Tzw. szósty zmysł.

1. Data: 2003-04-11 09:11:44

Temat: Tzw. szósty zmysł.
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaniem niektórych naukowców intuicja jest przede wszystkim produktem
przetwarzania przez nasz mózg informacji pochodzących z sygnałów na tyle
dyskretnych, że najczęściej nieuświadomionych. Jeżeli chodzi o komunikację
interpersonalną może to być np. jakieś prawie niedostrzegalne drgnienie
warg, powieki, błysk oka, nikły gest itp. Stąd też podpowiedzi czy podszepty
intuicji okazują się nieraz bardzo trafne. Człowiek w stanie świadomości
jako istota stadna (społeczna, grupowa) ma zaprogramowane nastawienie do
tłumienia odruchów lęku czy nieufności w stosunku do innych ludzi, mimo że
dominują one instynktownie przy pierwszym kontakcie, tak jak u większości
zwierząt. Rozsądny człowiek stara się być sprawiedliwy i obiektywny w
ocenach i zwykle usiłuje przezwyciężyć pierwsze negatywne wrażenie, uznając
je za bezzasadne. A jednak właśnie dzięki intuicji może ono być w pełni
uzasadnione, bo oparte na prawidłowej i błyskawicznej analizie owych bardzo
dyskretnych niekiedy danych, które rejestrowane są jedynie na poziomie
nieświadomości. Ta podświadoma analiza tych mikrosygnałów okazuje się
niekiedy zadziwiająco trafna.
To wszystko dotyczy jednak kontaktów bezpośrednich. Uczestnicząc w
kontaktach np. tej grupy dyskusyjnej, zaobserwowałam u siebie analogiczne
działanie intuicji, która podpowiada niejednokrotnie także bardzo trafnie.
Zastanawiam się, jakie mikrosygnały wykorzystuje moja podświadomość w tym
przypadku (?).

Pozdrówka. Bacha.

1. Data: 2003-04-11 09:19:00

Temat: Re: Tzw. szósty zmysł.
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacha <b...@p...onet.pl>

> Zastanawiam się, jakie mikrosygnały wykorzystuje moja podświadomość w
> tym przypadku (?).

Porozmawiaj z Kisem Smisem.

P.

1. Data: 2003-04-11 09:23:21

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bacha" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Zastanawiam się, jakie mikrosygnały wykorzystuje moja podświadomość w tym

Dobrze godocie, dać Wom woodki :))
Sposób wyrażania myśli i emocji (pod warunkiem, że ktoś
nie nadużywa masek) jest identyczny jak ten w RL.
Trzeba by bardzo się starać by pisząc przez długi czas
tutaj, pokazywać inną Twarz niż w życiu realnym.
Choć pewnie i tacy Arty_sci się zdarzają ;)..

EIntuicjonistKA :)

1. Data: 2003-04-11 09:29:37

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł N. napisał w wiadomości news:b7617p$k7o$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Bacha <

> Porozmawiaj z Kisem Smisem.
>
> P.

Dałabym głowę, że zwracam się do każdego kto to przeczyta i będzie miał
ochotę odpowiedzieć.
Czy Kis wymaga jakiejś specjalnej formy? ;)

Bacha.

1. Data: 2003-04-11 09:39:43

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvciaTM napisała w wiadomości news:b761hs$li3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Dobrze godocie, dać Wom woodki :))

Znaczy bez pół litra się nie rozbierze. ;))

> [...]
> tutaj, pokazywać inną Twarz niż w życiu realnym.
> Choć pewnie i tacy Arty_sci się zdarzają ;)..

No tak, ale ten "długi czas" mi zawadza. Czasami mam pewne odczucia już po
pierwszym/ych postach. Dalsze je tylko potwierdzają albo i modyfikują.

Bacha.

1. Data: 2003-04-11 09:39:43

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacha <b...@p...onet.pl>

> Czy Kis wymaga jakiejś specjalnej formy? ;)

Nie, Kis "prowadzi badania" w temacie.

P.

1. Data: 2003-04-11 09:48:24

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł N. napisał w wiadomości news:b762gh$qsp$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie, Kis "prowadzi badania" w temacie.

Ciekawe.
Tylko skąd mam wiedzieć, że ma ochotę się odnieść do moich wypocin?

Bacha.

1. Data: 2003-04-11 11:21:15

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bacha" w news:b760qs$el2$1@foka.acn.pl...
/.../

> [...]
> dyskretnych niekiedy danych, które rejestrowane są jedynie na poziomie
> nieświadomości. Ta podświadoma analiza tych mikrosygnałów okazuje się

Dodam, że mówiąc o intuicji posługujesz się określonym językiem pojęć
dla wszystkich zrozumiałym (szablonowo). Interesujące się wydaje,
czy intuicję można kształtować, rozwijać, poszerzać jej zakres
ciągle _nieświadomej_ działalności - czy to jest możliwe i jaktosięrobi...

> [...]
> Zastanawiam się, jakie mikrosygnały wykorzystuje moja podświadomość w tym

Mnie to tez niezwykle intryguje - przyznam się szczerze.

> Pozdrówka. Bacha.

pozdrawiam
All

1. Data: 2003-04-11 11:33:28

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacha <b...@p...onet.pl>
> Tylko skąd mam wiedzieć, że ma ochotę się odnieść do moich wypocin?

Wytnij NOSPAM i poproś Go grzecznie.

P.

1. Data: 2003-04-11 13:02:34

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł N. napisał w wiadomości news:b76948$5j6$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wytnij NOSPAM i poproś Go grzecznie.

Ta grupa to forum publiczne.
Skoro nie podjął tematu, to znaczy, że nie ma ochoty.
Moim obowiązkiem jest to uszanować.

Bacha.

METODA SILVY
do tycztomka - po raz ostatni
dlaczego psychologia rozbiera milosc na kawalki
Forum o grupie +
krzyk