Rozmnażanie draceny

1. Data: 2005-05-17 10:32:22

Temat: Rozmnażanie draceny
Od: z...@f...com (Zuza) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Mój mężczyzna złamał dracenę. Odcięłam pęd o długości 20 cm i wsadziłam do wody.
Piuropusz także siedzi w wodzie.
Czy w ten sposób pusci korzonki?
Czy macie jakis inny pomysł?
A może jakaś strona gdzies w internecie poświęcona temu "problemowi'?

Pozdrawiam ciepło w ten deszczowy dzień

--
Zuzka

2. Data: 2005-05-17 11:29:32

Temat: Re: Rozmnażanie draceny
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Puści. U nas w ten sposób rosną 3 draceny w zaimprowizowanej hydroponice.
Tylko do wody dodajemy troszkę nawozu (chyba Substral).
JAck

3. Data: 2005-05-17 11:29:39

Temat: Re: Re: Rozmna?anie draceny
Od: z...@f...com (Zuza) szukaj wiadomości tego autora

Czyli nic jej nie bedzie.
No to cieszę się bardzo, bo bałam się, że powinnam bawić się z ukorzeniaczami. :))

Pozdrawiam

Zuza

4. Data: 2005-05-17 11:47:20

Od: "nusia" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy w ten sposób pusci korzonki?
> Czy macie jakis inny pomysł?
> A może jakaś strona gdzies w internecie poświęcona temu "problemowi'?

W zeszłym roku rozmnożyłam moją dracenę na kilka szt.
Do wody włożyłam nawet same kawałki patyków bez liści i też się ukorzeniły i
wypuściły listki.
Wydaje mi się, że piuropusz nie powinien być zanużony w wodzie, ja moczyłam
tylko końcówki.

pozdrawiam
Danka

5. Data: 2005-05-17 11:49:01

Od: z...@f...com (Zuza) szukaj wiadomości tego autora

sam piuropusz nie jest w wodzie, tylko jego końcówka.
Ale pisząc piuropusz miaąłm na mysli kawałek z samego wierzchołka na 1cm patyku :)))

--
Zuzka

6. Data: 2005-05-18 08:58:15

Temat: Re: Re: Rozmnażanie draceny
Od: z...@f...com (Zuza) szukaj wiadomości tego autora

a możesz mi podac jakies przykłady, jakies linki czy cokolwiek, bo powiem szczerze,
ze jestem poczatkujaca bardzo a o hydroponice pierwszy raz słyszę. szukałam czegoś w
necie, ale nic ciekawego nei znalazłam. Nie wykluczone, że źle szukałam.

7. Data: 2005-05-18 09:47:49

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

8. Data: 2005-05-18 11:01:41

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Użytkownik "Zuza" <z...@f...com> napisał w wiadomości
czta.fotostyl.com...
> [...]
>pierwszy raz słyszę. szukałam czegoś w necie, ale nic ciekawego nei
>znalazłam. Nie wykluczone, że źle szukałam.

Stron nie znam, nie korzystam. Po prostu pytaj, a ja odpowiem na te
pytania, na ktore bede w stanie :))))))))

Pozdrawiam,
robal.

9. Data: 2005-05-18 12:24:18

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuza" <z...@f...com> napisał w wiadomości
oczta.fotostyl.com...
> [...]
> Czy w ten sposób pusci korzonki?
> Czy macie jakis inny pomysł?
> A może jakaś strona gdzies w internecie poświęcona temu "problemowi'?

Draceny rozmnaża się przez sadzonki lub z fragmentów łodygi.
Zatem powodzenia.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

10. Data: 2005-06-09 18:52:23

Od: Zuzka <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' napisał(a):
> [...]
> sie zasmierdywala nawet, jesli po nawozie bylo plukanie keramzytu i
> korzeni). Albo zaczeli "ulepszac" te nawozy hydro albo ja mam znowu

Ma piekne korzonki długosci jakis 2-3cm. chyba czas posadzić ją do ziemi
skoro puściła juz nawet zielone listki:)))

Tylko czy teraz nie padnie:(

Zuza

Problem z kosiarką
Cytrynki
800 złotych za 700 m2 dzialki rolnej na mazurach
Winogrona - do gruntu już czy jeszcze czekać.
Tuje - pomocy