Typy mąki

1. Data: 2001-01-28 16:32:34

Temat: Re: Typy mąki
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

pizza jest ciastem wyrabianym szybko i nie musi wyrastac
a drozdzowe takie na buleczki or inne wypieki jest wykwintniejsze
moze dlatego
tylko zgaduje:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 13:24:20

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> Hm. Moje (drożdżowe) ciasto na pizzę wyrasta...
>
> Dorota
tzn zostawiasz do wyrosniecia po zarobieniu?

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-01-31 07:28:52

Temat: Typy mąki
Od: "Janusz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak to jest z typem maki, czy rozdrobnienie maki wzrasta z wielkoscia liczby
np TYP 500 czy odwrotnie i do czego dana maka nadaje sie najlepiej?

--

Pozdrawiam Janusz

1. Data: 2001-01-31 10:20:24

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz wrote:

> Witam
> Jak to jest z typem maki, czy rozdrobnienie maki wzrasta z wielkoscia liczby
> np TYP 500 czy odwrotnie i do czego dana maka nadaje sie najlepiej?

Im mniejsza liczba, tym mąka lepsza.

450 - "tortowa" (dobra i wyjątkowo droga)
500 - chyba najbardziej rozpowszechniona wśród cukierników. Te
wszystkie ciasta i torty to właśnie z tego albo z
550 - jeśli piekarz jest bardziej skąpy.
650 - o której piekarze mówią "bułkowa" ponieważ najczęściej z tego
produkują bułeczki, jeśli mają ambicję żeby mieć najlepsze bułki w
mieście, to dodają 550 ale to są wyjątki.
750 - to już mąka przeznaczona do wypieku chleba. Co prawda niektórzy
robią z tego bułki, ale nie polecam takiego wypieku.
1850 - pszenna mąka, graham.

Są również mąki żytnie:
580 - tzw. jasna żytnia
720 - ciemna żytnia
2000 - mąka razowa.

Dorota

1. Data: 2001-01-31 10:57:54

Temat: Re: Typy mąki-dla Krysi Thompson
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

bedac juz kilka lat w UK metoda prob i bledow doszlam do wniosku, ze najlepsza
maka do pieczenia jest White Strong Flour (nie z pelnego przemialu)

czy zgadzasz sie ze mna?

dziekuje za ponizsza liste

agdzie miesci sie krupczatka?

Iza

1. Data: 2001-01-31 11:16:00

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
liczby
> np TYP 500 czy odwrotnie i do czego dana maka nadaje sie najlepiej?

Z tego co slyszalem, to ta liczba oznacza mase w mg popiolu po spaleniu
chyba 100 g maki. Czy ma to cos wspolnego z rozdrobnieniem? Pojecia nie mam.

1. Data: 2001-01-31 11:22:15

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz wrote:

> Witam
> Jak to jest z typem maki, czy rozdrobnienie maki wzrasta z wielkoscia liczby
> np TYP 500 czy odwrotnie i do czego dana maka nadaje sie najlepiej?

ewa helpa opracowala dla puszkkki maki. opis znajdziesz tutaj:
http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3
fragmenty zapodaje:

"Typ mąki, wg obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących przetworów
zbożowych, jest określany na podstawie zawartości w niej popiołu (czyli
pozostałości po całkowitym spopieleniu składników organicznych w próbce
produktu w określonej temperaturze). Wyraża w gramach na 100 kg mąki. Dla
przykładu: mąka typ 500 oznacza, że w 100 kg mąki znajduje się około 500 g
popiołu, a w mące typ 850 w 100 kg zawartość popiołu wynosi około 850 g i
tak dalej.

Podstawowe typy mąk pszennych:

mąka poznańska, typ 500 - polecana do ciast kluskowych, pierogowych, na
pizzę, a także do zasmażek i sosów
mąka luksusowa, typ 550 - polecana do ciast drożdżowych i smażonych
mąka tortowa, typ 450 - polecana do ciast biszkoptowych i biszkoptowo -
tłuszczowych
mąka krupczatka, typ 500 - polecana do ciast kruchych i półkruchych oraz
parzonych i makaronowych
mąka wrocławska, typ 500 - polecana do ciast drożdżowych, francuskich,
półfrancuskich, naleśników oraz zup i sosów "

o, i przy okazji sekret zastepowania jajka maka sojowa
"Mąka sojowa ponadto jest często wykorzystywana jako zamiennik jaja kurzego
ze względu na wysoką zawartość rozpuszczalnych protein."
kukurydziana jak juz pisalam tez jest ok.

pozdr.
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-31 13:16:34

Od: "Janusz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...pw.edu.pl...

> ewa helpa opracowala dla puszkkki maki. opis znajdziesz tutaj:
> http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3
> fragmenty zapodaje:

Serdeczne dzieki wszystkim za bardzo wyczerpujaca informacje :-))

Janusz

1. Data: 2001-01-31 13:29:51

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@y...com wrote:

> agdzie miesci sie krupczatka?

Wlasnie tez nie wiem. Ale krupczatka to chyba tez jest typ 500, tylko
inny gatunek, tak jak poznanska i wroclawska. Niestety nie mam pojecia,
na czym polega roznica, moze ktos wie...?

Dorota

1. Data: 2001-01-31 13:33:40

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala wrote:

> ewa helpa opracowala dla puszkkki maki. opis znajdziesz tutaj:
> http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3

Rewelacja, dzięki! Też tego szukałam...

> [...]

Tylko tutaj nie rozumiem. Dlaczego na pizzę poznańska, a na drożdżowe
wrocławska? Przecież na pizzę to też jest ciasto drożdżowe??

Kokos
Pytanie
Brownies
Smażyk