Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...

71. Data: 2003-10-20 12:07:16

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Oct 2003, Tomasz wrote:

> Czy nie uwazasz że Twoja wypowiedź jest stronnicza?

nie, poniewaz jesli nie zglasza sie do mnie ani jeden pacjent
tak wyleczony to siegam do Evidence Based Medicine aby dowiedziec
sie czy ktos inny wyleczyl kogos w ten sposob to znaczy czy byl
wiarygodny research w tej dziedzinie. Jesli nie bylo to nie
mam podstaw pajentowi rekomendowac takiej metody leczenia.
Zeby cos komus rekomendowac musze miec do tego podstawy.
To ze sa osrodki, ktore tak lecza
to nie wystarcza tym bardziej, ze oficjalne standardy przestrzegaja
przed takimi dietami.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

72. Data: 2003-10-20 13:04:50

Temat: Re: Re[2]: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...
Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> trzeba zrobic na duzym materiale porownawcze badania
> "dieta optymalna" versus "insulina" i obserwowac pacjentow
> co najmniej 15 lat a w toku badania oceniac smiertelnosc, zachorowania
> na choroby ukladu krazenia, inne powiklania i jakosc zycia.
> Jesli komisja etyki to zatwierdzi to prosze bardzo.

no to dlaczego ich się nie robi ???? to nie jest zadanie dla "garstki"
ludzi

Zrobicie jako
> bezposrednio zainteresowani takie badania i juz. Jesli wyjda
> dobre wyniki potwierdzone przez niezaleznych badaczy - jestescie
> zwyciezcami!

"My" nie jesteśmy zainteresowani robieniem badań, "My" czyli ludzie którzy
dzięki DO odzyskali zdrowie , obowiazek przeprowadzenia takich badań ciąży
na "medycynie" "My " mamy uzasadnione pretensje do świata nauki że takich
badań nie robi , "My" musieliśmy znaleźć DO , a powinno być powiedziane że
istnie taki sposób , myślisz że Kwasniewski ukrywa wyniki oddziaływania
żywienia optymalnego na ludzi ???

Slawek

73. Data: 2003-10-20 13:16:29

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn0mbn$jfq$...@i...gazeta.pl,
slawek <slawekopty(usun)@gazeta.pl>:

> no to dlaczego ich się nie robi ???? to nie jest zadanie dla "garstki"
> ludzi

Pisaliscie (przepraszam za liczbe mnoga) ostatnio o 100 lekarzach
propagatorach DO. No wiec?

--
Robert

74. Data: 2003-10-20 13:42:44

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:bn0n8o$n5s$1@topaz.icpnet.pl...
> bn0mbn$jfq$...@i...gazeta.pl,

> Pisaliscie (przepraszam za liczbe mnoga) ostatnio o 100 lekarzach
> propagatorach DO. No wiec?

No więc co oni mają zrobić , przeprowadzic zadowalające badania ??? leczyc
ludzi w międzyczasie i udowodnić że leczą ?? nie sądzisz chyba że nie
prowadzą żadnej dokumentacji pacjentów która może stać się w razie czego
materiałem początkowym dla badań , ale wybacz medycyna ma podstawiona pod
nos metode która moze zmienic podejscie do diety w leczeniu a robi
wszystko aby do solidnego sprawdzenie nie dopuścic , to obowiazek służb
panstwowych aby znajdowali rózne metody leczenia a nie byłych pacjentów
którym kaze sie udowadniac że są zdrowi

Slawek

75. Data: 2003-10-20 14:10:19

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn0oiq$s1h$...@i...gazeta.pl,
slawek <slawekopty(usun)@gazeta.pl>:
> Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:bn0n8o$n5s$1@topaz.icpnet.pl...

> No więc co oni mają zrobić , przeprowadzic zadowalające badania ???

Dokladnie. Nareszcie sie dogadujemy :)

> to obowiazek służb panstwowych aby znajdowali rózne metody leczenia a
> nie byłych pacjentów którym kaze sie udowadniac że są zdrowi

Nikt nie kaze pacjentom niczego udowadniac. Patrz wyzej.

--
Robert

76. Data: 2003-10-20 14:18:02

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No więc co oni mają zrobić , przeprowadzic zadowalające badania ??? leczyc
> ludzi w międzyczasie i udowodnić że leczą ??
A czemu nie mogą tego robić?

> [...]
> wszystko aby do solidnego sprawdzenie nie dopuścic , to obowiazek służb
> panstwowych aby znajdowali rózne metody leczenia a nie byłych pacjentów

Czyli reasumując: lekarzy dzielimy na tych fajnych, optymalnych, kt.
powinni zajmować się pomaganiem ludziom i wykrzykiwaniem peanów na cześć p.
Kwaśniewskiego, i paskudnych nieoptymalnych kt. powinni nic nie robić tylko
DO badać, a ponieważ tego nie robię, to trzeba zawiadomić media a jeszcze
lepiej miejscowy komitet partyjny i przymusić co badania DO. Najlepiej
jakby KBN granty tylko na jedzenie słoniny przyznawał.

Kotku słodki, nie chcę Cię zawieść, ale tak jak sprawa stoi, szansa na
sfinansowanie badań nad DO jest mniej więcej taka jak na masową produkcję
pancernych rowerów. Jak tym genialnym lekarzom optymalnym uda się
opublikować badania wstępne w jakimś przyzwoitym pisemku (Diabetes pewnie
będzie OK, możesz od razu napisać do komitetu redakcyjnego:
http://diabetes.diabetesjournals.org/) to zaraz droga się otworzy, znajdą
się pieniądze i naśladowcy. I pozostanie tylko kolekcjonować dr h. c. i
inne zaszczyty. No już, naprawdę to Was nie ciągnie? Ze trzy Noble
gwarantowane.

--
Krzysiek, EBP
Koty z rozbawieniem tolerują ludzi, przynajmniej do momentu wynalezienia

77. Data: 2003-10-20 14:32:42

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:bn0qdl$pth$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
leczyc
ludzi w międzyczasie i udowodnić że leczą ?? "

Poprosze o ustosunkowanie sie do całego ... kontekstu ;))

Slawek

78. Data: 2003-10-20 14:48:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Oct 2003, slawek wrote:

> [...]
> na "medycynie" "My " mamy uzasadnione pretensje do świata nauki że takich

Tak. Wy jesli chcecie propagowac ta diete czy rekomendowac ja to
wlasnie Wy a w szczegolnosci lekarze optymalni powinni sie wlasnie
tym zajac. Jesli uzyskaja dobre wyniki beda mogli wowczas
rekomendowac ja jako srodek leczniczy na cukrzyce zamiast
insuliny. Lekarze optymalni tez sa czescia "medycyny"
a osrodki leczenia, ktore promujecie moga takie badania
przeprowadzic o ile jak powtarzam uzyskaja zgode komisji
etyki i spelnia inne warunki research'u. Ja nie jestem
diabetologiem i nie czuje sie w kompetencji przeprowadzanie
badan w tej dziedzinie.

P.

79. Data: 2003-10-20 14:50:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wszystko aby do solidnego sprawdzenie nie dopuścic , to obowiazek służb
> panstwowych aby znajdowali rózne metody leczenia a nie byłych pacjentów

jakich sluzb panstwowych? Sprecyzuj

P.

80. Data: 2003-10-20 15:05:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Oct 2003, slawek wrote:

> Poprosze o ustosunkowanie sie do całego ... kontekstu ;))

przeprowadzenie badan lub znalezienie reaserch group ciazy
na tym, ktory zaproponuje hipoteze. Jesli Flemming stwierdzil,
ze plesnie maja dzialanie bakteriobojcze to musial sam zrobic
badania a Nobla dostal dopiero wowczas jak sie okazalo, ze
lek przez niego wynaleziony jest skuteczny. Jesli przedstawiam
hipoteze, ze pyl ksiezycowy moze byc skutecznym lekarstwem
na bezplodnosc to powinienem sam zorganizowac takie badania
inaczej wyszloby na to, ze jestem niepowazny. Zaproponowales
hipoteze, ze dieta wysokotluszczowa wg. formuly dra Kwasniewskiego
moze leczyc cukrzyce opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach.
Pojdz dalej zaproponuj protolkol badan,
zainteresuj nim innych i zglos. Moze uda sie takie badania
przeprowadzic - nie twierdze, ze nie ale nie oczekuj, ze
zrobi to ktos inny. Takie sa reguly gry w tej dzialalnosci
co sie zowie reaserch i malo prawdopodobne, ze je zmienisz.
Powiem wiecej - obecnie nawet amerykanskie instytucje medycyny
alternatywnej prowadza badania randomizowane i probuja je publikowac
w renomowanych czasopismach medycyny naukowej i w niektorych
przypadkach im sie to udaje i odnosza sukces. Sami projektuja
i finansuja badania - proponuje przeczytac o tym w ksiazce
"Poradnik medycyny alternatywnej" Kenneth R. Pelletier
(tlumaczenie z "The Best Alternative Medicine. What works,
what does not?).

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl