy to juz nieco inna kwestia, bo grupa moze
oczywiscie chciec otrzymywac tego typu informacje. Ale nalezaloby to byc
moze zapisac w owych jasnych i czytelnych regulach.

[...]

> [...]
> okoliczności w jakich została ona wysłana. Pojedynczy e-mail w
> zasadzie nie będzie uznany za taką ingerencję. "

Od 2003 roku mamy przeciez Ustawe o swiadczeniu uslug droga elektroniczna a
od 2000 r. Ustawe o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, a tam
np. taki art.:
"Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
konsumenta."
Tyle odniesienia... sie.
Pozdrawiam
Misia

troche nie smaczne
renta socjalna + praca na 1/2 etatu + bycie studentem
ADA DYSPUT KONTRA WALDEMAR PISECKI
wstawienie zęba
Niepelnosprawny w wiezieniu